حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ترس ولرز حاشیه نشینان در بارندگی ها
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 14772
    بازدید 158
    3
    دریانیوز// باران که نعمت الهی است، هنگام بارشش به نقمت در استان هرمزگان و‌شهر بندرعباس تبدیل می شود.در دو دهه اخیر که از محلات بندرعباس گزارش تهیه کرده ایم ، یکی از دغدغه ساکنان این‌مناطق سقف و دیوارهای فرسوده خانه های شان بوده که بر اثر بارندگی شدید و گاهی حتی خودبخودی و گاهی در زمین لرزه ها و... فروریخته اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// باران که نعمت الهی است، هنگام بارشش به نقمت در استان هرمزگان و‌شهر بندرعباس تبدیل می شود.در دو دهه اخیر که از محلات بندرعباس گزارش تهیه کرده ایم ، یکی از دغدغه ساکنان این‌مناطق سقف و دیوارهای فرسوده خانه های شان بوده که بر اثر بارندگی شدید و گاهی حتی خودبخودی و گاهی در زمین لرزه ها و… فروریخته اند.

    چند سال قبل در محله آیت ا…غفاری که سقف و دیوار خانه های زیادی براثر بارندگی چندروزه فروریخت و این وضعیت همچنان هر ساله در این‌ بافت فرسوده ادامه دارد، مادری تعریف می کرد که وقتی دختر معلول بزرگسالش را از داخل اتاقش به اتاقی دیگر برده است، سقف اتاق دخترش فروریخته و اگر چند ثانیه و دقیقه دیرتر این‌جابجایی صورت گرفته بود، بطور حتم مادر و دختر در زیر آوار سقف خانه مدفون می شدند که با پیگیری هاو رسانه ای شدن این موضوع، خانه این خانواده معلول توسط خیرین و‌بهزیستی تعمیر و بازسازی شد.

    در این محله و برخی محلات فرسوده دیگر بارها خانواده ها عنوان کرده اند که شب های بارانی زیادی مجبور شده اند در کوچه یا خانه همسایه ها و اقوام تاصبح بمانند تا سقف های فرسوده خانه شان‌بر سرشان آوار نشود. این وضعیت در محلات قدیمی و بافت فرسوده بندرعباس باعث شده تا بارها در گزارش ها ومقالات مان بر نوسازی بافت فرسوده و بازگشایی معابر تاکید کنیم و گزارش هایی را منتشر کنیم که متاسفانه کمتر به این بخش ها توجه شده است.

    با اندک بارندگی که ترس و لرزش حاشیه نشینان افزایش می یابد ، کوچه ها هم دچار آبگرفتگی می شوند و برق و گاهی آب هم قطع می شود و شرایط سختی را حاشیه نشینان می گذرانند. دیروز هم برق برخی محلات از صبح زود برای ساعت ها قطع شد وآبگرفتگی کوچه ها و معابر را شاهد بودیم. سیم های برق در برخی کوچه ها و معابر قطع شده واز تیربرق آویزان شدند و ساکنان در صف انتظار ۱۲۱ ماندند .برخی درختان هم شکسته شدند.‌ از سقف و دیوار برخی خانه های قدیمی آب وارد خانه ها شدند.

    موضوع دیگری که در بارندگی اخیر شاهدبودیم ، این بود که دوشنبه شب اعلام شد که سه شنبه مدارس تعطیل است و ساعتی بعد هم‌اعلام شد که مدارس غیرحضوری است که هم‌دیرهنگام اعلام شد و هم‌اینکه غیرحضوری شدن مدارس به چه نحوی ممکن است و آیا معلمان و دانش آموزان همگی آمادگی برگزاری کلاس ها بصورت غیرحضوری را داشتند؟ در کدام بستر مجازی تدریس انجام‌شود ؟ بایستی بموقع و منطقی در این‌حوزه اطلاع رسانی می شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.