حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محرم، ماه حیات دین
    ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۳۶
    شناسه : 9392
    بازدید 1148
    7
    دریانیوز//محرم 1445 هجری قمری از راه رسید و به آخرین روزهای دهه اول خود نزدیک می شود. محرم ماهی که در آن جنگ و خونریزی حرام شد اما، نامسلمان ترین مردم روزگار، با نام اسلام، فرزندان پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//محرم ۱۴۴۵ هجری قمری از راه رسید و به آخرین روزهای دهه اول خود نزدیک می شود. محرم ماهی که در آن جنگ و خونریزی حرام شد اما، نامسلمان ترین مردم روزگار، با نام اسلام، فرزندان پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.

    آن روزگار و آن مردم در شناخت امام زمان خود غافل ماندند و دست به عملی زدند که تا قیامت مورد لعن و نفرین قرار گیرند. حال و روز این روزهای کشور ما و حوداث یکسال گذشته نیز دست کمی از حوادث تاریخ صدر اسلام ندارد و اگر مردمان این عصر نیز در شناخت دشمن واقعی دچار خطا و اشتباه شوند ممکن است هیچگاه این خطا قابل جبران نباشد. این موضوع فقط برای ما آشنا نیست.

    هواداران سکولاریسم و ترویج بی دینی نیز به خوبی و حتی شاید بهتر از خیلی از عوام به این مهم واقفند و مدت هاست به این نتیجه رسیده اند که برای نابودی یک نظام مردم سالار دینی باید اول به عقاید و اعتقادات آنان حمله نمود. شاید جدی ترین مرحله پیاده سازی این نظریه نیز از عاشورای ۸۸ آغاز شد و با حوادث فوت مهسا امینی و آشوب های سال ۱۴۰۱ به اوج خود رسید. شدت این حمله ها و زیر سوال بردن شعائر مذهبی شیعیان و حتی اصول دین اسلام به حدی بود که برخی از جامعه شناسان شدت رواج سکولاریسم را در میان نوجوانان و جوانان کم سابقه می دانستند.

    اما شاید هیچگاه یک عامل مهم در بهم زدن این معادلات مدنظر کارشناسان قرار نمی گیرد و آن هم این جمله معروف از بنیانگذار انقلاب است که می فرماید» این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است» و حالا با گذشت سه دهه از ارتحال ایشان و در سخت ترین روزهای جنگ نرم شاهدیم که مهر محرم حسینی، چگونه در دل هر کوچک و بزرگی جلوه می نماید و در این دو ماه حتی سکولارهای مخالف با دین نیز در تخریب شعائر دینی با احتیاط بیشتری فتنه گری می کنند.
    واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه سید الشهدا، درس بزرگی برای آزادگی و زنده نگهداشتن اسلام بود و مزد دنیوی این شهادت نیز در حدیث رسول مکرم اسلام (ص)مشخص شد که سال ها پیش از واقعه عاشورا فرمودند: همانا شهادت حسین حرارتی در دل های مومنان ایجاد خواهد نمود که تا ابد سرد نخواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.