حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشارکت مردم برای جهش تولید با کاهش دغدغه های مالیاتی
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
    شناسه : 14571
    بازدید 1179
    3
    دریانیوز// درحالی سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است که انتظار می رود دولت ،مجلس ، قوه قضائیه و... زمینه را برای مشارکت مردم در تولید و اقتصاد و اشتغالزایی و کارآفرینی فراهم نمایند و مشوق ها و معافیت های مالیاتی و....نیز در این‌بخش ها بیش از پیش لحاظ شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است که انتظار می رود دولت ،مجلس ، قوه قضائیه و… زمینه را برای مشارکت مردم در تولید و اقتصاد و اشتغالزایی و کارآفرینی فراهم نمایند و مشوق ها و معافیت های مالیاتی و….نیز در این‌بخش ها بیش از پیش لحاظ شود.

    یکی از دغدغه فعالان اقتصادی و تولیدی و کسانی که تمایل دارند در این بخش ها وارد شده و تولید واشتغال داشته باشند، به مباحث مالیاتی و بروکراسی های اداری و…. برمی گردد که البته دولت سیزدهم برای صدور مجوز بسیاری از بخش ها ، شرایط را تسهیل نموده و سه روزه هم بسیاری از مجوزها صادر می گردد.

    اما یکی از دغدغه های تازه واردها به فضای کسب و کار و تولید و کسانی که تصمیم به ورود به این بخش ها را دارند، به مباحث مالیاتی برمی گردد و با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و اتصال تمامی کارتخوان ها به درگاه های مالیاتی و…، علاقمندان به فعالیت های اقتصادی این نگرانی را دارند که فعالیت های شان در سال های اول که بیشتر با قرض و وام و…. آغاز می شود و ممکن است درصورت عدم حمایت، با شکست مواجه شوند که بایستی از آنها حمایت های لازم صورت گیرد تا فعالیت اقتصادی شان به شکست و ناامیدی منجر نشود و معافیت ها و مشوق های مالیاتی بخصوص در سال های اولیه فعالیت شان درنظر گرفته شود و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

    همچنین معافیت های مالیاتی قانونی برای کارگاه هایی که اشتغالزایی دارند، به اطلاع فعالان اقتصادی و علاقمندان به تولید و اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی و بازرگانی رسانده شود. در یکی دو سال گذشته که اتاق بازرگانی هرمزگان نیز جلساتی را با حضور مسئولان کشوری واستانی برگزار کردند و فعالان اقتصادی دغدغه های شان را بیان می کردند ، از موضوعات مرتبط با مالیات و تبعیض در اجرای برخی از قوانین در هرمزگان و سایر استان ها ، قاچاق محسوب شدن حمل و انتقال بسیاری از اقلام در داخل استان و از هرمزگان به خارج از استان ، دستورالعمل های خلق الساعه و…. گلایه مند بودند و انتظار می رود در سال جهش تولید با مشارکت مردم ، تصمیمات مناسبی در این بخش ها در سطح استان و مرکز اتخاذ گردد تا رونق اقتصاد و تولید و افزایش اشتغالزایی را در استان بیش از پیش شاهد باشیم.

    از طرفی دیگر از بومیان حمایت های بیشتری شود تا بتوانند در اینگونه فعالیت های اقتصادی حضور بیشتری داشته باشند و کمتر به سمت مشاغل کاذب بروند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.