حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • نقشه جامع دشمن شکست خورد  چون محاسبات آنها غلط و اراده جمهوری اسلامی قوی‌ تر بود
    ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۴:۴۴
    شناسه : 6217
    بازدید 1226
    32
    رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهل‌بیت‌ علیهم‌‌السلام : ددریانیوز// در این قضایا ، نقشه دشمن ، جامع اما محاسبه آن غلط بود
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت، مداحی را هنری ترکیبی برای انتقال معارف و احساسات و نقش‌آفرینی در معرکه‌های حساس کشور دانستند و علت به ثمر نرسیدن نقشه جامع و برنامه‌ریزی شده دشمن در قضایای اخیر را محاسبات غلط آنها از واکنش مردم، جوانان و مسئولان خواندند و تأکید کردند: راه مأیوس کردن بدخواهان از دشمنی، قوی شدن ایران است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، محبت و ارادت حضرت صدیقه کبری را در امور شخصی و عمومی بسیار مؤثر دانستند و در بیان نکاتی خطاب به مداحان گفتند: مداحی، میراث شیعه و یک هنر مرکّب است که از ترکیب صدای خوش، شعر خوب، آهنگ مناسب و محتوای فاخر ایجاد می‌شود و باید همچون سایر متون ارزشمند دینی همه ارکان آن زیبا باشد.

    ایشان با اشاره به اهمیت آهنگ مناسب در انتقال مفاهیم، گفتند: برخی آهنگ‎ها که متناسب با ترانه‌های گناه‌آلود است برای مداحی مناسب نیست و مداحی نباید با آنها مخلوط شود.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بالا بردن رشد فکری جامعه را از جمله مأموریت‌های مداحی برشمردند و گفتند: در مداحی علاوه بر معرفت‌آموزی، برانگیختن احساسات نیز وجود دارد. البته احساس بدون تعقل سودمند نیست اما ویژگی بی‌بدیل معرفت‌آموزی در متون شیعی این است که علاوه بر احساسات، عمق معرفتی مخاطب را نیز افزایش می‌دهد.ایشان با اشاره به نقش‌آفرینی برجسته مداحان در معرکه‌های حساس کشور از جمله دفاع مقدس و ترغیب جوانان به حضور در جبهه‌ها و فداکاری برای کشور و همچنین در قضایای گوناگون مانند فتنه ۸۸ و ۹ دی، تأکید کردند: بدانید که به‌عنوان مداح در کجا ایستاده‌اید و با پدیده بزرگ و جذاب مداحی در خدمت انقلاب یعنی تحول روزآمد کشور و گسترش فضای «مبارزه با طاغوت و ظالم و استکبار و فساد» نقش‌آفرینی کنید.

    رهبر انقلاب، فرهنگ‌سازی را کار مهم دیگر مداحان دانستند و گفتند: «استقامت در برابر دشمن یا هجوم در مقابل آن»، «پیشرفت علمی»، «خانواده و فرزندآوری»، «بصیرت و امیددهی» و «ایستادن در مقابل شگردهای یأس‌آفرین دشمن در ذهن جوانان» جزو مفاهیمِ نیازمند به فرهنگ‌سازی و هدایت فکری و عملی مخاطبان است.ایشان با برشمردن شروط لازم برای ایفای این نقش‌آفرینی‌ها، شرط اول را داشتن دغدغه هدایت مردم و پرهیز از غلبه دادن پول و شهرت و جایگاه اجتماعی در کار مداحی، خواندند و افزودند: شرط دیگر نقش‌آفرینی بهتر مداحان، معرفت‌اندوزی است بنابراین با مطالعه کتابهای اخلاق، حدیث، تفسیر و آثار بزرگانی همچون شهید مطهری، مبانی معرفتی خود را مستحکم کنید.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به‌روز بودن در قبال حوادث مهم جهانی را شرط دیگر مداحی مؤثر دانستند و گفتند: دنیا در حال تغییرات اساسی اما تدریجی است و ما با یک پیچ تاریخی مهم مواجه و یا در درون آن هستیم که باید با مطالعه، از این تغییرات مهم در دنیا و کشور آگاه باشید.رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین نقشه و محاسبه دشمن در حوادث اخیر پرداختند و گفتند: در این قضایا، نقشه دشمن، جامع اما محاسبه آن غلط بود.

