حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دولت برای هرمزگان محروم  سنگ تمام بگذارد
    ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۸
    شناسه : 12631
    بازدید 1101
    5
    هرمزگان بزودی میزبان رئیس جمهور؛ دریانیوز// درحالی در هفته های پیش رو استان هرمزگان میزبان رئیس جمهور و هیئت دولت می‌باشد که در سفر سال 1400 مصوباتی در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که نماینده عالی دولت در استان عنوان کرده است که بخشی از آن مصوبات اجرا شده و بخشی در حال اجراست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی در هفته های پیش رو استان هرمزگان میزبان رئیس جمهور و هیئت دولت می‌باشد که در سفر سال ۱۴۰۰ مصوباتی در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که نماینده عالی دولت در استان عنوان کرده است که بخشی از آن مصوبات اجرا شده و بخشی در حال اجراست.
    متاسفانه هرمزگان علی‌رغم جایگاه داشتن اقتصادی ویژه در کشور، اما در فقر و فلاکت و بیکاری و… سرنشین استان‌های کشور است که این موضوع به دلیل غفلت دولت از استان و نیازهای هرمزگانی ها در ادوار مختلف بوده است و در دولت سیزدهم علی رغم اقدامات صورت گرفته، اما بدلیل عمق محرومیت هرمزگان، همچنان رتبه های فقر و فلاکت و محرومیت و بیکاری تغییر محسوسی نداشته است و لازمه تغییر در این بخش، وقوع انقلابی در خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، انقلابی، صنایع در راستای مسئولیت های اجتماعی و خیرین است.

    مردم هرمزگان همچنان برای درمان به سایر استان های کشور سفر می کنند و کمبودهای پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیروی انسانی در سایر حوزه ها از جمله پرستاری و… همچنان وجود دارد. کمبود آمبولانس که از دهه ۹۰ وعده های زیادی برای برطرف شدنش داده شده است، اما همچنان برطرف نشده است. از آن طرف چندین مرکز درمانی در استان در حال ساخت است، اما بایستی برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات از هم اکنون اقدامات لازم صورت گیرد تا پس از بهره برداری از این مراکز، مشکلی وجود نداشته باشد.
    مشکلات جاده های استان همچنان باعث وقوع حوادث و سوانح مرگبار می شود و روند احداث جاده و رفع مشکلات جاده ها و نقاط حادثه خیز به کندی صورت می گیرد. کمبودهای حوزه آموزشی و مدارس، اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی و… همچنان در استان وجود دارد. بسیاری از مناطق استان همچنان با مشکل کم آبی وبی آبی مواجهه است که اقدامات صورت گرفته باعث رفع مشکلات این حوزه بطور کامل نشده است ونیاز به افزایش اعتبارات مورد نیاز در این حوزه می باشد. در حوزه محلات حاشیه ای وبافت های فرسوده که املاک این مناطق روزبه روز در حال افزایش است و امکان ریزش آنها و مدفون شدن ساکنان در زیرآوارشان در زلزله، بارندگی شدید و… دور از انتظار نیست و بیشتر ساکنان حتی توان تعمیر و بازسازی این املاک فرسوده را ندارند و نیاز به حمایت در این حوزه وجود دارد.

    متاسفانه بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان محروم مانده هرمزگان با مشکلات زیادی در حوزه های مختلف مواجه است و کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف وجود دارد و ضرورت دارد از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بومی شهری و روستایی در استان حمایت شود تا مجبور به ترک تحصیلی و رفتن به سمت مشاغل کاذب نشوند و بایستی سهمیه هایی برای تحصیل دانش آموزان محروم هرمزگانی در دانشگاه های مطرح کشور در رشته های مورد نیاز استان اختصاص یابد تا پس از تحصیل، در استان و شهر و منطقه خودشان به مردمان شان خدمت کنند. همچنین صنایع استان بایستی زمینه اشتغال بومیان را فراهم نمایند تا بیکاران استان به صفر برسد. انتظار می رود دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی را به همراه داشته باشد تا با تحقق آنها، گام‌های بلندی برای زدودن فقر و فلاکت و بیکاری در استان برداشته شود و دولت مردمی سیزدهم برای مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه هرمزگان سنگ تمام بگذارد تا این استان که قطب تجارت واقتصاد کشور است، به قطب عمران و آبادانی و رفاه کشور هم تبدیل شود و هرمزگانی ها نیز سهمی از این تجارت و اقتصاد داشته باشند و اثرات محرومیت در استان برطرف شود.

    استاندار هرمزگان: طرح‌ها و مصوبات مورد نظر هرمزگان در سفر رئیس جمهور آماده شد
    استاندار هرمزگان گفت: در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به استان با جمع‌بندی و برنامه ریزی همه جانبه تلاش داریم طرح‌های بسیار خوبی در جهت توسعه متوازن استان به تصویب برسانیم. مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان دیدار و درخصوص برنامه و مصوبات پیشنهادی سفر رئیس جمهور به هرمزگان گفت‌وگو کرد.
    در این جلسه مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به سفر دور نخست رئیس جمهور به استان گفت: درسفر اول رئیس جمهور بیش از ۱۸۰ مصوبه مهم برای استان به تصویب رسید که بخش قابل توجهی از این مصوبات اجرایی شده و بخش دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد. وی افزود: در دور اول سفر بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان هرمزگان به تصویب رسید که رقم بسیار قابل توجهی بود. وی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نیز باید در مصوبات دیده شود و برای آن برنامه‌ریزی شود.

