حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بانوان دهه هفتاد و هشتادی مهرورز مهرجویان
    ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۳
    شناسه : 11409
    بازدید 1357
    14
    مدیر امور شعب بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها در هرمزگان عنوان کرد مصاحبه اختصاصی // مدیر امور شعب بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها هرمزگان، گفت: ۳۵ نفر از بانوان دهه هفتاد و هشتادی که به صورت جهادی و مستقیم همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ مشغول به فعالیت هستند که البته برای رسیدگی به کار مهرجویان در هر ساعت از شبانه روز پای کار هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر امور شعب بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها هرمزگان، گفت: ۳۵ نفر از بانوان دهه هفتاد و هشتادی به صورت جهادی و مستقیم همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ مشغول به فعالیت هستند که البته برای رسیدگی به کار مهرجویان در هر ساعت از شبانه روز پای کار هستند.

    مراکز نیکوکاری و خیریه می‌توانند نقش مهمی را در جامعه برای کاهش آلام و رسیدگی به مشکلات نیازمندان ایفا کنند.یکی از مراکز نیکوکاری در هرمزگان که بسیار فعال است بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها است که همان طور از نام این خیریه پیداست نه تنها در سطح استان و کشور فعالیت می‌کند حتی در آن سوی مرزها به صورت بین ‌المللی در حال خدمت رسانی است.در این خیریه بانوانی را مشاهده می‌کنید که بيشترشان دهه هفتاد و هشتادی هستند که به صورت خودجوش و جهادی مشغول ارائه خدمات به نیازمندان هستند و حتی مدیر این مجموعه در استان یک بانوی دهه هفتادی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی که در این خیریه ارائه می‌شود با بتول دهقانی پوراحمدی مدیر امور شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها درهرمزگان گفت و گو کردیم.

    دریا: به عنوان سوال اول خودتان را به مخاطبین ما معرفی کنید؟

    – اینجانب بتول دهقانی پوراحمدی متولد۱۳۷۷ هستم که در رشته تحصیلی کارشناسی روانشناسی درس خوانده ام و در حال حاضر بالای یکسال است که به عنوان مدیرامورشعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستم.

    دریا: این بنیاد از چه تاریخی و با چه هدفی درکشور و هرمزگان شروع به فعالیت کرده است؟

    – این خیریه ابتدا در سال۱۳۸۰ در مشهد مقدس فعالیت خود را در یک مغازه کوچک با تحت حمایت قرار دادن نیازمندانی که برای رفع مشکلات مالی خود به کسبه رجوع می‌کردند شروع کرد که بعد از مراجعات زیاد تصمیم به گسترش فعالیت و راه اندازی مرکزی تخصصی تر برای تحت حمایت قرار دادن نیازمندان و رسیدگی به مشکلات مختلف این عزیزان کرد به طوری که در مدت کمی با ایجاد دفاتر شعب و نمایندگی در سطح شهر گام به گام در همه ی مناطق مشهد، حاشیه و مناطق محروم شهر و سپس با تاسیس شعب در شهرهای کشور من جمله هرمزگان که اولین شعبه آن در بندرعباس در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.

    دریا:این خیریه چگونه بین المللی شد؟

    – این بنیاد خیریه توانست در کمتر از دو دهه فعالیت خود و با توجه به مراجعه نیازمندان از شهرهای اطراف به مرکز این بنیاد اقدام به تاسیس دفاتر و شعب در استان خراسان رضوی کند و بعد از موفقیت توانست مجوز فعالیت ملی را از وزارت کشور بعنوان سازمان مردم نهاد دریافت کند و بعد از گذشت چند سال توانست با کسب مقام مشورتی از سازمان ملل متحد ( ECOSOC ) به فراتر از مرزها فعالیت خود را گسترش دهد و بین المللی شود.

    دریا: چه تعداد مهرجو در استان تحت پوشش دارید؟

    – دو هزار و ۳۶۵ پرونده فعال و پنج هزار و ۲۸۹ نفر مهرجو تحت حمایت این خیریه هستند.

    دریا: بیشترین مشکلات نیازمندان در چه حوزه‌های است؟

    – سرفصل‌های همه‌ی مشکلات مالی است؛ اما بیشتر در معیشت، تحصیل و درمان است.

    دریا:شناسایی نیازمندان واقعی به چه شکلی انجام می‌شود؟

    – نیازمندان از طریق های مختلفی به خیریه آبشار عاطفه ها پیوند می‌خورند یک بخشی از طریق ارگان ها و نهادهای دولتی، قسمت دیگری توسط مردم و بخشی هم خود بنیاد شناسایی می‌شوند و همه ی این عزیزان علیرغم اینکه معرف هرکسی باشد خود محققین آبشار به طوری که عزت و آبروی نیازمندان حفظ شود به تحقیق پرداخته و در صورت تایید، پرونده حمایتی در راستای مشکلی که دارند تشکیل و در فرآيند رسیدگی قرار می‌گیرد.

    دریا: چند شعبه نیکوکاری در استان دارید و در کدام شهرستان‌ها هستند؟

    – بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در حال حاضر در هرمزگان هفت شعبه در شهرهای بندرعباس، قشم، میناب، رودان،فین،پارسیان را دارد و در سراسر استان هم نمایندگی می پذیرد.

