حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خط‌کشی‌هایی که جان گرفته‌اند
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
    شناسه : 9541
    بازدید 1202
    12
    دریانیوز// برای عبور و مرور در خیابان‌ها، قوانین و مقررات مختلفی وجود دارد تا بتوان ترافیک روان و منظمی داشت و حرکت را آسان نماید.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برای عبور و مرور در خیابان‌ها، قوانین و مقررات مختلفی وجود دارد تا بتوان ترافیک روان و منظمی داشت و حرکت را آسان نماید.
    خط کشی خیابان‌ها یکی از اساسی‌ترین اجزای خیابان به شمار می‌رود و استفاده از این خط‌کشی‌ها ضامن نظم و رعایت قوانین در خیابان است. خط کشی خیابان‌ها به منظور راهنمایی خودروها و مشخص کردن مسیر استفاده می‌باشد و دارای رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی است. خط کشی در خیابان علاوه بر نظم در حرکت خودروها، روانی ترافیک را نیز به همراه دارد. بندرعباس از جمله شهرهایی است که به دلیل شرایط آب و هوایی، عمر وسایل و لوازم در آن کمتر از دیگر نقاط کشور است. حتی کوتاهی عمر لوازم، به خط کشی خیابان‌ها نیز می‌رسد و شاهد هستیم مدت کوتاهی پس از اینکه خیابانی خط‌کشی می‌شود، این خط‌کشی‌ها کم‌رنگ شده و به مرور زمان محو می‌شوند. به همین دلیل نیاز است که در شهر بندرعباس خط‌کشی خیابان‌ها در فاصله زمانی کمتری مجدد صورت گیرد تا از ترافیک‌هایی که بعضاً به دلیل نبود خط‌کشی مناسب ایجاد می‌شود جلوگیری کرد. مدتی است که برخی چهارراه‌های سطح شهر خط‌کشی آنها مجدد انجام شده و به نوعی به حرکت و محل توقف خودروها نظم داده‌است چرا که بعضی از رانندگان به دلیل نبود این خط‌کشی، محل ایستادن در چهارراه را نمی‌دانستند و حتی بخشی از محل عبور عابران را اشغال می‌کردند.
    در حال حاضر نیز که خط‌کشی‌ها انجام شده، باز شاهد هستیم که رانندگانی بدون توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، از محل توقف خود عبور کرده و در محل عبور عابران توقف می‌کنند که این امر باعث می‌شود عابران پیاده از بین خودروها حرکت نمایند. این موضوع نیز به فرهنگ رانندگی ما مردم برمی‌گردد که نیاز است در برخی از رفتارهای خود بازنگری داشته‌باشیم. برای بعضی از ما اتفاق افتاده‌است که با افرادی مواجه شده‌ایم که سوار بر ویلچر یا در حال راندن کالسکه نوزاد هستند و زمانی که به خط‌کشی عابر پیاده می‌رسند با خودروهایی که بر روی این خطوط پارک شده‌است برمی‌خورند و مسیر حرکت را مسدود می‌بینند. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، پارک خودرو بر روی خطوط عابرپیاده ممنون است و برای رانندگانی که این کار را انجام دهند جریمه درنظر گرفته شده‌است. اما در همه خیابان‌های سطح شهر افسر راهنمایی و رانندگی حضور ندارد که با تخلف این رانندگان برخورد نمایند و این موضوع نیز به فرهنگ رانندگی ما بازمی‌گردد که خود را موظف بدانیم که در مکان‌های درستی اقدام به پارک نمودن خودرو نماییم.
    از سوی دیگر کمتر از دو ماه تا بازگشایی مدارس باقی مانده و در محل‌هایی که مدارس قرار دارند نیز خط‌کشی عابر پیاده پاک یا بسیار کم‌رنگ شده‌است. به همین دلیل نیاز است مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند که در زمان بازگشایی مدارس، این خط‌کشی‌ها مجدد انجام شود و دانش‌آموزان و والدین آنها با خیالی آسوده به سوی مدرسه بروند. نکته پایانی که لازم است گفته شود این است که ما رانندگان سعی کنیم به قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی عمل کنیم تا هم خودمان و هم دیگر رانندگان سفری ایمن داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.