حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طرح «۲۲جاری» در بانک قرض‌الحسنه مهرایران اجرا می‌شود
    ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۴۷
    شناسه : 12204
    بازدید 1563
    5
    به مناسبت سالگرد تاسیس بانک؛ دریانیوز// مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان هرمزگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک طرح ۲۲جاری را به اجرا گذاشته است. حسین شادخواست درباره این طرح اظهارداشت: این طرح از امروز ۲۲آذر ماه آغاز و تا ۲۲بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد و افراد و مشاغل خردی که در این طرح افتتاح حساب نمایند می‌توانند از ۳۵درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بیشتر نسبت به حساب‌های عادی برخوردار شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان هرمزگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک طرح ۲۲جاری را به اجرا گذاشته است. حسین شادخواست درباره این طرح اظهارداشت: این طرح از امروز ۲۲آذر ماه آغاز و تا ۲۲بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد و افراد و مشاغل خردی که در این طرح افتتاح حساب نمایند می‌توانند از ۳۵درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بیشتر نسبت به حساب‌های عادی برخوردار شوند.

    شادخواست با اشاره به ۲۲آذر ماه سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۶ با مشارکت ده بانک دولتی وقت شامل بانک ملی، صادرات، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، رفاه، صنعت و معدن و توسعه صادرات به عنوان سهامداران اصلی شروع به فعالیت نمود و اکنون در شانزدهمین سالگرد تاسیس این بانک قرار داریم. وی افزود: شعارهای شانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه، بانکداری مردمی در راستای ایران قوی و شانزده سال پیشگامان در فناوری و نوآوری می‌باشد.

    شادخواست به اهداف تاسیس این بانک اشاره و عنوان کرد: از جمله اهداف مهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان به بهبود شاخص‌های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض‌الحسنه، فرهنگ سازی سنت پسندیده قرض‌الحسنه، استفاده از فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی بانکداری الکترونیکی، استقرار زمینه مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو و تنوع در ارائه خدمات بانکی اشاره نمود.وی در خصوص اهم اقدامات صورت گرفته در راستای بانکداری اسلامی و توانمندسازی نیازمندان تصریح کرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته، برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود را در محورهای کاری مختلفی تدوین کرده و اجرا می‌نماید.

    این مسئول ادامه‌داد: توسعه آموزش با اولویت دانش‌آموزان مناطق محروم، توسعه بهداشت و سلامت با اولویت توانبخشی آسیب‌دیدگان اجتماعی، حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت‌های مردم‌محور زیست محیطی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت توانمندسازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی، ریشه کنی فقر، تحقق حقوق شهروندی و حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بانکداری اسلامی و توانمندسازی نیازمندان توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌باشد.

    ایفای مسئولیت‌های اجتماعی
    وی به فعالیت‌های انجام شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های مهم بانک در بخش مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مشارکت در تهیه جهیزه اقشار آسیب‌پذیر، کمک غیر نقدی بابت زلزله و سیل در استان‌های آسیب دیده، کمک هزینه تعمیر و تجهیز مدارس دانشگاه‌ها و مساجد کشور و تهیه و توزیع نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان نیازمند اشاره نمود.

    شادخواست اضافه کرد: در زلزله سال گذشته در روستای سایه‌خوش شهرستان بندرلنگه نیز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تهیه لوازم مورد نیاز خانواده‌ها به آنها کمک نمود. مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان هرمزگان به هزینه وجه التزام دریافتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمایلی به دریافت وجه التزام از مشتریان خود ندارد اما چون این یک قانون از سوی بانک مرکزی می‌باشد، وجه التزام دریافتی نیز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بانک هزینه می‌شود.

    شادخواست با بیان اینکه گام‌های موثر و خوبی در راستای رفتن از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برداشته شده‌است اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حدود یک سال پیش اقدامات بسیار مهمی در زمینه بانکداری دیجیتال و غیرحضوری انجام داده و سامانه‌های مختلفی جهت انجام کارهای مشتریان طراحی کرده‌است به طوری که در حال حاضر از ابتدای سال جاری ۶۸درصد افتتاح حساب‌ها و ۴۳درصد از تسهیلات استان هرمزگان به صورت غیرحضوری انجام شده‌است.

