حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تپه‌هایی بنام سرعت‌کاه
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۵۵
    شناسه : 9354
    بازدید 1245
    18
    دریانیوز//در هر نقطه ای که مردم و وسایل نقلیه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، موضوع ایمنی مطرح می‌شود. این ایمنی به وسیله ابزار و تجهیزات مختلفی باید تامین شود که از جمله آن می‌توان به چراغ راهنمایی، سرعت‌کاه، خط‌کشی عابر پیاده و ... اشاره کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در هر نقطه ای که مردم و وسایل نقلیه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، موضوع ایمنی مطرح می‌شود. این ایمنی به وسیله ابزار و تجهیزات مختلفی باید تامین شود که از جمله آن می‌توان به چراغ راهنمایی، سرعت‌کاه، خط‌کشی عابر پیاده و … اشاره کرد.
    این ابزار و تجهیزات بسته به محل مورد نظر استفاده می‌شود و ممکن است از مواد مختلفی مانند آسفالت، بتن، پلاستیک، کائوچو و فلز ساخته شده باشد. یکی از این تجهیزات ترافیکی که در چند سال اخیر در کشور ما رواج پیدا کرده‌است سرعت‌کاه است. سرعت‌کاه معمولا برای محدوده سرعت ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر به کار می‌رود.

    این مانع معمولا در خیابان های محلی و جاده‌های فرعی به کار می‌رود، یعنی مکان‌هایی که سرعت ماشین‌ها معمولا کم بوده اما در صورت افزایش آن موجب خطر می‌شود. در صورتی که راننده بیش از سرعت اعلام شده حرکت کند، سرعت‌کاه احساس تکان ملایمی به ماشین وارد می‌کند. در شرایطی که خودرو با سرعت خطرناک از روی سرعت کاه عبور کند، مانع تکان شدیدی به ماشین وارد می‌کند که موجب اذیت سرنشینان و حتی شکستن محموله خودرو می‌گردد.

    سرعت‌کاه معمولا تمام عرض مسیر را پوشش داده و به همین دلیل وسایل نقلیه با هر دو چرخ از روی آن عبور می‌کنند و کمی از تکان وارده بر خودرو می‌کاهد.این مانع عمودی برای جاده های اصلی، خیابان های پهن و مسیرهایی که راننده با رفتن به شانه‌های خاکی از مانع عبور نمی‌کند چندان مناسب نیست. به همین دلیل سرعت‌کاه معمولا در نقاط شهری دارای پیاده‌رو و باریک نصب می‌شود.

    در شهر بندرعباس که خیابان‌های زیادی دارد، در نقاط مختلف سرعت‌کاه و سرعت‌گیر نصب شده‌است. اما سرعت‌کاه‌هایی که در شهر بندرعباس نصب شده‌است، اکثرا غیراستاندارد هستند و ارتفاع بسیار زیادی دارند به نحوی که اگر خودرو با سرعت کم هم از روی آن عبور کند با تکان زیادی مواجه می‌شود.
    در تعریف سرعت‌کاه آمده‌است که برای محل‌هایی استفاده می‌شود که سرعت خودروها پایین است اما در شهر بندرعباس شاهد هستیم که این ابزار ترافیکی در خیابان‌های اصلی که سرعت خودروها بالاست نصب شده‌اند. نمونه غیراستاندارد سرعت‌کاه‌های شهر بندرعباس را در بلوار شهید رجایی می‌توانید مشاهده کنید. سرعت‌کاه‌هایی که مانند تپه‌ای ساخته شده‌اند و در زمان عبور، خودروها مجبور هستند که سرعت خود را مانند سرعت‌گیر کم کنند.
    یکی دیگر از مواردی که غیراستاندارد بودن این سرعت‌کاه‌ها را نشان می‌دهد، آسفالته و سیاه بودن آنهاست که در تاریکی شب قابل تشخیص برای رانندگان نیست و زمانی راننده متوجه وجود این سرعت‌کاه‌ها می‌شود که به آنها رسیده است. در این زمینه خوب است مسئولان پیش از استفاده ابزار ترافیکی در شهر، از نوع مکان مورد و نحوه استفاده آن مطلع شده و سپس از آن استفاده نمایند چرا که نصب غیراستاندارد تجهیزات ترافیکی در سطح معابر شهری، مشکلاتی را برای شهروندان به همراه دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.