حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آسیب‌ اجتماعی مصرف الکل و موادمخدر
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
    شناسه : 13707
    بازدید 1133
    5
    دریانیوز// یکی از آسیب های اجتماعی که در سال های اخیر در هرمزگان رو به افزایش است وبارها در گزارش ها، مقالات و.... نسبت به آن هشدار داده ایم، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی و مشروبات الکلی است که این‌ اعتیاد به سنین نوجوانی و دانش آموزی هم رسیده است و غیرقابل کتمان است و متولیان‌ مربوطه اقدامات مناسبی را در حوزه پیشگیری و درمان نداشته اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از آسیب های اجتماعی که در سال های اخیر در هرمزگان رو به افزایش است وبارها در گزارش ها، مقالات و…. نسبت به آن هشدار داده ایم، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی و مشروبات الکلی است که این‌ اعتیاد به سنین نوجوانی و دانش آموزی هم رسیده است و غیرقابل کتمان است و متولیان‌ مربوطه اقدامات مناسبی را در حوزه پیشگیری و درمان نداشته اند.

    البته بی توجهی نسبت‌به این‌ شرایط باعث افزایش اعتیاد شده است. خانواده هایی در محلات و در این‌سالها از مسئولان‌ خواستار پاکسازی مواد و مشروب فروشان و معتادان و مصرف کنندگان شده اند تا فرزندان شان در دام اعتیاد گرفتار نشوند که به این خواسته ساکنان توجهی نشد و شرایط کنونی در واقع شرایط بحرانی است.

    کوچه هایی که در این محلات به پاتوق معتادان و موادو مشروب فروشان واراذل واوباش، سارقان و… تبدیل و ناامن شده اند ، در دهه ۹۰ بیشترین گزارش را از همین کوچه های تنگ وتاریک و پاتوق تهیه و منتشر کردیم و تاکنون این شرایط ادامه دارد. اما متاسفانه تصمیم مناسبی در این حوزه اتخاذنشد و شرایط بهبود نیافت و زن و مرد و کودک و نوجوان و جوان در این پاتوق های مختلط به چشم می خورند.

    وضعیت مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد سرپرستان خانواده ها و گاهی زنان و فرزندان باعث شده بیش از گذشته بنیاد این خانواده ها لرزان شده و افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق و…را به همراه داشته است که این آسیب های اجتماعی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه بی توجهی به این‌آسیب ها ، باعث شده است خانواده های زیادی قربانی شوند و بایستی در این حوزه تغییر نگاه صورت گیرد.

    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز هفته گذشته در هفتمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به تدوین برش استانی کاهش و پیشگیری مصرف الکل استان توسط دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای عملیاتی شدن برش استانی سند کاهش و پیشگیری از مصرف الکل همکاری نمایند.

    مصرف الکل آثار مخرب فردی و اجتماعی در جامعه در پی دارد و ضروری است کلیه امکانات برای کاهش و پیشگیری از مصرف آن در استان بسیج گردد.اجرای کامل برش استانی سند کاهش و پیشگیری از مصرف الکل در هرمزگان نیازمند تامین منابع لازم است و در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.