حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پایان مهرماه، شروع عرضه آبزیان با قیمت تنظیم بازار
    ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۷
    شناسه : 10571
    بازدید 1321
    6
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان در گفت‌وگو با روزنامه دریا عنوان کرد مصاحبه اختصاصی // هرمزگان با دارا بودن ۳۶ هزار صیاد، ۴۵۶۲ شناور سنگین و سبک که از این تعداد ۱۲۶۲ فروند شناور لنج و ۳۲۰۰ فروند شناور قایق و ۷۵ تعاونی به عنوان قطب صیادی در کشور است و توانسته نقش بسیار مهمی را در صید و صیادی ایفا کند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان با دارا بودن ۳۶ هزار صیاد، ۴۵۶۲ شناور سنگین و سبک که از این تعداد ۱۲۶۲ فروند شناور لنج و ۳۲۰۰ فروند شناور قایق و ۷۵ تعاونی به عنوان قطب صیادی در کشور است و توانسته نقش بسیار مهمی را در صید و صیادی ایفا کند.

    در استان ماهیانی چون هوور، شورت، مقوا، قطر، گاریز، شهری، سنگسر، سرخو، شیر و حلوا، زرده، طلال و… صید می‌شود.یکی از خواسته‌های بحق مردم از مسئولان امر عرضه انواع آبزیان با قیمت مناسب است؛ امامتأسفانه ساحل نشیان هرمزگانی علی رغم اینکه کنار دریا زندگی می‌کنند به دلیل قیمت بالای انواع آبزیان یا محروم از مصرف ماهیان شده اند یا در سفره هايشان بسیار محدود شده است.

    ۲۵ تیرماه سال جاری بود که مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان آمادگی کامل خود را در رابطه با عرضه‌ انواع آبزیان با قیمت تنظیم بازار با شرط فراهم شدن مکان‌های مناسب و بهداشتی اعلام کرد. حالا با گذشت دو ماه و نیم از رسانه‌ای شدن این موضوع ظاهراً عزم این اتحادیه برای محقق شدن این موضوع بسیار جزم است که با تحقق این امر می‌تواند گامی موثر در افزایش قدرت خرید شهروندان برای انواع آبزیان دریایی باشد. برای چگونگی و آمادگی این اتحادیه در رابطه با عرضه آبزیان با قیمت مناسب و کمتر از قیمت بازار با مدیرعامل این مجموعه گفت وگو کردیم.
    علی حاجی زاده در گفت‌وگو با‌ خبرنگار روزنامه دریا در رابطه با توزیع آبزیان به نرخ تنطیم بازار در بندرعباس، اظهار کرد: مصرف آبزیان نقش مهمی را در سلامتی بدن انسان ایفا می کند و سرشار از مواد مغذی مختلفی است. وی در ادامه افزود: برای دسترسی و استفاده بهتر و بیشتر شهروندان‌ به آبزیان با قیمت مناسب و کمتر از قیمت بازار به فکر ایجاد مکانی برای توزیع آبزیان با نرخ تنظیم بازار افتادیم.
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای شروع دو غرفه را در بازار روز صادقیه یکی فروش و دیگری برای تمیز کردن و بسته بندی کردن آبزیان اجاره کرده ایم .
    حاجی زاده بیان کرد: متأسفانه این مکان انشعاب آب ندارد و یکی از عوامل مهم در فروش و پاک کردن آبزیان مسئله‌ مهیا بودن آب و سیستم دفع خون آبه است که خوشبختانه با حمایت خوب دادستانی بندرعباس نسبت به این امر چند روز پیش مشکل انشعاب آب این مکان حل شد.
    عرضه آبزیان با ۳۵ درصد کمتر از قیمت روز بازار
    وی ابراز داشت: درحال تجهیز لوازمی چون یخچال، میز، صندلی، ترازو، کولر و… در غرفه ها هستیم تا بتوانیم به مردم خدمت رسانی کنیم. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار دریا مبنی بر اینکه چه نوع ماهیانی قرار است در این مکان عرضه شود، گفت: ماهیانی که بیشترین صید و مصرف را دارند شامل ماهی هورو، مقوا، میگو و ماهی پرورشی سی باس و … است که در این مکان عرضه خواهد شد.
    حاجی زاده افزود: در این مکان انواع آبزیان با نرخ تنظیم بازار و با ۳۵ درصد کمتر از قیمت روز بازار عرضه خواهد شد و حتی برای تمیز کردن آبزیان هم با ۵۰ درصد کمتر در این مکان انجام می‌گیرد.
    عرضه آبزیان به صورت دائمی خواهد بود
    وی عنوان کرد: این مکان حداکثر تا پایان مهر ماه سال جاری افتتاح می‌شود و آماده عرضه آبزیان با قیمت کمتر از بازار به شهروندان می‌باشد و لذا همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این امر حتی زودتر از این تاریخ آماده شود.
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان، تصریح کرد: فروش آبزیان به صورت تنظیم بازار به شکل دائمی خواهد بود و موقتی نیست که با عرضه ماهیان به این صورت در کاهشی شدن نرخ انواع ماهی در بازار بی ثاثیر نخواهد بود.
    حاجی زاده در پایان از حمایت‌های خوب دادستان بندرعباس، اداره کل شیلات هرمزگان و سایر ارگان ها برای محقق شدن این امر که یکی از خواسته‌های بحق مردم است قدردانی کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.