حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تکمیل بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در دهه فجر ۱۴۰۳
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
    شناسه : 13529
    بازدید 1165
    3
    در بازدید مسئولان از یک‌پروژه درمانی مطرح شد دریانیوز// ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع،یکی از خواسته‌های هرمزگانی‌ها از بنگاه‌های اقتصادی است که متاسفانه در استان به این حوزه توجه چندانی نشده و‌فقط چند صنعت‌از جمله پالایشگاه نفت‌بندرعباس و شرکت‌پالایش نفت ستاره اقدامات اثرگذاری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی داشته اند و‌برخی صنایع اقدامات شان قابل ذکر نیست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع،یکی از خواسته‌های هرمزگانی‌ها از بنگاه‌های اقتصادی است که متاسفانه در استان به این حوزه توجه چندانی نشده و‌فقط چند صنعت‌از جمله پالایشگاه نفت‌بندرعباس و شرکت‌پالایش نفت ستاره اقدامات اثرگذاری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی داشته اند و‌برخی صنایع اقدامات شان قابل ذکر نیست.

    از طرفی دیگر حوزه بهداشت و درمان استان که‌با چالش جدی مواجه است و در دولت‌سیزدهم اقدامات انقلابی و‌جهادی برای رفع کمبودها در این حوزه برداشته‌شده است. بیمارستان ۱۱۲ تختخوابه کودکان که پالایشگاه نفت‌بندرعباس ساخت و در سفر هفته قبل رئیس جمهور به استان افتتاح شد و بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت‌ستاره که از اواخر سال گذشته‌بصورت شبانه روزی در حال ساخت است، در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

    روز گذشته نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدیرکل دیوان محاسبات استان به همراه مدیرعامل شرکت نفت‌ستاره خليج فارس از روند ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خليج فارس بازدید کردند. مدیرعامل شرکت نفت‌ستاره خليج فارس در این‌مراسم‌ با‌تبریک‌ایام‌ا… دهه فجر گفت: این‌بیمارستان که از سال ۹۷ ساخت آن‌ شروع شده بودکه تا سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشت و از اواخر سال گذشته تاکنون پیشرفت فیزیکی این‌پروژه با تامین‌نقدینگی و… به ۶۷ درصد رسیده است و در یک‌سال اخیر بیش از ۳۷ درصد پیشرفت کرده است و تا بهمن‌سال آینده بیمارستان‌تکمیل و افتتاح می شود.

    علیرضا جعفرپور افزود: البته قرار بود این پروژه از اواخر سال گذشته ۳۰ماهه به پایان‌رسیده و در تیرماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و ضرورت و نیازی که در استان‌ برای بهره برداری زودتر این‌بیمارستان وجود داشت، زودتر از برنامه پیش بینی شده ودر بهمن سال ۱۴۰۳ بیمارستان تکمیل می شود و‌به بهره برداری می رسد. در واقع این‌بیمارستان در مدت ۲۴ ماه از سال اواخرگذشته، احداثش به پایان‌می رسد. جعفرپور خاطرنشان کرد: خرید های مورد نیاز این بیمارستان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان انجام شده است.وی تصریح کرد: امیدواریم‌اواخر سال آینده و دهه فجر مردم‌استان بتوانند از این‌بیمارستان استفاده کنند.

    جعفرپور گفت: پیش بینی می شود بین‌۱۰۰۰تا ۱۲۰۰میلیارد تومان در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی برای ساخت این‌بیمارستان هزینه شود.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با تبریک دهه فجر و‌قدردانی از استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس بدلیل اهتمام‌ویژه به حوزه بهداشت ودرمان وسلامت مردم استان گفت: با اجرای این طرح ۲۶۴ تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود که امیدواریم تا ده فجر سال آینده این‌بیمارستان به بهره‌برداری برسد. غلامعلی جاودان افزود: با افزایش تخت های بیمارستانی ، بخش زیادی از نیازهای حوزه درمان استان برطرف می شود و‌بیماران از خدمات درمانی مطلوب تری بهره مند می شوند.

    وی گفت: رئیس جمهور در سفرشان بیان‌کردند در سال آینده هزار تخت بیمارستانی در استان راه اندازی می‌شود و امیدواریم‌ با تامین زیرساخت های درمانی لازم در استان ، عملا از نظر استاندارد و میانگین‌تخت‌های بیمارستانی در هرمزگان‌به میانگین‌ کشوری برسیم. وی تاکید کرد: در استان‌هرمزگان‌ با راه اندازی این بیمارستان ها وافزایش تخت ها ، مردم‌ دیگر نیازی نخواهند داشت برای درمان به مناطق دیگر کشور بروند.وی تصریح کرد: بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خليج‌فارس با استانداردهای روز و تجهیزات پزشکی مدرن در حال ساخت است و تجهیز می شود. در طبقات مختلف، بخش های تخصصی احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

    جاودان‌گفت: گردشگری سلامت در دنیا مطرح است که با توجه به همسایگی مان‌با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، انتظار می رود با افزایش تخت‌ها و تامین زیرساخت‌ها، امیدواریم‌در گردشگری سلامت و‌ جذب بیماران کشورهای حوزه خلیج‌فارس بتوانیم خدمات درمانی ارائه دهیم. رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی در حوزه تامین‌نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های استان نیز گفت: یکی از چالش‌های اساسی حوزه سلامت‌کشور کمبود نیروی انسانی بخصوص در بخش کادر پرستاری است و‌ یکی از چالش های استان‌هرمزگان‌مباحث مربوط به امور رفاهی از جمله مسکن‌کادر درمان است که مذاکراتی با متولیان‌ مربوطه‌صورت گرفته است تا با جذب نیروی انسانی از سراسر کشور، مشکل کمبود نیروی انسانی و مسکن‌شان‌برطرف شود.

    وی اظهار داشت: با حمایت های صورت گرفته شده، علاوه بر دانشگاه‌علوم پزشکی در مرکز استان، دو دانشگاه‌علوم پزشکی در شرق استان و در شهرستان میناب و غرب استان در بندرلنگه نیز راه اندازی شده و تاکنون ۲۰۰ دانشجو جذب شده است و‌ انتظار می رود با حمایت دولت و وزیر بهداشت در سال آینده میزان‌ پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها نیز افزایش یابد تا با جذب این دانشجویان، کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی استان‌برطرف شود.وی در خصوص بیمارستان ارتش و عدم بهره برداری از این‌بیمارستان‌نیز گفت: البته در این بخش بایستی مسئولان مربوطه پاسخگو باشند و جلساتی در این حوزه برگزار شده است و با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس و استاندار هرمزگان جلساتی برگزار شده است و امیدواریم‌این‌بیمارستان نیز زودتر به بهره‌برداری برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.