حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رازهای ازدواج موفق
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
    شناسه : 14070
    بازدید 198
    6
    دریانیوز// ازدواج موفق، ازدواجی است که در آن زوجین با توجه به گذشته، معیارها، انتظارات و خواسته‌های خود احساس خوشبختی و رضایت داشته باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ازدواج موفق، ازدواجی است که در آن زوجین با توجه به گذشته، معیارها، انتظارات و خواسته‌های خود احساس خوشبختی و رضایت داشته باشند.

    این تعریف مشخص می کند که ازدواج موفق و تعریف آن یک موضوع کلی است که برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. در ازدواجی که موفق است، روابط عاشقانه مهم هستند، اما سازگاری بسیار مهم تر است. برای داشتن یک ازدواج موفق بایستی خانواده‌ها و به خصوص دخترها و پسرهای جوان، نسبت به یکدیگر شناخت کافی داشته باشند.

    فاکتورهای بسیار زیادی برای ازدواج موفق وجود دارد که اگر بخواهیم همه‌ آن‌ها را با هم یکجا در یک نفر جستجو کنیم، تقریباً ازدواج غیرممکن می‌شود. لذا بایستی برای داشتن ازدواج موفق، اولویت بندی کرد. وقتی زن و مرد پیمان زناشویی می‌بندند، متعهد می‌شوند که تمام عمر با یکدیگر باشند. ولی همیشه این‌طور نیست و حتی گاهی پس از مدتی کوتاه، رابطه‌ی میان آنها شکل مطلوبی را طی نمی کند و افراد بی توجه به یکدیگر روزگار را می گذرانند. چرا بعضی زوج‌ها تا آخر عمر با یکدیگر می‌مانند و عاقبت بعضی دیگر، به جدایی ختم می‌شود؟

    باید بدانیم که برای حفظ رابطه‌ی میان زن و مرد، افراد باید مهارت های لازم در زندگی را کسب کنند .معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عوامل مهمی در شکل گیری یک زندگی موفق نقش دارد که قبل از ازدواج باید به دقت بررسی شده و زوجین آنها را مورد توجه قرار دهند.وی افزود: ویژگی‌های شخصیتی زوجین و تناسب این ویژگی‌ها ، انتخاب مسیر درست زندگی ، حرکت و تصمیم گیری و رفتار برای اساس مکتب اسلام و در جهت استحکام خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل در شکل دادن به روابط بین فردی، تعاملات عاطفی و زندگی زناشویی موفق می باشد.

    کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، محبت دو طرف نسبت به یکدیگر همراه با توکل به خداوند متعال و سازش با یکدیگر با توجه به همه کم و کاستی های موجود در زندگی را یکی از عوامل مؤثر در ازدواج موفق دانست و اظهار کرد: میزان رشد و بلوغ روانی و اجتماعی افراد می تواند نمادی از تجربه زندگی، میزان استقلال و ثبات نیز محسوب شود.وی با تأکید بر اینکه سلامت روانی زوجین از جمله مهم‌ترین عناصر موثر بر سازگاری زناشوئی و شکل‌گیری ازدواج موفق، محسوب می شود، تصریح کرد: بهره‌مندی از سلامت روان، می‌تواند نقش مهمی در شادکامی و بهزیستی زوجین و زندگی مشترک آن‌ها داشته باشد، بسیاری از کارکردهای مهم دیگر نظیر موفقیت‌های شغلی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: ازدواج و به‌خصوص داشتن یک ازدواج موفق، برای اغلب افراد یک هدف دلنشین و رویایی است. داشتن یک زندگی مشترک که در آن احساس رضایت از زندگی زناشویی وجود داشته باشد هدفی مهم است که برآورده کردن آن به مسائل و موضوعات مختلفی بستگی دارد.هوشمند بیان داشت: ازدواج موفق زمانی به سرانجام خواهد رسید که زوجین بتوانند انتظارات یکدیگر را برآورده کرده و تجربه خوبی را برای شریک عاطفی خود بسازند.

    وی در پاسخ به این سوال که چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟ افزود: برقراری یک ازدواج موفق همیشه آسان نیست، ازدواج موفق نیازمند محافظت، پرورش، رشد و تلاش هر دو طرف در یک رابطه عاطفی است وقتی در زندگی مشکلاتی پیش می‌‌آید، برخی از زوج‌ها طلاق را گزینه بهتری می ‌بینند و به دنبال جدایی از یکدیگر می‌روند، اما عده ای دیگر تلاش می کنند تا مشکلاتشان را در کنار یکدیگر رفع و بر سر تعهد خود بمانند.

    هوشمند، در ادامه، وفاداری، فروتنی و تواضع، صبر و بخشش، صداقت داشتن، ارتباط و تعامل داشتن، فاصله نگرفتن از همسر، خویشتن داری و از خودگذشتگی و … را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای داشتن ازدواج موفق اثرگذار است. وی اذعان داشت: تفاوت‌های فرهنگی، آداب و رسوم، و شکاف‌های اقتصادی مسائلی هستند که عموما می توانند در زندگی زوجین مخاطره ایجاد کند، بنابراین کفویت در ازدواج از مهمترین مسایلی است که باید مهم تلقی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.