حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سلامت من حق من است
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
    شناسه : 14555
    بازدید 1247
    6
    دریانیوز// هر ساله سازمان بهداشت جهانی موضوع خاصی را در دنیای سلامتی و پزشکی مطرح و برجسته می کند. از سلامت جسمی گرفته تا سلامت روانی و عاطفی.امروزه به دلیل سبک زندگی پر استرس ما، سلامت روان موضوعی بسیار مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : مهران منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هر ساله سازمان بهداشت جهانی موضوع خاصی را در دنیای سلامتی و پزشکی مطرح و برجسته می کند. از سلامت جسمی گرفته تا سلامت روانی و عاطفی.امروزه به دلیل سبک زندگی پر استرس ما، سلامت روان موضوعی بسیار مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

    یکی از سنت‌های روز جهانی بهداشت، توجه به سلامت روان است. چه بسیاری از موارد مشکلات و ناهنجاری های روانی، مصائب جسمانی را با خود به همراه داشته است. از این رو سالهاست که توصیه می شود برای داشتن سبک زندگی سالم، مثبت اندیشی تمرین هر روزه باشد و تلاش شود مغز و روان را با اندیشه مثبت تغذیه کرد، البته نه مثبت اندیشی کاذب که در نهایت با خود افسردگی را به دنبال خواهد داشت.

    بشر همیشه در تلاش بوده است عمری طولانی داشته باشد. انسان‌ها در گذر زمان متوجه این مسئله شدند که طول عمر زیاد، نیازمند توجه کافی به سلامت جسم و روان است. اما تجربه ثابت کرده است که همواره عوامل متعددی وجود دارند که انسان را در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگونی قرار می‌دهند و سلامت او را به خطر می اندازند.

    هدف از برگزاری روز جهانی بهداشت، بررسی و شناخت بیماری‌ها و تمرکز بر راه‌های درمانی است. در سال ۱۹۴۶ میلادی، سازمان بهداشت جهانی که با نام اختصاری WHO شناخته می‌شود، تاسیس گردید.و در سال ۱۹۴۷ میلادی، اولین سرویس جهانی ردیابی بیماری توسط این سازمان ایجاد شد که اطلاعات را از طریق تلکس برای دیگر کشورها ارسال می‌کرد.

    در ۷ آوریل ۱۹۴۸ میلادی، قانون اساسی WHO به اجرا در آمد. از آن زمان به بعد، این تاریخ هرساله به عنوان روز جهانی بهداشت برگزار می‌شود. به دنبال دستورالعمل‌های تعیین شده توسط کشورهای عضو، سازمان بهداشت جهانی دو دهه اول خود را با تمرکز قوی بر مبارزات گسترده علیه سل، مالاریا، سیفلیس، آبله و جذام آغاز نمود. روز جهانی بهداشت، فرصتی را ایجاد می‌کند تا توجه جهان به موضوع بهداشت جهانی جلب شده و آگاهی عمومی از طریق کمپین‌های مختلف افزایش یابد.

    این روز فرصتی مغتنم است تا وزرای بهداشت کشورهای مختلف در جهت گسترش و بهبود پوشش همگانی سلامت عمل کرده و اقدامات صورت گرفته‌ی را به اطلاع عموم برسانند. برای ایجاد یک کمپین همگانی هر ساله سازمان جهانی بهداشت شعاری در نظر می گیرد و با تأکید بر آن بشریت را به سمتی حرکت می دهد که توجه ویژه و جدی تری به سلامت جسم و روح خود داشته باشند و در سال ۲۰۲۴ شعار سلامت من حق من است» را به عنوان شعار سال انتخاب و انتشار نمود.

    موضوع امسال برای حمایت از حق همه افراد در همه جا برای دسترسی به خدمات بهداشتی، آموزش و اطلاعات و همچنین آب آشامیدنی سالم، هوای پاک، تغذیه خوب، مسکن با کیفیت، شرایط کار و محیطی مناسب و آزادی از تبعیض انتخاب شده است.سوزاندن سوخت‌های فسیلی به طور همزمان باعث ایجاد بحران آب و هوایی می‌شود و حق تنفس هوای پاک را از ما سلب می‌کند، به طوری که آلودگی هوا، در هر
    ۵ ثانیه، جان یک نفر را می گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.