    دریا: اغلب نیازمندان در کدام محلات بندرعباس هستند؟

    – آبشار عاطفه‌ها مانند برخی مراکز نیکوکاری متمرکز بر نیازمندان به یک محله نیست؛ اما طبیعتا اکثر نیازمندان از محلات حاشیه نشین کمربندی و روستاها هستند.

    دریا: چند نفر نیرو به صورت داوطلب زن و مرد در استان مشغول به فعالیت‌های جهادی و نیکوکاری هستند؟

    – ۳۵ نفر از بانوان دهه هفتاد و هشتادی  به طور جهادی و مستقیم همه روزه از ساعت۸ تا ۱۴ مشغول به فعالیت هستند که البته برای رسیدگی به کار مهرجویان، عزیزان در هر ساعت از شبانه روز پای کار هستند.

    دریا:مردم و خیرین چگونه می‌توانند مشارکت‌ کنند؟

    – خیرین عزیز می توانند با مراجعه حضوری به شعب ها در استان که آدرس آنها با یک جستجوی ساده در برنامه(اپلیکیشن) خیریه آبشار عاطفه‌ها در دسترس قرار داده شده با کمک های نقدی و غیر نقدی در این امر از طریق واریز به حساب خیریه یا تماس تلفنی و مجازی می‌توانند مشارکت کنند.

    دریا: لطفا شماره حساب یا کارت را بیان بفرمایید؟

    شماره حساب ۰۳۵۹۵۲۷۰۸۸۰۰۶ و شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۸۱۵ به نام بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها.

    دریا: فعالیت‌های خیریه شما در چند بخش تقسیم می‌شود؟

    -فعالیت های بنیاد در ۱۳ حوزه آسیب اجتماعی کدبندی شده که شامل ایتام، درمان بیماران صعب العلاج، بی سرپرست، بدسرپرست، مطلقه، معلول، جانباز، جهیزیه، خانواده زندانی،ازکارافتاده، درآمدغیرمکفی و….می باشد که مهرجویان تحت پوشش خدماتی نظیر اهدای بسته های معیشتی،غذای گرم،بسته های لوازم التحریر،اهدای جهیزیه،واریز مستقیم (ایتام)،کمک هزینه درمانی،سفر زیارتی و….داده می‌شود.

    دریا:تاکنون چه اقداماتی را برای نیازمندان انجام دادید؟

    _ اهدای بسته های مواد غذایی عیدانه،اهدای بسته های البسه و پوشاک عیدانه،اکرام و اطعام نیازمندان در ماه رمضان با طرح سفره بابا علی(افطاری، بسته ارزاق و…)‌ برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی،شرکت در نمایشگاه و همایش های دستاوردها و توانمندی های بنیاد در استان های خوزستان،آذربایجان شرقی،خراسان رضوی،کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی معاونین ریاست جمهوری،وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولین استانی و…، اهدای ۱۱۲سری کمک جهیزیه هرکدام به ارزش ۳۰میلیون تومان، برگزاری جشن ازدواج آسان در شهرستان بشاگرد با حضور سرکار خانم خزعلی معاون اموربانوان و خانواده ریاست جمهوری، پویش نذر قربانی و اهدای گوشت گرم به نیازمندان،برپایی جشن و پخت طعام و برپایی مواکب غدیر در استان،برپایی مراسمات عزاداری اهل بیت ،(ع) اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس برای برخی مهرجویان ایتام و زیارت اولی،حضور و خدمت رسانی در مواکب اربعین در عمود۷۹۴ و همچنین مواکب مشهد، اهدا ۱۰۰ دستگاه یخچال به نوعروسان بشاگردی، اهدای لوازم التحریر و البسه به دانش آموزان تحت حمایت و پرداخت کمک هزینه درمانی به بیماران مستعد تحت حمایت و… خلاصه ای از عملکرد هفت ماهه گذشته این بنیاد در هرمزگان می‌باشد.

    دریا: وجه تمایز این خیریه با سایر مراکز نیکوکاری را در چه می بینید؟

    – پشتوانه قوی مردمی بودن، تخصصی و شبکه ای بودن این خیریه در حوزه آسیب های اجتماعی که تا کنون نزدیک به۱۰۰۰شعبه در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی در حال ارائه خدمت به قشر مستضعف تحت حمایت خود هستند.

    دریا: بیشترین جامعه هدف شما چه قشری هستند و تمرکز شما در کدام بخش‌های خدمت رسانی است؟

    بانوان آسیب دیده که نیاز به حمایت دارند اغلب جامعه هدف هستند و بيشترين تمرکز ما در حوزه‌های اکرام ایتام، درمان و جهیزیه برای نیازمندان است.

    دربا: چه انتظاری از صنایع، خیرین و دستگاه های دولتی دارید؟

    – از آنجایی که بنیاد آبشارعاطفه ها یک خیریه مردمی و همه ی فعالیت ها و کمک رسانی هایش به محرومین با حمایت خیرین مجموعه است از دیگر خیرین و صنایع و…دعوت می‌کنیم که در کنار هم در خیریه آبشارعاطفه ها که از همان ابتدا این خیریه با دیدگاه تخصصی و بررسی کارشناسی به مسائل اجتماعی و فرهنگی تلاش داشته است زمینه خدمتگزاری هر بیشتر به محرومان جامعه فراهم شود و برای فقرزدایی و توسعه کشور با عقد تفاهم نامه و توسعه همکاری در کنار هم تلاش کنیم.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.