حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ایران خودرو! چرا اینقدر زود؟
    ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
    شناسه : 11504
    بازدید 1388
    4
    دریانیوز// شرکت ایران خودرو چند روز پیش به ثبت نام‌کنندگان مدل خودرویی که موعد تحویلش را خرداد یا تیر 1403 اعلام شده است، پیام ارسال نموده که جهت واریز و انتخاب نمایندگی وجه اقدام نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شرکت ایران خودرو چند روز پیش به ثبت نام‌کنندگان مدل خودرویی که موعد تحویلش را خرداد یا تیر ۱۴۰۳ اعلام شده است، پیام ارسال نموده که جهت واریز و انتخاب نمایندگی وجه اقدام نمایند. این موضوع یعنی اینکه ثبت نام کنندگان این مدل خودرو هفت، هشت ماه قبل از تحویل خودرو (اگر که تاخیر دیگری نداشته باشد) بایستی وجه را واریز کنند که این زمان بنظر می رسد خیلی زود است واینکه چرا اینقدر زود می خواهند هزینه را از ثبت نام کنندگان اخذ نمایند، جای سوال دارد و تاکنون دلیل آن اعلام نشده است. تا پیش از این در مدت کمی مانده به موعد تحویل خودرو، اعلام می شد وجه واریز شود والان این زمان بسیار زودتر اعلام شده است.

    از طرفی دیگر در ماه‌های اخیر خودرو در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده نشد که دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کردند تا مشکل را برطرف نمایند. مردم انتظار دارند شرکت های خودروسازی به تعهدات شان بطور دقیق عمل کنند و در حوزه های مختلف شفاف سازی کنند. موضوع دیگر اینکه در رسانه ها اعلام شده بود در سال گذشته وسال جاری ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی به مردم تحویل داده می شود که متاسفانه این مهم محقق نشد و این واگذاری ها بصورت قطره چکانی انجام شده تا بازار خودرو از چنگال مافیای خودرو خارج نشود و چون می دانند اگر این خودروها در موعد مقرر وارد و واگذار می شد، بازار را بسیار تحت تاثیر قرار می داد و بازار دلالان خودرو کساد می شود و به همین دلیل هم مافیای خودرو با نفوذ و… اجازه ندادند این وعده دولت محقق شود. بازار خودرو با ثبت نام از متقاضیان در سامانه یکپارچه فروش خودرو اندکی آرام شد و زمانی که بحث واردات خودروهای نو و کارکرده خارجی مطرح شد، بسیاری از ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه خودرو که در واقع برای دلالی و خرید وفروش خودرو ثبت نام کرده بودند، انصراف دادند و یا وجوه شان را واریز نکردند.

    آنها مطمئن بودند که با واگذاری خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو و واردات خودروهای خارجی، دلالان چندان نمی توانند به سودهای بادآورده دست یابند و به‌همین دلیل تا حد زیادی از این بازار عقب نشینی کردند. اما بایستی واردات خودروهای کارکرده و نو با جدیت پیگیری واجرا شود و خودروهای داخلی نیز در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده شود و شورای رقابت حامی مردم و مصرف کنندگان خودرو نیز باشد و فقط حامی تولیدکننده و خودروساز نباشد. از طرفی دیگر ضرورت دارد دستگاه های نظارتی نسبت به این موضوع مداخله کنند که چرا از متقاضیان خواسته شده است هشت ماه قبل از واگذاری احتمالی خودروی ثبت نامی شان، واریز وجه را داشته باشند. انتظار می‌رود این زمان حداکثر نصف مدت زمان اعلام شده باشد که آن هم زیاد است وانتظار منطقی برای واریز وجه، یک تا دو تا حداکثر سه ماه قبل از واگذاری خودرو است. از طرفی دیگر بایستی خودرو در زمان مقرر به متقاضیان واگذار شود و همچنین خودروهای نو و کارکرده خارجی نیز وارد و واگذار شوند تا بازار خودرو به ساحل آرامش برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.