حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3060 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برنامه‌های اعتکاف امسال مبتنی بر ظرفیت‌های مردم تدوین شود
    ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 12803
    بازدید 1127
    3
    نماینده ولی فقیه در هرمزگان: دریانیوز// نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تدوین فعالیت‌های فرهنگی نظیر اعتکاف مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی باعث دوام و ماندگاری یک فرهنگ و آئین خواهد شد چرا که مردم برای اجرای برنامه‌های خود منتظر نهادهای دولتی و مسئولین نخواهند بود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تدوین فعالیت‌های فرهنگی نظیر اعتکاف مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی باعث دوام و ماندگاری یک فرهنگ و آئین خواهد شد چرا که مردم برای اجرای برنامه‌های خود منتظر نهادهای دولتی و مسئولین نخواهند بود.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، در جلسه ستاد برگزاری اعتکاف استان هرمزگان که با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، ائمه جماعات مساجد برگزار کننده اعتکاف و فعالین فرهنگی عرصه اعتکاف در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقامه فریضه‌های الهی، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات اقامه فریضه‌های الهی از انجام آن‌ها دارای ارزش بیشتری است. چراکه اقامه یک فریضه الهی مانند نماز تنها به معنی نماز خواندن نیست بلکه به فرهنگ‌سازی و ترویج نماز در جامعه، اقامه گفته می‌شود. وی با ذکر این نکته که افراد فعال در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اعتکاف دارای پاداش عظیم الهی هستند، بیان کرد: اعتکاف بعد معنوی انسان‌ها به خصوص جوانان را تقویت می‌کند و این مهم را می‌توان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و عمل به فرمایشات ولی فقیه یعنی معنویت‌گرایی دانست که خود این امر نیز دارای فیض جداگانه‌ای است.

    نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به لزوم مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و دینی، تصریح کرد: تدوین فعالیت‌ها مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی باعث دوام و ماندگاری یک فرهنگ و آئین خواهد شد چراکه مردم برای اجرای برنامه‌های خود منتظر نهادهای دولتی و مسئولین نخواهند بود اما فعالیت مدیران دولتی و حاکمیتی در اجرای برنامه‌ها با تغییر پست‌های مدیریتی دچار نوسان خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: دخیل شدن مردم‌ در امر تدوین برنامه‌های غدیر یک نمونه و الگوی موفق مردمی سازی فعالیت‌ها بود که تغییر آن در سطح استان قابل مشاهده است.

    وی با بیان اینکه ترویج نذر و وقف اعتکاف از اهمیت ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی در زمینه اعتکاف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج نذر و وقف اعتکاف می‌تواند درآمدهای پایدار برای برگزاری این مراسم مقدس را تامین کند. امام جمعه بندرعباس،جوانان و نوجوانان را الگو پذیر دانست و گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که جوانان در کنار بزرگ‌ترها در مراسم اعتکاف حضور داشته باشند تا روحیه معنوی آن‌ها در کنار افراد با تجربه و الگو تقویت شود‌. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر این نکته که کتابچه دستورالعمل‌های سلوکی برای معتکفین تدوین شود، تصریح کرد: بسیاری از مساجد در تراز اعتکاف نیست؛ چراکه در فرایند ساخت برخی از این مساجد، برگزاری اعتکاف در نظر گرفته نشده است و بسیاری از امکانات لازم برای برگزاری اعتکاف در آن‌ها دیده نشده است که این روند را در احداث مساجد جدید مدیریت خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.