    ایشان با تأکید بر اینکه دشمن همه عوامل لازم برای اخلال و تخریب در یک کشور را به کار انداخت، در برشمردن این عوامل گفتند: عامل اقتصادی وجود داشت چرا که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود و نیست بنابراین مشکل معیشتی مردم زمینه‌ای بود که از آن استفاده کنند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همچنین عامل امنیتی، نفوذ تیم‌های جاسوسی، غوغای ایران‌هراسی استکبار در دنیا به روشها و شیوه‌های تبلیغاتی مختلف، همراه کردن بعضی عناصر داخلی با خودشان، تحریک انگیزه‌های قومی، مذهبی، سیاسی و شخصی، و تبلیغات فراگیر، از دیگر عوامل اخلال بود که از ماهها قبل آنها را فعال کردند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: من به‌عنوان یک ناظر، در دل خود به مهندسی خوب دشمن «آفرین» گفتم چرا که همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بود اما با وجود این نقشه که در کشورهایی نیز اثرگذار است، موفق نشدند زیرا محاسبه آنها غلط بود.ایشان در برشمردن مصادیقی از محاسبه غلط دشمن خاطرنشان کردند: خیال می‌کردند ملت ایران به علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آنها همراهی خواهد کرد. خیال می‌کردند با فحاشی و بددهنی و اهانت‌های گوناگون می‌توانند مسئولان کشور را منفعل و از میدان خارج کنند. خیال می‌کردند با وسوسه و هیاهو می‌توانند مسئولان سطح بالای کشور را دچار اختلاف‌نظر کنند.

    خیال می‌کردند با دلارهای نفتی فلان کشور مزدور آمریکا می‌توانند اراده جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند. خیال می‌کردند با تشویق چند عنصر خودفروخته به پناهندگی به کشوری دیگر و لجن‌پراکنی علیه ایران، جوانان ما ناامید می‌شوند، در حالی‌که اشتباه کردند و کسی به آنها اعتنایی نکرد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آنها اشتباه کردند چرا که اراده و عزم جمهوری اسلامی از همه عوامل قدرت آنها قوی‌تر و راسخ‌تر بود.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ۴۰ سال است که از هر طریقی علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند اما چون محاسباتشان غلط بوده و است تا کنون شکست خورده و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

    ایشان با تأکید بر اینکه محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود، گفتند: ما هم باید حواسمان باشد. اینگونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: سلایق و نظرات مختلفی در کشور وجود دارد اما درباره اسلام، نظام و انقلاب بین مردم وحدت نظر است. بنابراین نگذاریم این وحدت از بین برود و به اختلافات قومی، مذهبی و تحریک احساسات یک گروه علیه گروه دیگر کمک نکنیم.

    ایشان با تأکید بر اینکه هر کس به اتحاد ملت خدشه وارد کند، برای دشمن و در زمین و نقشه آن کار کرده است، گفتند: همگان از جمله عناصرِ منبری، مداح، دانشگاهی، نویسنده و شاعر باید به این مسئله توجه کنند و دشمن را دست کم نگیرند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قوی شدن را عامل اصلی در مأیوس کردن دشمن دانستند و افزودند: هر گاه آنچنان قوی شویم که دشمن مأیوس شود، می‌توان به آسودگی و آسایش خاطر دست یافت و علت تأکیدهای مکرر بر قوی شدن ایران نیز همین مسئله است.

    ایشان با تحسینِ آمیختن سرود با مداحی برای انتقال مفاهیم مهم، گفتند: رشحات انقلاب در خارج از مرزهای کشور هم روز به روز بیشتر بروز پیدا می‌کند که نمونه آن گسترش سرود سلام فرمانده در کشورهای دیگر و اجرای آن به زبان‌های مختلف حتی به زبان فارسی بود که این عوامل می‌تواند به اقتدار کشور کمک کند.
    در ابتدای این دیدار، هشت تن از مداحان و شاعران به قرائت اشعار و مداحی در فضائل حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.