حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پارکینگ، نیاز جدی بلوار سیدجمال
    ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
    شناسه : 11412
    بازدید 1362
    13
    دریانیوز//ترافیک کلافه کننده بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی بندرعباس همچنان ادامه دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//ترافیک کلافه کننده بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی بندرعباس همچنان ادامه دارد.

    برخی از شهروندان بندرعباسی با گلایه از عدم تعبیه پارکینگ در این بلوار گلایه داشته و می‌گویند چرا بلواری که محل تردد بسیاری از مردم است، نباید در آن پارکینگ مناسب و جای پارک خودروها دیده شود؟ این گلایه مردم نیز به حق و بجاست چرا که بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، محل قرارگیری بسیاری از پزشکان و مراکز پاراکلینیکی شهر بندرعباس است و مردم این شهر نیز به ویژه عصرها برای انجام خدمات درمانی مجبور هستند در این بلوار تردد نمایند و حق دارند جای پارک مناسبی برای خودروهایشان نیز وجود داشته باشد.

    به دلیل ضعف در وسایل نقلیه عمومی پایتخت اقتصادی کشور، اکثر مردم مجبور به استفاده از وسیله نقلیه شخصی هستند و زمانی که حجم زیادی از خودروها به این بلوار وارد شده و جای پارک وجود نداشته باشد، رانندگان مجبور به توقف یا پارک دوبل هستند تا بتوانند کارهای درمانی خود را انجام دهند. کمبود و فرسوده بودن تاکسی‌های بندرعباس، کمبود اتومبیل، طرح‌های مانند بی‌آرتی که اجرایی نشد و …، همگی دست به دست داده‌است تا حال وسایل نقلیه عمومی این کلان‌شهر وخیم باشد و نتواند به نحو شایسته‌ای به شهروندان ارائه خدمت نماید.

    تا زمانی که کمبود وسایل نقلیه عمومی وجود داشته باشد مردم مجبور به استفاده از خودروی شخصی هستند و هر روز بر حجم ترافیک این شهر افزوده خواهد شد و افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا، شلوغی شهر، خودروهای تک سرنشین و … نتایج آن خواهد بود. اما نبود پارکینگ در بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی معضلی است که سال‌هاست گریبان این بلوار را گرفته است. اگر هم‌زمان با ساخت ساختمان‌های پزشکان، در طرح تفصیلی شهر بندرعباس پارکینگ‌های مورد نیاز آن را نیز دیده بودند قطعا در حال حاضر مشکلات کمتری را شاهد بودیم. اکنون برای کاهش بار ترافیکی این بلوار باید پارکینگ‌ها و جای پارک به اندازه نیاز این بلوار دیده شود و از سوی دیگر توسعه ناوگان عمومی شهر در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش ترافیک در این بلوار که محل مراجعه بسیاری از مردم است باشیم.

    بلوار مصطفی خمینی شهر بندرعباس نیز که در آن پاساژها و ساختمان‌های پزشکان وجود دارد و در حال اضافه شدن است نیز اگر از اکنون فکری برای جای پارک خودروها نشود در آینده نزدیک مشکلاتی مانند بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی خواهد داشت هر چند که الان نیز این بلوار در عصرها شاهد ترافیک سنگینی است اما در آینده، وضعیت وخیم‌تری در انتظار آن خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.