حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
    شناسه : 12927
    بازدید 1122
    7
    دریانیوز// مسئولان اوقاف بارها از نیاز به وقف قرآنی، فاطمیه، مهدویت، نیازهای روز و... در استان گفته اند و نیاز است وقف هایی در این بخش ها داشته باشیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// مسئولان اوقاف بارها از نیاز به وقف قرآنی، فاطمیه، مهدویت، نیازهای روز و… در استان گفته اند و نیاز است وقف هایی در این بخش ها داشته باشیم. نهادهای دولتی آموزش حفظ و قرائت قرآن را در استان هرمزگان بخوبی انجام نمی دهند و موسسات و نهادهای غیردولتی و فعالان قرآنی در این حوزه فعال هستند که از اعتبارات دولتی بهره مند نیستند و به همین دلیل همواره در این حوزه با مشکلاتی مواجهند و بطور کامل نمی توانند به اهداف شان برسد و برخی موسسات قرآنی غیرفعال و یا نیمه فعال شده اند.

    از آن طرف در دودهه اخیر بارها گزارش هایی را از گلایه های مردم استان وبخصوص بندرعباس منتشر کرده ایم که برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجهند و مراکز غیردولتی فعال، پویا و باکیفیت هم در تمام مناطق شهر نداریم. یک دهه از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور گذشت و سهمیه استان ها مشخص شد، اما هیچ تغییر و تحولی در آموزش قرآن به کودکان، نوجوانان و جوانان را در استان شاهد نبودیم و برخی دستگاه ها، قاریان و حافظان قرآن که خودشان قبلا در مکتب خانه ها و… آموزش دیده بودند را جزو عملکرد آموزشی شان بردند و آمارهای غیرواقعی دادند و خودشان در حوزه آموزش کارنامه قابل قبولی ارائه ندادند.

    نتیجه اش این شده است که در این مدت در حوزه آموزش قرآن و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در استان اتفاق خاصی رخ نداده است. در بقاع متبرکه و حرم امامزادگان نیز برنامه های آموزشی قرآنی بصورت مستمر وجود ندارد تا مردم بتوانند فرزندان شان را برای آموزش قرآن و حافظ وقاری قرآن شدن به این اماکن ببرند. در واقع آنچه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند که در هرمزگان هنوز این مهم بطور کامل محقق نشده است و ضرورت دارد در این حوزه برنامه ریزی مدونی صورت پذیرد. روز گذشته نیز در روزنامه دریا گزارشی را از خانه قرآن شهید دهقانی منتشر که در حوزه آموزش قرآن و مداحی و…. فعالیت دارد که بعد از بیش از دو دهه فعالیت، هنوز یک مکان ملکی جهت آموزش ندارند و در مساجد، مدارس و… به فعالیت می پردازند. فعالان قرآنی که بصورت جهادی در این میدان حضور دارند، نیاز به حمایت بیشتر جهت گسترش بیشتر فعالیت های شان دارند و خیرین و واقفان ضرورت دارد موقوفات قرآنی داشته باشند تا فعالان قرآنی بتوانند در این عرضه حضور پررنگ تری داشته باشند.

    همچنین صنایع و بنگاه های اقتصادی هم در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان بایستی از این موسسات و خانه های قرآنی که در اجرای برنامه های قرآنی، مداحی و فرهنگی و… حضور دارند، حمایت داشته باشند تا آنها دغدغه تامین هزینه های آموزشی و… را نداشته باشند وتنها دغدغه شان آموزش قرآن،مداحی و… باشد. به واقفان هم توصیه و پیشنهاد می شود با توجه به کمبود وقف قرآنی در استان، در این حوزه موقوفاتی‌ را داشته باشند تا فعالان قرآنی دغدغه های شان با وقف قرآنی برطرف شود. خیرین هم از فعالان قرآنی حمایت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.