حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از روانشناسی زرد چه می دانید؟
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
    شناسه : 13648
    بازدید 1152
    8
    دریانیوز// اصل زندگی با امید به آینده پیش می رود، اینکه همیشه کور سوی امیدی در پس ذهن ما روشن باشد و چراغ هدایت ما به سمتی باشد،با خود نوعی مثبت اندیشی به ارمغان می آورد.
    ارسال توسط : نویسنده : آیت منصف حقیقی دوست منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اصل زندگی با امید به آینده پیش می رود، اینکه همیشه کور سوی امیدی در پس ذهن ما روشن باشد و چراغ هدایت ما به سمتی باشد،با خود نوعی مثبت اندیشی به ارمغان می آورد.

    داشتن نگاه مثبت به مسائل و مثبت‌اندیشی برای داشتن یک زندگی سالم و سلامت روانی بسیار سودمند است. زندگی با تمام فراز و فرودهایی که دارد همیشه مثبت نیست و آدمی در طول زندگانی بارها و بارها احساسات دردناک و ناخوشایندی مثل ازدست‌دادن عزیزی، شکست در زندگی مشترک، ورشکستگی شغلی، مبتلا شدن به نوعی بیماری سخت و… را تجربه می‌کند. اگرچه کنارآمدن با چنین مسائل منفی و احساسات ناخوشایند دشوار است، اما بسیار مهم است که ما نسبت به احساسات خود آگاه باشیم و صادقانه آنها را بپذیریم و در زمان مناسب واکنش مناسبی داشته باشیم.

    اینکه احساس کنیم باید در مواقع دشوار و ناگوار زندگی کاملا بر احساسات خود غلبه کنیم و مانع بروز آنها شویم کاملا اشتباه است در واقع مثبت‌اندیشی مخرب باعث می‌شود فرد هر احساس طبیعی و انسانی را که مثبت و شاد نیست، انکار کرده و با آن مقابله کند و احساسات و نیازهای خود را نادیده بگیرد که به مرور زمان چنین نگرش افراطی‌ای خود سبب بروز ناکامی و مشکلاتی در فرد می‌شود چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه مثبت فکر کند. انسان سالم فردی است که در در شرایط مختلف بتواند رفتارهای متناسب با هنجارهای اجتماعی از خود بروز دهد یعنی مثبت‌اندیشی سالم نوعی سرمایه عاطفی است که افراد را متقاعد به رفتار مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی پذیرفته‌شده می‌کند.

    بهترین اقدامات برای دستیابی به یک مثبت‌اندیشی واقع‌بینانه به این قرار است : نگرش مثبت نسبت به خود، خانواده، دوستان و طبیعت داشته باشید. روی موضوع‌های مهم تمرکز کنید و برای اهدافی که به آنها فکر می‌کنید و قصد انجامش را دارید اولویت‌بندی داشته باشید. برای پرداختن به مشکلات، شیوه‌های مهم و کارآمدی را در نظر بگیرید. هر روزتان را تغییر داده و آن را بهبود ببخشید.

    یاد بگیرید که آرام باشید و از موفقیت لذت ببرید. با خودتان روراست باشید و با واقعیت‌ها کنار بیایید. با جسارت کارتان را به نحو احسن انجام داده و به گذشته نگاه نکنید. به بهداشت روانی و جسمی خود توجه داشته باشید. به هر دوستی فکر جدیدی را که آموخته‌اید توضیح دهید و زیاد سؤال بپرسید و تا می‌توانید مطالعه کنید و به دنبال راهکارهای جدید و خلاقانه باشید. افراد واقع‌بین همواره امیدوارند و همیشه در جست‌وجوی راه‌حلند و می‌دانند در مسیر رشد و پیشرفت موانعی وجود دارد و به طور کلی باید گفت: مهمترین نکته برای دستیابی به مثبت‌اندیشی واقع‌بینانه شاید ایجاد نگرش مثبت به خود، خانواده، دوستان و طبیعت می باشد به نحوی که همیشه در تلاش برای بهبود زندگی باید بود.

    پس دستیابی به شادی و شادابی و موفقیت به همت و تلاش افراد بستگی دارد و هیچ‌کس جز خود شخص نمی‌تواند موفقیت‌ها و شادابی‌ها و حتی غم و شکست‌ها را برای خویشتن فراهم سازد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.