حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش ۱۴ درصدی تولید برق در نیروگاه خلیج فارس
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۵
    شناسه : 8821
    بازدید 1262
    7
    مدیر عامل شرکت تولید برق خلیج فارس عنوان کرد دریانیوز// مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس گفت: این نیروگاه در خرداد ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 7/14 درصد افزایش تولید داشته است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس گفت: این نیروگاه در خرداد ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۷/۱۴ درصد افزایش تولید داشته است.
    محسن طالعی بناب مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس با بیان اینکه نیروگاه گازی خلیج فارس از ۶ واحد گازی تشکیل شده است، گفت: با توجه به موقعیت زمانی، استراتژیک و مهم بودن این نیروگاه، در حال حاضر هر ۶ واحد گازی در این نیروگاه فعال است و در بالاترین توان تولید خود قرار دارند.
    * سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی است
    وی در ادامه افزود: نیروگاه گازی خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ توسط شرکت آلستوم به بهره برداری رسید و این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی از نوع GT13E2 است که هر کدام دارای ۱۶۵ مگاوات می‌باشد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است.مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس، خاطر نشان کرد: ظرفیت کنونی این نیروگاه ۹۹۰ مگاوات است و در پیک تابستان امسال با ماکسیمم ظرفیتی بیش از ۱۹ هزار و ۷۱۰ مگاوات ساعت در روز مشغول تولید برق بوده است.
    طالعی بناب، بیان کرد: در حال حاضر طی سه ماهه اول سال یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۱۸ مگاوات ساعت تولید انرژی خالص برق داشت که به شبکه سراسری برق کشور تحویل شده است.
    * سهم ۳۰ درصدی نیروگاه خلیج فارس در تولید برق هرمزگان
    وی سهم نیروگاه گازی خلیج فارس در تولید برق هرمزگان را ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال حدود ۲۷ درصد انرژی تعهدی نیروگاه، طبق قرارداد محقق شد.

    مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس با اشاره به اینکه این نیروگاه در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷/۱۴ درصد افزایش تولید داشته است، افزود: این در حالی است که میانگین راندمان این نیروگاه نسبت به سایر نیروگاه‌ها بعلت وجود شرایط آب و هوای جنوب و گرمای شدید و دمای بالای ۵۵ درجه، بشدت برای تولید انرژی نسبت به مناطق دیگر کار سخت تر می شود ولی با زحمات پرسنل خدوم، متخصص و متعهد این مجموعه با بهترین شرایط تولیدی مواجه بودیم و به صددرصد از تعهداتی که نسبت به تولید برق دادیم پایبند بوده ایم.

    طالعی بناب سوخت مصرفی این نیروگاه را به طور صددرصدی، گاز عنوان کرد و ابراز داشت: در حالی که کشور بنابر دستورات در سیاستهای کلان کشور به گاز نیازمند باشد در بعضی از مواقع از سوخت گازوئیل استفاده می شود.
    * سه واحد بخار با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات به مجموعه اضافه خواهد شد
    وی ادامه داد: طرح توسعه نیروگاه گازی خلیج فارس بنابر نیاز کشور با اهتمام ، جدیت با پیگیری شرکت‌های بالادستی در حال انجام است و به همین منظور توافقات خوبی انجام شده و قرار است سه واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی ( بخار) با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در ضلع شمالی نیروگاه با راندمانی حدود ۶۰ درصد احداث شود و ظرفیت آن بعد از توسعه به هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به سیاستگزاری برگرفته از هلدینگ شستا افزود؛ اقدامات زیربنایی در راستای بومی سازی ساخت قطعات، نسبت به بهبود و ارتقاء کیفیت تجهیزات را نیز در دستور نیروگاه خلیج فارس بر شمرد.

    طالعی بناب میانگین عمر مفید و استاندارد نیروگاه را ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: نیروگاه گازی خلیج فارس با گذشت ۱۹ سال به دلیل رعایت اصول و استانداردهای تعمیرات و نگهداری؛ خوشبختانه با ظرفیت صدرصدی توان خود مورد بهره برداری قرار می گیرد و این امر مورد تحسین متخصصین داخلی و خارجی می باشد و از لحاظ زیست محیطی نیز به یک مجموعه تولید انرژی کاملا پاک شهرت پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه تعمیرات و اورهال واحدها بعد از پیک مصرف تابستان انجام می‌شود، اظهار کرد: این تعمیرات عمدتا بومی بوده و با تکیه بر دانش فنی و قطعات ساخت داخل صورت می‌گیرد و نیازی به لوازم و شرکت‌های خارجی در این زمینه نمی باشد.

    مدیرعامل عامل شرکت تولید برق خلیج فارس در پایان، بیان کرد: از زحمات تمام پرسنل شرکت در بخش‌های مختلف قدردانی می‌کنم که رسالت اصلی و ذاتی شرکت که تولید و تامین برق پایدار و مطمئن جامعه هدف است تمام همت و تلاش خود را در این مسیر انجام می دهند.لازم به ذکر است:نيروگاه برق خلیج فارس در ۴۰ كيلومتری شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی واقع شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.