حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3060 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازنگری در گردشگری  و سوق به سوی سرمایه گذاری سبز
    ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
    شناسه : 10532
    بازدید 1165
    8
    دریانیوز// گردشگری و توریسم به عنوان صنعتی درآمد زا محسوب می شود، که اساساً با اهداف تفریحی، تجاری یا اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد.27 ستامبر مصادف با 5 مهر به عنوان روز جهانی گردشگری ثبت شده است و شعار سال 2023 “گردشگری و سرمایه گذاری سبز” اعلام شده است که با توجه به این موضوع باید بر سرمایه گذاری بیشتر و هدفمند در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه توجه شود.
    ارسال توسط : نویسنده : مهران منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// گردشگری و توریسم به عنوان صنعتی درآمد زا محسوب می شود، که اساساً با اهداف تفریحی، تجاری یا اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد.۲۷ ستامبر مصادف با ۵ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری ثبت شده است و شعار سال ۲۰۲۳ “گردشگری و سرمایه گذاری سبز” اعلام شده است که با توجه به این موضوع باید بر سرمایه گذاری بیشتر و هدفمند در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه توجه شود.

    به طور کلی باید در مقوله گردشگری بازنگری کنیم، با وجود اینکه مدت ها است که گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا مورد توجه واقع شده است اما مهم است که فقط به مسئله مالی و سود اقتصادی بها داده نشود بلکه باید به راه حل های نوآورانه و جدید نیز توجه کرد. در واقع باید تحول سبز سیاره زمین و نوآوری و فناوری را مد نظر قرار داد.برای استفاده از پتانسیل‌های گردشگری جهت تحقق اقتصاد‌ انعطاف‌پذیر، تسریع اقدامات اقلیمی، پایداری بیشتر کره زمین و ایجاد رفاه فراگیر در سایه نوآوری و کارآفرینی، به سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در این حوزه نیازمندیم.

    در واقع سرمایه‌گذاری مانند یک پل ارتباطی میان کشور‌‌های عضو، مقاصد، مشاغل و سرمایه‌گذاران عمل می‌کند. و به طور کلی اهمیت سرمایه گذاری در سه مقوله افراد، کره زمین و تامین رفاه به وضوح دیده می شود.در سرمایه‌گذاری روی افراد، بر آموزش حرفه‌ای نیروی کار گردشگری، به‌ویژه مدیریت هتل‌ها و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر در همه مقاصد تاکید شده است. علاوه براین، چشم‌انداز‌های آینده از نیروی کار جهانی گردشگری نشان می‌دهد، این صنعت سالانه به میلیون‌ها فارغ‌التحصیل مهمان‌نوازی تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیاز خواهد داشت و برای استفاده از فرصت‌های شغلی آینده، به آموزش حرفه‌ای کارکنان نیاز داریم.هتل‌ها منشأ نزدیک به یک درصد گاز‌های گلخانه‌‌ای جهان هستند و از مصرف‌کنندگان سنگین منابع آبی و انرژی به شمار می‌‌آیند.

    از این رو، با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری و استارتاپ‌های با تمرکز بر پایداری می‌توان در عین ارائه خدمات بهتر، اهداف توسعه پایدار را نیز پیش برد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری و توسعه پایدار آن‌ها موجب کارایی هزینه‌ها، تحقق اهداف پایداری و رضایت مهمانان خواهد شد و در دراز مدت منجر می شود که ما بتوانیم بهتر و بیشتر دین خود را به این کره خاکی ادا کنیم. احترام به محیط زیست و نگه داری از آن نیز خود در راستای ایجاد فرهنگ گردشگری موثر و پایدار خواهد بود.در بخش سرمایه گذاری در تأمین رفاه، بر سرمایه‌گذاری در نوآوری و دیجیتالی‌شدن جهت حمایت از پروژه هایی با مقیاس جهانی و شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز شده است. همچنین با توجه به اینکه بیش از نیمی از افراد شاغل در گردشگری را زنان تشکیل می‌دهند، بر سرمایه‌گذاری بر زنان کارآفرین نیز تاکید شده است.

    در واقع نباید فراموش کنیم که زنان بازوی قوی صنعت گردشگری هستند که این مسأله خصوصا در اجتماع خرد همچون روستاها مشهود است.سرمایه‌گذاری سبز در صنعت گردشگری شامل سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری پایدار، انتخاب انرژی تجدیدپذیر، حفظ مناطق طبیعی و فرهنگی، حمایت از جوامع محلی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می‌آید.گردشگری به عنوان صنعتی رو به شد تأثیر قابل توجهی در اقتصاد جهانی دارد اما باید به چالش های زیست محیطی و نیاز کره زمین به حفظ منابع طبیعی تلاش کرد و رویکردهای سبز و پایدارئ را در صنعت گردشگری ترویج داد.در واقع منظور از سرمایه گذاری سبز،سرمایه گذاری بر پروژه ها و فعالیت هایی به شمار می آید که به توسعه پایدار،بهبود کیفیت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی کمک می کند.

    از اینرو سازمان جهانی گردشگری با در نظر گرفتن اهمیت حفظ منابع طبیعی، تنوع زیستی، کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست و ایجاد ارتباط محلی، خانواده بزرگ گردشگری را به توسعه گردشگری پایدار و سبز تشویق می‌کند از این رو شعار جهانی «گردشگری وسرمایه گذاری سبز» و در پی آن شعار ملی «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» بر اهمیت نقش‌پذیری افراد، زمین و رفاه با عنوان رشد و شکوفایی تاکید می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.