حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دعوت دانشگاه علوم پزشکی از هرمزگانی ها برای پیوستن به پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون
    ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۵۹
    شناسه : 12218
    بازدید 1160
    11
    دریانیوز//دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در نشست خبری گفت: پویش ملی سلامت به منظور غربالگری ديابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در نشست خبری گفت: پویش ملی سلامت به منظور غربالگری ديابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

    وی به اهداف اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و افزود: این پویش در ابتدا با هدف آموزش بیشتر و ارتقاي سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسايي کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا و همچنين کنترل بیشتر این دسته از بیماران درحال برگزاری است.

    دکتر ذاکری ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت‌ کرده‌اند و حدود ۳۲ درصد از جمعیت هدف غربالگری شده‌اند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان درخواست کرد: از تمامی افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌کنيم در روستاها به خانه‌های بهداشت و مرکز جامع سلامت روستایی و در شهرها نیز به پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع شهری مراجعه کنند و از وضعیت دیابت و فشارخون خود آگاهی پیدا کنند.

    وی همچنین گفت: افرادی که در سال جاری، آزمایش قندخون ناشتا دارند و یا در منزل، دستگاه فشارسنج مناسب در اختیار دارند و قد و وزن خود می‌دانند می‌توانند به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند بدین شکل که پیامکی از سوی وزارت بهداشت و درمان دریافت خواهند کرد و با ورود به لینک مربوطه، به صورت خوداظهاری در پویش شرکت کنند.

    ذاکری اضافه کرد: تا قبل از این پویش، حدود ۵۰ هزار نفر دیابتی و ۱۰۰ هزار نفر دارای فشارخون بالا شناسایی شده‌اند و با اجرای این پویش، حدود ۵ هزار نفر نیز مشکوک فشارخون بالا و ۵۰۰ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی کرده‌ایم.

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: حدود ۲۲ درصد افراد؛ پیش فشارخون و حدود ۸ درصد نیز پیش دیابت داشتند که از همگی این افراد، باید معاینات و آزمایشات تکمیلی انجام شود تا تعیین تکلیف گردند‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.