    وی در بخش ضمانت تسهیلات نیز بیان کرد: در بخش ضمانت تسهیلات هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدامات بسیار خوبی از جمله استفاده از سامانه اعتبارسنجی انجام داده‌است که در صورتی که رتبه اعتباری وام گیرنده بالا باشد تسهیلات بدون اخذ ضامن به او پرداخت می‌شود و اگر نیاز به ضامن داشته باشد، بدون حضور ضامن در شعبه و از طریق خدمات غیرحضوری و پیشخوان مجازی بانک، ضمانت اخذ شده که پس از ارسال اصل مدارک به شعبه تسهیلات پرداخت می‌شود. این مسئول افزود: روند پرداخت تسهیلات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار آسان شده و اکنون اولین تسهیلات با چک الکترونیک نیز در این بانک پرداخت شده‌است که با اجرای چک و سفته الکترونیک، روند پرداخت تسهیلات در این بانک کاملا غیرحضوری و الکترونیک شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب بانک وجود ندارد.

    پرداخت ۴۲هزار فقره تسهیلات
    وی با بیان اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سه میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲هزار و پانصد فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در استان هرمزگان به مبلغ ۳۴هزار میلیارد ریال پرداخت شده‌است و ۴۳درصد آنها به صورت غیرحضوری بوده‌است. شادخواست با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۵هزار سپرده در استان توسط مشتریان این بانک افتتاح شده‌است عنوان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی و توانمندی خانواده‌ها در جهت کالاهای مورد نیاز، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۴۲فقره تسهیلات کالاکارت به ارزش بیش از سه هزار و ۲۰۹میلیارد ریال در استان پرداخت شده‌است.

    وی به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از جوانان در زمینه ازدواج و فرزندآوری و افزایش جمعیت، در سال جاری بیش از چهارصد فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ هشتصد میلیارد ریال و ۴۰۶فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۲۷۳میلیارد ریال به مشتریان و متقاضیان پرداخت شده‌است.مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان هرمزگان درباره اقدامات انجام شده در راستای اشتغال پایدار و توانمندسازی نیازمندان با همکاری با نهادهای حمایتی اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر پرداخت تسهیلات تکلیفی، در زمینه‌های دیگری هم حامی اشتغال و کارآفرینی بوده‌است که از جمله آن می‌توان به همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ریاست جمهوری، حمایت از اشتغال روستایی از طریق پرداخت تسهیلات برای پرورش دام سبک، کشاورزی و صنایع وابسته به آن و پرداخت تسهیلات توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی با همکاری بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) علیه اشاره نمود.

    اجرای طرح «مهریار» در این بانک
    وی در ادامه به اجرای طرح مهریار در این بانک اشاره و بیان کرد: طرح مهریار از سال گذشته در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اجرایی شد که در این طرح، ادارات و شرکت‌هایی که از طریق این بانک اقدام به پرداخت حقوق کارکنان خود نمایند، علاوه بر دریافت امتیاز از گردش حساب، بانک نیز امتیازی را در اختیار آن نهاد قرار می‌دهد تا کارکنان شرکت‌ها و ادارات بتوانند تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نمایند. شادخواست افزود: از جمله دیگر مزایای این طرح این است که کارکنان علاوه بر امتیازی که می‌توانند از شرکت خود جهت دریافت تسهیلات دریافت کنند، با گردش حساب و کسب امتیاز، می‌توانند تسهیلات قرض‌الحسنه کسب نمایند.

    همچنین تمامی افرادی که در این طرح باشند از سوی بانک به صورت رایگان بیمه عمر می‌شوند و در زمانی که اگر دچار حادثه شوند، بانک براساس کارکرد حساب به آنها مبلغی پرداخت می‌کند.این مسئول به تعداد نهادهایی که حقوق پرسنل خود را از طریق این بانک پرداخت می‌کنند اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر در استان هرمزگان ۶۵شرکت و اداره حقوق پرسنل خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌کنند که بیش از هفت هزار نفر را شامل می‌شود. وی در پایان به برخی از اداراتی که در طرح مهریار پرداخت حقوق کارکنان خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام می‌دهند اشاره و خاطرنشان کرد: اداراتی مانند استانداری، فرمانداری‌های استان، شهرداری بندرعباس، اداره صنعت، معدن و تجارت استان، اداره ورزش و جوانان و اداره اوقاف از جمله نهادهایی هستند که در استان به طرح مهریار پیوسته‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.