حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دولت بدنبال کاهش دغدغه بیماران هرمزگانی
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
    شناسه : 13741
    بازدید 1143
    8
    دریانیوز// چندروز قبل تفاهم نامه چهار جانبه بین استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیمارستان فوق تخصصی سرطان برکت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هدف تسهیل خدمات رسانی به بیماران سرطانی و خانواده آنها منعقد شد که خبری خوش برای این‌بیماران است تا دغدغه کمتری را برای درمان داشته باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چندروز قبل تفاهم نامه چهار جانبه بین استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیمارستان فوق تخصصی سرطان برکت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هدف تسهیل خدمات رسانی به بیماران سرطانی و خانواده آنها منعقد شد که خبری خوش برای این‌بیماران است تا دغدغه کمتری را برای درمان داشته باشند.

    استاندار هرمزگان در آئین امضای تفاهم نامه درمانی امید برکت که با هدف تسهیل خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی و خانواده آنها منعقد شد، اظهار داشت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان برکت دارای امکانات پیشرفته و به روزی است که می‌تواند به درمان بیماران کمک شایانی کند.وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز با طراحی یک شبکه به دنبال این است که عدالت توزیعی را در کشور ایجاد کند تا تمام کشور از مواهب این پیشرفت بهره مند شوند. این تفاهم‌نامه در قالب یک بسته کامل طراحی شده و علاوه‌بر بحث درمان بیماران سرطانی، مسائلی همچون ایاب و ذهاب و اسکان همراهان را نیز در خود جای داده است.

    این تفاهم‌نامه در راستای تکریم مردم و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بیماران و حفظ شأن افراد است که در این طرح علاوه بر اینکه بیماران از درمان پیشرفته بهره مند می‌شوند، همراهان آنان نیز در جای مناسب ساکن شده و ایاب و ذهاب آنها هم تامین می‌شود. در واقع این‌تفاهم‌نامه در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم‌انقلاب است که تاکیدفرموده اند بیماران بایستی به غیراز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد که انعقاد این تفاهم‌نامه اقدامی شایسته تحسین‌است.

    کمبود پزشک ‌و پرستار و تجهیزات درمانی یکی از چالش های اصلی بهداشت و درمان استان است که از گذشته بیماران زیادی مجبورند برای درمان به سایر استان های کشور بروند. از طرفی دیگر هزینه های سنگین‌درمان باعث شده است که برخی از بیماران نتوانند روند درمان شان‌را تکمیل کنند و به همین‌دلیل بایستی طرح هایی اجرا شود تا بیماران بتوانند خودشان را بطور کامل درمان کنند.

    انعقاد چنین تفاهم‌نامه هایی در روند درمان بیماران بسیار اثرگذار است و از طرفی دیگر نیاز است از طریق گروه های جهادی پزشکی ، بیماران محروم در محلات حاشیه‌نشین و روستاها و…درمان شوند که در دولت سیزدهم گام‌های مناسبی در این حوزه برداشته شده است، اما ضرورت دارد افزایش یابد. همچنین با توجه به راه اندازی بیمارستان های جدید کودکان ساخته شده توسط پالایشگاه نفت بندرعباس و فارابی بستک در ماه گذشته و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، ۲۶۴ تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره و ۱۶۰ تختخوابی میناب در سال آینده، بایستی تدابیر لازم جهت جذب نیروی انسانی مورد نیاز از هم اکنون اندیشیده شود.

    بیمارستان ارتش هم که از زمان شیوع کرونا قرار بود تجهیز وراه اندازی شود که هنوز فعال نشده است و ضرورت دارد این بیمارستان نیز زودتر خدمات‌رسانی به بیماران را آغاز کند. در یک‌کلام‌بایستی اقدامات حوزه درمان باعث شود تا بیماران مشکلات شان برای درمان کاهش یابد ودغدغه و دردی به غیر از بیماری نداشته باشند و دغدغه یافتن پزشک‌متخصص، دریافت نوبت و ویزیت، تجهیزات درمانی و دارو و… نداشته باشند.بیمه ها نیز بایستی میزان بیشتری از هزینه‌های درمان بیماران را پوشش دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.