حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • سهم هرمزگان  از صنایع و مناطق آزاد چیست؟
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۹
    شناسه : 3208
    بازدید 1310
    7
    دریانیوز// در حالیکه هرمزگان بدلیل اینکه صنایع، بنگاه های اقتصادی، پالایشگاه ها، گمرکات، کارخانجات فولاد، آلومینیوم، بنادر و... زیادی در آن فعالیت می کنند، به قطب اقتصادی کشور شهرت دارد و از آن طرف همین استان در صدر استان های محروم، فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی است و این تناقض قابل درک نیست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالیکه هرمزگان بدلیل اینکه صنایع، بنگاه های اقتصادی، پالایشگاه ها، گمرکات، کارخانجات فولاد، آلومینیوم، بنادر و… زیادی در آن فعالیت می کنند، به قطب اقتصادی کشور شهرت دارد و از آن طرف همین استان در صدر استان های محروم، فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی است و این تناقض قابل درک نیست. متاسفانه حتی این بنگاه های اقتصادی که همواره نیروی مورد نیازشان را هم از خارج استان تامین کرده اند و هرمزگانی ها همچنان بیکار هستند وبه سمت مشاغل کاذب رفته اند، حتی حاضر نشده اند مالیات و عوارض شان را هم بر اساس قانون در استان پرداخت کنند. سال گذشته مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اعلام کرد شرکت نفت ستاره که مالیات بر ارزش افزوده سالانه اش بالغ بر ۱۷۰۰میلیارد تومان است را برخلاف قانون مالیات های مستقیم در محل فعالیتش یعنی بندرعباس پرداخت نمی کند.

    متاسفانه این وضعیت را سایر بنگاه های اقتصادی نیز دارند که این اواخر با پیگیری های صورت گرفته، پرونده های برخی از آنها به استان بازگردانده شده و برخی همچنان به استان بازگردانده نشده که بایستی متولیان مربوطه این پرونده های مالیاتی را به استان برگردانند تا با پرداخت مالیات و عوارض شان به استان، سهمی را این صنایع در رفع محرومیت ها و عمران و آبادانی استان بر اساس قانون داشته باشند. مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان هفته گذشته در نشست رسانه ای با بیان اینکه هنوز ۵۰ شرکت فعال در هرمزگان در خارج از استان مالیات می‌دهند‌؛ گفت: انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ به هرمزگان از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که منافع آن نصیب توسعه استان می‌شود که در دو سه ساله اخیر با پیگیری نمایندگان و دستگاه قضایی و اداره کل امور مالیاتی استان، پرونده‌های زیادی به استان منتقل شده و ما نیز در این زمینه کمک کرده‌ایم؛ اما هنوز ۵۰ شرکت بزرگ که محل کارشان در استان است و در حال پرداخت مالیات خود در تهران و دیگر شهرها هستند. نمونه این شرکت‌ها نظیر نفت فلات قاره، بهسازان صنایع خاورمیانه، حمل و نقل توکا، سازه سازان، خط دریا بندر، نفت پاسارگاد، گلدیران کیش، حکمت نوین قشم، کشتیرانی هوپاد دریا، مهندسی پناه ساز ایران، شرکت پدیدار نور قشم، شرکت بندری سینا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت کشتیرانی بنیاد و … است.

    مرادیان همچنین با بیان اینکه باید معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد شفاف شود؛ در بیان یکی دیگر از موارد فسادآلود در استان به ثبت ۱۳ هزار شرکت در کیش و ۷۲۱۵ شرکت در قشم اشاره و عنوان کرد: طبق ماده ۱۳ قانون اداره مناطق آزاد، شرکت‌ها نسبت به هر نوع فعالیتی در این مناطق از مالیات بر درآمد معاف هستند، اما این اقدامات اقتصادی و درآمدهای حاصل از آن باید شفاف سازی شود. به عنوان مثال در یک مورد در قشم ، ۵۰۰ شرکت به یک آدرس یک واحد آپارتمانی کوچک در یک محله‌ای ثبت شده و برخی شرکت‌ها صوری هستند به طوری که در انتهای سال، اظهارنامه مالیاتی خود را در مناطق آزاد ارائه و معافیت مالیاتی می‌گیرند.به گفته وی، تلاش خواهیم کرد تا برای تمام شرکت‌هایی که در استان مالیات پرداخت نمی‌کنند، برگ تشخیص صادر و مالیات از آنها گرفته خواهد شد و آن دسته از شرکت‌هایی که بصورت صوری ایجاد شده‌اند نیز شناسایی و برای صاحبان آنها نیز برگ تشخیص مالیاتی صادر شود. همچنین اسامی برخی از آنها را به دیوان محاسبات کشور اعلام و امور مالیاتی استان را نیز مکلف کرده‌ایم تا در مورد آنها اقدام کند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.