حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رنج به غیر از مریضی
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱
    شناسه : 8986
    بازدید 1296
    8
    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب فرموده اند «ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد».
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب فرموده اند «ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد».
    تحقق فرمایش معظم له بایستی مورد توجه دولتمردان در ادوار مختلف قرار می گرفت که در برخی از مناطق مانند هرمزگان کمتر توجه شد و به همین دلیل این استان همواره در حوزه بهداشت و درمان با چالش و بحران مواجه بوده و روز به روز این وضعیت وخیم‌تر می‌شود. از گذشته تاکنون بخشی از جمعیت بيمار استان که توانایی رفتن به تهران، یزد، شیراز و… دارند، برای نجات جان شان و بهبودی به خارج از استان می روند و برخی که توانایی لازم را ندارند، در شهر و روستای شان
    می‌مانند و زجر می‌کشند و رنج می برند و برخی، اعضای بدن و بعضی هم جان‌شان را از دست می دهند. بیماران که درد بیماری را دارند، درد یافتن پزشک و نوبت گرفتن، تشخیص بموقع و بسرعت بیماری توسط پزشک، نوبت ام آر آی و آزمایش های مختلف و سونوگرافی و…، تامین دارو و… را نیز دارند و گاهی مجبورند برای تکمیل مراحل درمانی به سایر مناطق بروند و برخی داروها را از استان های دیگر تامین کنند. بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه های سنگین درمان را ندارند و بارها متذکر شدیم که ضرورت دارد در این استان چندین مرکز درمانی خیریه راه اندازی شود تا بیماران به غیر از رنج مریضی، رنج دیگری نداشته باشند. در استان سال هاست با کمبود و بحران آمبولانس هم مواجهیم و آمبولانس های موجود نیز شرایط مناسبی ندارند که ضرورت دارد صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و خیرین و حتی نهادهای انقلابی در تامین آمبولانس مشارکت داشته باشند تا مصدومان وبیماران بدلیل دیررسیدن به مراکز درمانی، جان شان را ازدست ندهند. کمبود پزشک و پرستار و… معضلی است که همچنان در استان وجود دارد و بیماران تاوانش را می دهند.
    استانی که قطب اقتصاد کشور است، اگر که از گذشته بنگاه های اقتصادی در حوزه بهداشت و درمانش مشارکت جدی و گسترده ای را داشتند، امروز همچنان هرمزگان با بحران مواجه نبود. البته پالایشگاه های نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس در ساخت دو بیمارستان مشارکت کرده اند و ضرورت دارد سایر صنایع در حوزه‌های مختلف بهداشت ودرمان مشارکت داشته باشند تا کمبودها مرتفع شود. بیمارانی که از روستاها و سایر مناطق به بیمارستان‌ها می روند، در این مراکز درمانی همراه سرا وجود ندارد و همراهان بیماران در حیاط بیمارستان و در این گرمای ۴۰ تا۵۰ درجه بندرعباس عرق ریزان می ایستند و می‌نشینند و می خوابند که در این حوزه نیز ضرورت دارد صنایع و خیرین و نهادهای انقلابی مشارکت داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.