    استاندار هرمزگان، لایروبی بنادر، ساخت شناور، توسعه کشاورزی و احداث پایانه‌های صادراتی کشاورزی و ترانزیت را جزو مسائل اصلی استان دانست و گفت: اگر بتوانیم تولید محصولات پلیمری را در استان فعال کنیم، با توجه به اینکه صنعت فولاد نیز در استان فعال است به ارزش افزوده بالایی دست خواهیم یافت و اساسا مالک دو زنجیره فلزات ‌و پلیمرها قادر بر طیف وسیعی از محصولات و برنده آینده توسعه صنعتی خواهد بود. استاندار هرمزگان گفت: در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به استان هم با جمع‌بندی و برنامه ریزی همه جانبه تلاش داریم مصوبات بسیار خوبی در جهت توسعه متوازن استان با نگاه به آینده و پیشرفت و رونق اقتصادی هرمزگان به تصویب برسانیم.

    وی تصریح کرد: میزان اعتبار و تسهیلات پیشنهادی در این سفر به نسبت دور نخست رشد چشمگیری دارد که در صورت تایید و تصویب می‌تواند زمینه توسعه مد نظر را فراهم کند. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در طرح‌های پیشنهادی در این سفر بر روی اشتغال نیروهای بومی تاکید شده تا بتوانیم میزان بیکاری در استان را کاهش داده و نیروهای جوان استان را در عرصه‌های مختلف مشغول به کار کنیم.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: هم‌افزایی مسئولان ارشد استان در جهت رفع دغدغه‌های عمومی مردم در سفر رئیس جمهور به هرمزگان ضروری است
    حجت الاسلام والمسلمين محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه ریزی صورت گرفته و طرح‌های توسعه‌ای مد نظر استاندار و مدیران استانی اظهار داشت: در این سفر باید تلاش شود با هم افزایی همه جانبه میان مسئولان ار‌شد استانی، دغدغه‌های مهم مردم رفع شود. وی افزود: مسئله اشتغال، ایجاد زنجیره‌های پایین دستی صنایع مستقر در استان و حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، درمانی و آموزشی بایستی در این سفر مورد توجه قرار گیرند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان با توجه به برنامه فعلی پیش از انتخابات است، گفت: باید برای استقبال شایسته از رئیس جمهور که می‌تواند موجب شود انتخابات پر شورتری نیز داشته باشیم برنامه ریزی شود. گفتنی است در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مصوبات و طرح‌های پیشنهادی استان در سفر رئیس جمهور به هرمزگان را به نماینده ولی فقیه در استان گزارش داد.

    کلیات مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر رياست جمهوری به هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت
    در جلسه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان، کلیات مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر رياست جمهوری به هرمزگان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با دستور کار بررسی مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر رياست جمهوری به استان برگزار شد. مهدی دوستی در این نشست اظهارداشت: برآیند مصوبات سفر رياست جمهوری باید به حل موضوعات اساسی کشور و استان منجر شود.

    به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل دریایی باید منجر به افزایش قدرت رقابت بندرشهید رجایی با بنادر رقیب و در انتقال بار نیز باید امکانات ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی به شکلی ارتقا یابد که سبب تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور گردد.وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی به استان از طریق ناوگان هوایی وارد استان می‌شوند، گفت: ما باید با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به اینکه آزاد راه تهران- شمال و شیراز – اصفهان وارد مدار شده است در تکمیل این کریدورها کانون‌های اصلی جمعیتی را به هرمزگان متصل کنیم تا درصد گردشگرپذیری استان افزایش یابد.استاندار هرمزگان با اشاره به چالش‌های پیش روی استان در حوزه تامین آب، بیان کرد: باید از ظرفیت مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوری برای بستن پرونده تامین آب روستاها و اتمام روستاهای فاقد منبع آب استفاده کرد.

    وی تاکیدکرد: لازم است مشوق‌های برای استفاده از پساب حاصل از آب‌شیرین‌کن های استان نیز در نظر گرفته شود تا با جلوگیری از تبعات زیست محیطی این امر ارزش افزوده و تولیدات جدیدی نیز به دست آید.دوستی با اشاره به برداشت‌هایی که از آب دریا در هرمزگان برای شیرین‌سازی و انتقال آب می‌شود، گفت: لازم است مصوبه‌ای برای دریافت عوارض از آب‌های برداشتی از استان نیز تعریف و در اختیار استان برای جلوگیری از تبعات زیست‌ محیطی برداشت‌ها قرار گیرد.نماینده عالی دولت در استان در بررسی طرح‌های پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: لازم است تمهیداتی برای احداث مدارس ویژه جهت کودکان اوتیسم و کودکان دارای معلولیت نیز دیده شود ضمن اینکه تلاش شده برای هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان نیز منابعی تخصیص پیدا کند.

    وی با تاکید بر لزوم احیای بافت‌های تاریخی بندرعباس و جزایر، افزود: در این حوزه باید منابع دولتی را تبدیل به اهرمی برای مشارکت شهرداری و مردم کنیم و بافت زیبایی را احیا کنیم، ضمن اینکه لازم است طرح ویژه‌ای برای ساماندهی و زیباسازی خوریات بندرعباس نیز اجرا شود.دوستی در پایان تأکید کرد: نظرات فرمانداران نیز باید در پیشنهادات سفر رياست جمهوري درنظر گرفته شود ضمن اینکه مصوبات فرهنگی و اجتماعی را نیز باید با اهالی فرهنگ تدوین کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.