حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پازل آب کوهستان پارک پنجعلی بندرعباس را حل کنید
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
    شناسه : 14575
    بازدید 1103
    3
    دریانیوز// کوهستان پارک پنجعلی بندرعباس بخشی از کمبود اماکن گردشگری و تفریحی بندرعباس را جبران کرده است که البته بایستی توسعه یابد؛ اما مشکل آب ولوله کشی آب این منطقه گردشگری و زیارتی هنوز و بعد از گذشت چندین سال حل نشده است که ضرورت دارد آبفا، شهرداری، اوقاف، استانداری و... تدبیری برای حل شدن پازل آب این مکان زیارتی و گردشگری داشته باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کوهستان پارک پنجعلی بندرعباس بخشی از کمبود اماکن گردشگری و تفریحی بندرعباس را جبران کرده است که البته بایستی توسعه یابد؛ اما مشکل آب ولوله کشی آب این منطقه گردشگری و زیارتی هنوز و بعد از گذشت چندین سال حل نشده است که ضرورت دارد آبفا، شهرداری، اوقاف، استانداری و… تدبیری برای حل شدن پازل آب این مکان زیارتی و گردشگری داشته باشند.

    پنجعلی از گذشته بسیار دور که مردم به سختی از این منطقه کوهستانی گذر می کردند، توقفگاه مسافران و رهگذران هم بوده است که در دهه۹۰ احداث جاده دسترسی به بقعه آغاز شد و روشنایی مسیرهم در یکی دو سال گذشته تامین شد و بسیاری از مراسمات ملی و مذهبی در این منطقه برگزار می شود و پنجعلی پذیرای جمعیت زیادی از مردم شهر بندرعباس و سایر مناطق است.

    از طرفی دیگر کوهستان پارک پنجعلی در برخی ایام بسیار شلوغ می شود که نیروی انتظامی هم برای نظم بخشی در آنجا حضور می یابد، اما ضرورت دارد ایستگاه پلیس یا کلانتری بصورت دائمی در منطقه پنجعلی راه اندازی شود تا امنیت منطقه بطور کامل و همیشگی تامین شود. در ضلع شرقی پنجعلی نیز هزار هکتار زمین جهت اجرای طرح های حوزه مسکن از جمله نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است که تسطیح بخشی از این اراضی از سال گذشته آغاز شده است و قرار است ۱۵هزار واحد مسکن ملي در سال جاری در این منطقه احداث شود که ضرورت راه اندازی ایستگاه پلیس را افزایش داده است.

    از طرفی دیگر با توجه به کمبود اماکن گردشگری و تفریحی در شهربندرعباس، ضرورت دارد کوهستان پارک پنجعلی گسترش یافته و امکانات تفریحی ، ورزشی و… بیشتری در آنجا وجود داشته باشد و آب لوله کشی این منطقه نیز تامین شود که متولیان مربوطه بایستی این مشکل را برطرف کنند تا مردم دغدغه آب شرب بهداشتی و…را نداشته باشند و نیازی به تامین آب با تانکر نباشد. همچنین ضرورت دارد کاشت نهال در این منطقه بیش از پیش موردتوجه قرارگیرد تا مردم بتوانند در گرمای تابستان و بهار بندرعباس وحتی پاییز در زیر سایه درختان بنشینند و منطقه باطراوت تر شود.

    ازطرفی دیگر اگر که پیست موتورسواری در این منطقه راه اندازی شود، موتورسوارانی که عصرهای جمعه در اتوبان شهیدرجایی بندرعباس و در جنوب پنجعلی تجمع می‌کنند و به حرکات نمایشی و گاهی در خلاف جهت عبور سایر خودروها و وسایل نقلیه اقدام می کنند، را می توان به این پیست منتقل کرد تا از بروز حوادث و مرگ و میر ناشی از تصادفات و… این موتورسواران جلوگیری کرد وحتی آموزش هایی را درخصوص استفاده از کلاه ایمنی و اخذ گواهینامه و‌… به آنها داد و فرهنگ سازی نمود. در این منطقه می توان اشتغالزایی در بخش های مختلف از جمله کبابسراهای کوهستانی و… نمود‌. اما بایستی از عرضه قلیان در آنجا جلوگیری نمود.

    در سال های گذشته بخشی از پرتگاه های اطراف ساختمان نظرگاه نرده کشی شده تا از سقوط کودکان به داخل دره جلوگیری شود که بخشی از نرده کشی از زمین فاصله دارد و ممکن است کودکی از زیر آن پرت شود. همچنین به سمت سرویس بهداشتی و اصطبل اسب که محل تجمع کودکان است، نرده کشی نشده است. بوی فاضلاب نیز اطراف سرویس بهداشتی تا مسافت زیادی به مشام می رسد . موضوع دیگر اینکه نیاز است تعداد اسباب بازی ها وست های بازی در این منطقه افزایش یابد تا کودکان و نوجوانان بازی کنند.

    زیپ لاین و پل معلق و… نیز که در کوهستان پارک راه اندازی شده اند، تفریحات مهیجی بشمار می روند که نیاز به تبلیغات گسترده دارد تا شهروندان بیشتری مطلع شوند. موضوعی دیگر اینکه چند سال قبل بحث دفن شهید گمنام در این کوهستان پارک مانند کوهستان پارک زاهدان و…مطرح و جانمایی ابتدایی صورت گرفت که عملیاتی نشد و اگر این موضوع نیز محقق شود، بخشی از اقشار می‌توانند برای ساعاتی در جوار این شهیدان گمنام باشند وبرخی از مراسمات را نیز می‌توان در آنجا برگزار کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.