حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3064 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازار سیاه و طاقچه بالای سرویس مدارس در بندرعباس
    ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
    شناسه : 10538
    بازدید 1232
    10
    دغدغه والدین دانش آموزان همچنان باقیست دریانیوز// درحالی یک هفته از بازگشايي مدارس هم به پایان رسید وبا توجه به اینکه اعلام شده بود 1200 سرویس مدرسه در بندرعباس نیاز است و نصف این آمار هم سرویس مدرسه در شرکت های سرویس مدارس وجود ندارد که باعث شده بیش از نیمی از والدین دانش آموزان هنوز نتوانسته اند برای فرزندان شان سرویس مدرسه بگیرند و چالش سرویس مدارس در بندرعباس همچنان باقی است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی یک هفته از بازگشايي مدارس هم به پایان رسید وبا توجه به اینکه اعلام شده بود ۱۲۰۰ سرویس مدرسه در بندرعباس نیاز است و نصف این آمار هم سرویس مدرسه در شرکت های سرویس مدارس وجود ندارد که باعث شده بیش از نیمی از والدین دانش آموزان هنوز نتوانسته اند برای فرزندان شان سرویس مدرسه بگیرند و چالش سرویس مدارس در بندرعباس همچنان باقی است. والدین دانش آموزان از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند و مشکلی بر مشکلات شان افزوده است و کمبود وافزایش سرسام آور هزینه های سرویس مدارس باعث افزایش مشکلات والدین شده است.

    برو بسلامت
    ولی یکی از دانش آموزان می گفت که پسرش بزرگ است و سرویس مدرسه یکی از شرکت های سرویس مدارس ۵ دانش آموز را سوار می کند که جای شان تنگ است و وقتی به راننده سرویس گفته که کمتر دانش آموز سوار کنید تا دانش آموزان اذیت نشوند، پاسخ شنیده من ۵نفر سوار می کنم، نمی خواهید، برید بسلامت.

    بازارسیاه در سرویس مدارس
    برخی دیگر از والدین هم از افزایش چند برابری کرایه سرویس مدارس و بازار سیاه این بخش و کمبود سرویس مدارس گلایه مندند و می گویند: وقتی سرویس مدرسه در شرکت های سرویس مدارس وجود ندارد، مجبوریم از سرویس های آزاد استفاده کنیم ودر صورت بروز هرگونه حادثه ای هم کسی پاسخگو نیست. ای کاش مدرسه زیاد بود تا هر شهروندی فرزندش را نزدیک خانه اش ثبت نام می کرد و کمتر نیاز به سرویس مدارس وجود داشت و این مشکلات کاهش می یافت. در بندرعباس و هرمزگان کمبود مدرسه و معلم و سرویس مدرسه نیز به کمبود پارک و اماکن ورزشی و تفریحی و فرهنگی و… اضافه شده است. در واقع استان کلکسیونی از کمبودهاست. متاسفانه امسال نیز مانند سال گذشته بی تدبیری شد و حتی نصف تعداد مورد نیاز سرویس مدرسه هم تامین نشد و والدین زیادی برای تامین سرویس مدرسه با مشکل مواجه شده اند.

    این کمبود سرویس مدارس باعث شده تا شرکت ها و رانندگان سرویس مدارس طاقچه بالا بگذارند و دانش آموز گزینی و مسیرگزینی و مدرسه گزینی داشته باشند. از طرفی بازار سیاه سرویس مدارس باعث شده تا برخی سرویس های مدارس نه تنها با نرخ مصوب افزایش ۶۰درصدی راضی به کار کردن نباشند و آنطور که برخی از والدین و حتی مدیران مدارس براساس گفته والدین می گویند که برخی مجبور شده اند دو تا سه برابر سال گذشته هزینه سرویس مدرسه بپردازند و والدینی که دو تا سه فرزند دارند و حتی اگر موفق به انعقاد قرارداد با سرویس مدرسه شده اند، بایستی حدود نصف حقوق شان را برای سرویس مدارس بپردازند.برخی از والدین می گویند برای اجاره بهای بالای مسکن مشکل داشتیم و حالا هم هزینه های سنگین اجاره بها هم به هزینه های زندگی مان اضافه شده است و هیچ عزمی هم برای رفع این مشکلات مردم وجود ندارد.این شرایط باعث شده تا کارمندان و بسیاری از والدین مجبور شوند خودشان فرزندان شان را به مدرسه ببرند و برگردانند و ساعت ها در ترافیک معطل شوند. خودروهای تک سرنشین در اطراف مدارس افزایش یافته است وباعث افزایش هدررفت سوخت و وقت مردم و کلافگی والدین و رانندگان شده است واز آن طرف بخش زیادی از کارمندان ساعتی از صبح و ظهر را در ادارات حضور ندارند و مجبورند فرزندان شان را به مدرسه ببرند و برگردانند و انجام امورات مردم مختل می شود .

    اتوبوس و تعدادی ون که بصورت رایگان دانش آموزان بندرعباسی را جابجا می کنند، هم فقط در برخی مسیرها هستند ودانش آموزان بزرگ شاید بتوانند با اتوبوس و ون بروند، اما دانش آموزان مقطع ابتدایی نمی توانند با اتوبوس و ون بروند واز طرفی در تمام مسیرها هم حتی بصورت عادی اتوبوس و ون وجود ندارد و مشکل حل نمی شود، اما کمکی برای جابجایی دانش آموزان شهر بندرعباس محسوب می شود.برخی از والدین نیز مجبور شده اند با سرویس های مدرسه خارج از چرخه شرکت های سرویس مدارس(آزاد) با نرخ های متفاوت به توافق برسند که البته شاید رانندگان سرویس مدارس آزاد پاسخگویی لازم را در صورت بروز حادثه و … به والدین نداشته باشند و کمبود عرضه سرویس مدرسه از طریق شرکت های سرویس مدارس باعث بروز این مشکل شده است. کمبودی که انتظار می رفت متولیان مربوطه ماه‌ها قبل برای رفعش برنامه ریزی می کردند تا در مهرماه والدین دغدغه سرویس مدارس را نداشته باشند که متاسفانه سناریوی سال قبل دوباره تکرار شد و والدین با مشکل مواجه شده اند.

    بسته های تشویقی به سرویس های مدارس
    فرماندار بندرعباس هم در گفتگو با خبرنگار دریا از ثبت نام ۵۲۰ خودرو در شرکت های سرویس مدارس بندرعباس گفت وافزود: البته ۱۵ ون و ۳۵ اتوبوس هم در سطح شهر، دانش آموزان را به مدرسه می برند و برمی گردانند.محمد مرودی البته از تلاش برای ارائه بسته تشویقی نظیر اختصاص جایگاه و یا نازل هایی در جایگاه های سوخت گیری به سرویس مدارس جهت سوختگیری زودتر، پیگیری جهت افزایش سهمیه سوخت، ارائه خدمات تعمیرگاهی و… برای رانندگانی خبرداد که در شرکت های سرویس مدارس ثبت نام و در جابجایی دانش آموزان با نرخ مصوب اقدام می کنند. مرودی گفت: تلاش می کنیم تا حد امکان کمبود سرویس مدارس را برطرف کنیم واز رانندگانی که تمایل به جابجایی دانش آموزان دارند، دعوت می کنیم در شرکت های سرویس های مدارس ثبت نام کنند تا از بسته های تشویقی نیز بتوانند بهره مندشوند

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.