حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بلاتکلیفی شهرک ۲۰ هکتاری باغو
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
    شناسه : 14599
    بازدید 1128
    2
    دریانیوز// از سمت میناب به بندرعباس که‌بیاییم، از یکی دو کیلومتر قبل از پلیس راه بندرعباس میناب املاکی را مشاهده می کنیم که ‌ساخته و رها شده اند که این املاک یک خوابه می باشند و گویا از بیش از یک دهه قبل ساخته و رها شده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// از سمت میناب به بندرعباس که‌بیاییم، از یکی دو کیلومتر قبل از پلیس راه بندرعباس میناب املاکی را مشاهده می کنیم که ‌ساخته و رها شده اند که این املاک یک خوابه می باشند و گویا از بیش از یک دهه قبل ساخته و رها شده اند.

    اولین سوالی که به ذهن می رسد که چرا اين املاک رها شده اند واگر این منطقه رونق می گرفت، صدها خانواده می توانستند در آنجا زندگی کنند و شاید بخشی از مشکل مسکن امروز شهر بندرعباس نیز کاسته می شد. طرح مسکن مهر که اگر که در شرق شهربندرعباس بجای شمال شهر اجرا می شد، نیاز به تسطیح اراضی و ساختن مجتمع های مسکونی روی تپه‌ها و در مسیر رودخانه ها و… نبود که از دهه ۸۰ تاکنون از شرق بندرعباس غفلت شد.

    اما اگر در این منطقه باغو که به ۲۰هکتاری باغو نیز معروف است که بخشی از خانه ها ساخته، اما رها و بدون استفاده شده اند، امکانات زیرساختی از جمله آب، برق، مدرسه، خیابان کشی و… وجود داشت و حمایت‌های لازم صورت می گرفت، شاید صدها و هزاران خانواده در این منطقه تا شهر بندرعباس می توانستند ساکن شوند که در یکی دو دهه اخیر به این موضوع توجه نشده است و مالکان املاک و اراضی در این منطقه هم بلاتکلیف مانده‌اند. شنیده ها حاکی است که بخشی از املاک‌ساخته شده مربوط به مددجویان یکی از نهادهای حمایتی و بخشی دیگر هم متعلق به نهادی دیگر و برخی دیگر هم متعلق به افرادی دیگر است.

    بسیاری از خانواده‌های متوسط و محروم در این سال ها حتی به راحتی توانایی رهن و اجاره خانه را هم‌دارند و در شرایط فعلی که بحران مسکن را در بندرعباس داریم، بایستی زمینه خانه‌دار شدن شان‌را در چنین پروژه هایی فراهم کرد و با فراهم ساختن زیرساخت های لازم ، شرایطی را فراهم نمود تا اقشار مختلف بتوانند خانه دار شوند. اینکه سال ها این‌املاک بلاتکلیف مانده‌اند جای سوال دارد وبایستی اقدامات لازم برای استفاده از این‌املاک و ساخت و ساز در این منطقه صورت پذیرد. اگر امکانات زیربنایی و روبنایی در این شهرک وجود داشته باشد، بطور حتم مالکان این املاک نیز تمایل بیشتری را جهت سکونت در این شهرک ۲۰هکتاری خواهند داشت.

    این منطقه ظرفیت ایجاد شهرک مسکونی برای اسکان صدها خانواده را دارد که بایستی برای ایجاد زیرساخت و امکانات لازم در این منطقه تدابیر لازم توسط متولیان مربوطه اتخاذ گردد و مشکلات و موانع توسعه منطقه برطرف شود تا خانواده هایی که توان خانه‌دار شدن در مرکز شهر را ندارند، بتوانند در این منطقه ساکن شوند و ساخت و ساز به سمت شهر بندرعباس توسعه یابد و باغو به شهر بندرعباس متصل شود.

    باتوجه به اینکه توسعه شهر بندرعباس به سمت غرب بدلیل وجود صنایع و جنوب بدلیل وجود دریا امکان‌پذیر نیست، بایستی به سمت شرق و شمال شهر توسعه یابد که مسکن مهر در سمت شمال شهر اجرا شد و از شرق شهر غفلت شد و در حال حاضر اجرای شهر خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفته است و ضرورت دارد توسعه باغو و شهرک ۲۰ هکتاری آن و… نیز در دستور کار قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.