حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مبارزه با آسایش مردم   تنها راه جلوگیری از قاچاق سوخت؟
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۵۸
    شناسه : 8979
    بازدید 1145
    3
    دریانیوز// اختلاف قیمت بسیار زیاد فرآورده های نفتی با کشورهای همسایه و همزمان با آن گسترش معضل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم ، از سال ها پیش باعث شد تا برخی افراد از سر ناچاری اقدام به قاچاق سوخت نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ااختلاف قیمت بسیار زیاد فرآورده های نفتی با کشورهای همسایه و همزمان با آن گسترش معضل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم ، از سال ها پیش باعث شد تا برخی افراد از سر ناچاری اقدام به قاچاق سوخت نمایند. درآمد قاچاق سوخت آنچنان بالا بود که دیگر جنبه امرار معاش نداشت و به یک سودای پر منفعت تبدیل شد و رفته رفته آوازه ثروت بادآورده قاچاقچیان باعث شد تا خیلی افراد دیگر نیز وارد این سوداگری شوند.
    سودایی که طی این مدت صدها هموطن بی گناه را در تصادف با قاچاقچیان سوخت به خاکستر تبدیل نمود.از طرف دیگر کشورداران نیز که وعده داده بودند در مراحل بعدی هدفمندی یارانه ها، از اتلاف صدها هزار میلیارد تومان یارانه سوخت جلوگیری نموده و آن را به سفره مردم وارد نمایند، در همان مراحل اولیه هدفمندی از محقق نمودن شعارهایشان عاجز ماندند و نه تنها اهداف خوب هدفمندی یارانه ها محقق نشد که آسیب های جدی نیز به زیر ساخت اقتصاد کشور وارد شد و همچنان معضل قاچاق پیدا و پنهان حامل های انرژی به قوت خود باقی ماند.
    اما حالا در دو سر این معادله تنها ایده مسئولین برای مبارزه قاچاق سوخت، برهم زدن آسایش مرزنشینان است تا مدت های طولانی در گرمای طاقت فرسای هرمزگان، همین اندک سهمیه سوخت خود را در صف های انتظار پمپ بنزین ها مصرف نمایند.اما هنوز یک بخش از این معما بی جواب مانده است.چطور با وجود پیشرفت چشمگیر در فناوری های نظارتی و امنیتی و تاکیدات مکرر مسئولین ، از ائمه جمعه تا مدیران دستگاه قضا و نمایندگان مجلس، متولیان توزیع سوخت در کشور، از ارائه راهکار پیشگیرانه ای غیر از سلب آسایش مردم برای مبارزه با قاچاق سوخت عاجز مانده اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.