حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جشن چند هزار نفری غدیر بندرعباس، مقدمه اربعین در کربلا
    ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
    شناسه : 8893
    بازدید 1554
    23
    دریا نیوز// نسیمی خوش نواز به آهستگی از ساحل به سمت موکب های غدیر می وزد و با نوازش‌های مداوم و پرتکرارش رنج گرما و شرجی بالای بندرعباس را قدری می کاهد تا کودکان دست در دست پدران و مادرانشان شیرینی عشق به علی علیه السلام را با عبور از انبوه جمعیت لمس کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// نسیمی خوش نواز به آهستگی از ساحل به سمت موکب های غدیر می وزد و با نوازش‌های مداوم و پرتکرارش رنج گرما و شرجی بالای بندرعباس را قدری می کاهد تا کودکان دست در دست پدران و مادرانشان شیرینی عشق به علی علیه السلام را با عبور از انبوه جمعیت لمس کنند.
    داستان از آنجا شروع می شود که مردم هرمزگان محبت به پیامبر مهربانی(ص) و عشق به اهل بیت را نسل به نسل همچون میراثی ارزشمند به فرزندان خود منتقل کرده اند تا در لحظه های حساس تاریخ آتشفشان عشقشان شعله های حبّ آل پیامبران (ص) را برای تحیّر همگان به آسمان دنیا فوران کنند. لحظه هایی تاریخی که هیچ کس انتظار حضور چنین نیروی عظیمی را نمی کشید، لحظه‌هایی که دشمنان اسلام از تمام قدرت های مادی و معنوی که در اختیار دارند برای خاموش کردن این عشق استفاده کرده اند، تمام رسانه‌های اسلام ستیز خنجرهای بیرون کشیده‌شان را از هر سوی که توانسته اند با تبلیغات مسموم بر پیکره نسل نوجوان و جوان وارد کرده اند، در روزگاری که زشت‌ترین رفتارهای اخلاقی در کمال وقاحت، خودشان را به عنوان حقوق بشر بر مردم دنیا تحمیل می‌کنند، ناگهان؛ در یک شب همه تصورات و نقشه‌ها از هم پاشیده می‌شود جمعیتی چند هزار نفری به استقبال موکب های جشن عید غدیر می روند تا صحنه هایی عجیب را رقم بزنند و جلوه ای زیبا از نیروی عظیم اسلام را بر همگان عرضه کنند قدرتی که عظمتش را با هیچ ابزار و سنجه ای نمی توان تخمین زد.
    به راستی چرا مردمی که حداقل در یک سال اخیر دائما زیر سلطه رسانه‌های مختلف، متعدد در قالب ها و فرم های گوناگون با محتواهای عجیب و غریب قرار گرفته اند به یکباره اینچنین دینداری خود را نشان می دهند و در یک مراسم دینی و مذهبی شرکت می کنند؟ در روزگاری که دشمنان از پس همه ناکامی ها و شکست هایشان ناگهان در روزهای مقدس اعمال حج که مسلمانان در حال برگزاری مراسم هستند و با حمایت رسانه‌های دنیا قرآن، کتاب آسمانی میلیاردها انسان را به اسم حقوق بشر و آزادی بیان به آتش می کشند.
    چه اتفاقی در حال رخ داد است جهان به کدام سمت وسو پیش می رود؟! حال و هوای جشن عید غدیر ساحل بندرعباس شبیه به ایام اربعین در کربلا است و اربعیین خودش نمونه ای از تحقق دولت امام زمان (عج ) پس از ظهور است آن هنگام که مردم هرچه دارند برای برادرشان خرج می‌کنند، جشن غدیر مقدمه‌ای برای رسیدن به کربلا و کربلا مقدمه ظهور است. اربعین از آنجا شروع می شود که مردم قطره قطره از هر جای عالم به هم می پیوندند تا دریای خروشان انسانیت و آزادگی را بسازند، آنجا که هر کس هر چه دارد برای اثبات محبت خودش به حسین ابن علی علیه السلام به میدان می آورد.
    یکی دارایی یکساله اش را، دیگری کودک نوزاد و آن یکی جسم کم توان و ضعیفش را. آنجا که درد و رنج سفر، به امید زیارت اربعینی اباعبدالله راه را هموار و سختی ها را شیرین می کند، آنجا که مرزهای جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی ساخته شده در دنیای جدید جای خودشان را به فطرت می دهند! فطرت چیست؟! فطرت همین محبت و علاقه قلبی نسبت به قرآن، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و فرزندان علی علیه السلام است که خداوند بذر آن را در دل همه انسان ها قرار داده تا به وقتش جوانه بزند و ثمره اش را نشان دهد. فطرت همان چیزی است که عشق به علی علیه السلام را از پس سختی ها و دشواری های حکومت‌های تاریخ به تاریخ با طراوت و پرهیاهوی امروز ما کشانده است. اصلاً اگر برای ایمان به خدا و اعتقاد به اهل بیت پیامبر (ص) منتظر ظهور معجزه‌ای هستید، معجزه مداوم همین است، محبت علی و اولادش. این جملات برای کسانی که از اهل اندیشه و تفکر باشند عجیب نیست.
    در هیاهوی رفت و آمدهای مداوم جشن، آدم‌هایی را می‌بینی که گرما و شرجی هوا امانشان را بریده ولی چهره‌هایشان شاد، خوشحال و مهربان است، رنجی در وجودشان نیست و این پیروزی بزرگ برای این عید عظیم است. عید واقعی همین است که بر خلاف خواست و نیت دشمن که به دنبال تفرقه و جدایی نسل جوان از فرهنگ‌شان است ناگهان معجزه محبت به اهل بیت خودش را نشان می دهد و همه نقشه ها را نقش بر آب می کند و روایت قرآن از دشمنان دین خدا را این گونه نمایان می کند که؛ می خواهند نور خداوند را با دهان هایشان خاموش و عالم هستی را به سمت خواست خودشان پیش ببرند در حالی که خداوند همه امکانات عالم را که مختص خود خداوند است در اختیار انسان‌های مومن و با تقوا داده قرار داده است تا دین خداوند هرچه بیشتر زیبایی هایش را به نمایش بگذارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.