حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3060 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ظرفیت های مغفول مانده گردشگری ایران
    ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
    شناسه : 10512
    بازدید 1151
    7
    دریانیوز// ایران این کشور پهناور با تمام منابع و معادنی که دارد دارای اقلیم 4فصل می باشد.آشنایی با سرزمینمان به دلیل تاریخ و فرهنگ کهن و دیرینه اش همواره مورد توجه ملت های دیگر بوده است. بنابر این در طول ادوار مقصد گردشگری بسیاری از افرداد بوده است که از نظر مختلف می تواند جذب گردشگر داشته باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ایران این کشور پهناور با تمام منابع و معادنی که دارد دارای اقلیم ۴فصل می باشد.آشنایی با سرزمینمان به دلیل تاریخ و فرهنگ کهن و دیرینه اش همواره مورد توجه ملت های دیگر بوده است. بنابر این در طول ادوار مقصد گردشگری بسیاری از افرداد بوده است که از نظر مختلف می تواند جذب گردشگر داشته باشد. گردشگری در زمینه های فرهنگی، تاریخ وادبیات، طبیعت و جغرافیا، معماری و غذا و … هریک به تنهایی پتانسیلی است که برخی کشورهای موفق در صنعت گردشگری شاید فقط یک یا دو مورد از این موارد را دارند و برای جذب گردشگر روی آن سرمایه گذاری می کنند.
    اما ایران با تمام پتانسیل هایی که در زمینه جذب گردشگر دارد، همچنان در این صنعت حرفی برای گفتن ندارد.طبیعت بکر ایران از نظر جغرافیایی در فصول مختلف می تواند جذب توریست داشته باشد. به عنوان مثال کویر لوت که تاکنون گرمترین نقطه زمین شناخته شده است در نقطه اشتراک استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده است و یا طبیعت بکر شمال ایران و گردنه حیران که هنگام عبور از فرط زیبایی حیرت هر گردشگری را بر می انگیزد و یا در جنوب جزیره بی نظیر هرمز با خاک های رنگارنگش و ساحل زیبایش که شب هنگام در تاریکی مطلق زیر نور ماه می درخشد.
    و یا از نظر معماری که چغازنبیل بنایی ماندگار از دوران عیلام باستان است و شهر یزد که به عنوان اولین شهر خشتی جهان ثبت شده است و یا زیبایی های تخت جمشید و طراحی و بناهای باغ های ایرانی از جمله باغ ماهان کرمان و باغ عفیف آباد یزد و … . از نظر تاریخ وادب و فرهنگ، لباس وغذاهای سنتی نیز همه و همه عناصری است که می تواند خود به تنهایی موجی از گردشگران را به دیدار خود دعوت کند. اما آنچه مسلم است، فقدان زیرساخت ها باعث عدم توجه به این صنعت بزرگ و درآمد زا شده است و شاید این از نگاه مدیران و برنامه ریزان نشأت می گیرد که باید اولویت های سرمایه‌گذاری را پیشنهاد بدهند و بررسی کنند و در برنامه قرار دهند.
    نباید فراموش کنیم که با گسترش صنعت گردشگری دست آوردهای بزرگی می توانیم داشته باشیم. با توجه به حساسیت و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و خاورمیانه و با توجه به اخبار ضد و نقیضی که توسط رسانه‌های غربی در موارد وشرایط گوناگون علیه کشور منتشر می‌شود، باید همت کنیم و بیش از پیش این صنعت را جدی بگیریم و برای بهبود شرایط آن در کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری نماییم، چراکه با گسترش همین صنعت به راحتی می‌توانیم بر بخشی از دروغ هایی که علیه ایران عزیز منتشر می شود؛ غلبه کنیم. با میزبانی از گردشگران به رسم ایرانیان و حضور آنان در کشور که فرهنگ غنی مردم را از نزدیک ببینند و بتوانند مُبَلِغی باشند برای گردشگران دیگر در سراسر دنیا. نباید این پل ارتباطی که هم زمینه ساز بُرد اقتصادی است و هم فرهنگی را دست کم بگیریم و با توجه به فناوری های نوین و فرصت استفاده از فضای مجازی باید بیش از پیش به این صنعت بها داد شود.
    صنعت توریسم و گردشگری محدوده ی وسیعی از مزایا را ارایه می دهد، که شامل مزایای اقتصادی برای کشورهایی ست که تعداد بسیار زیادی توریست جذب می کنند. زیرا توریست‌ها نه تنها برای اقامت اصلی خود، بلکه برای تجارت‌های محلی پول خرج می کنند. همچنین این صنعت تعداد زیادی شغل برای کسانی که در صنعت حمل و نقل و میزبانی کار می کنند، فراهم می کند.
    بعلاوه، این صنعت روابط بین ایالات و تجارت‌ها را بهبود می بخشد که این امر باعث ایجاد فرصت‌های سرگرمی و تفریح، و بهبود ارزش پول رایج می شود. همچنین این صنعت می تواند فرصت‌های تبادل فرهنگی بین ملت های مختلف را ایجاد کند که این امر برای گردشگر باعث بهبود رضایت، تندرستی و گاهی ایجاد انگیزه برای بازگشت دوباره می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.