حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 25 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3098 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ۷  گزینه احتمالی کاندیداتوری شرق هرمزگان
    ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
    شناسه : 8842
    بازدید 11332
    4
    دریا کاندیداهای احتمالی مجلس در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان را بررسی کرد دریانیوز//در ادامه تحلیل انتخابات در غرب هرمزگان و ذکر نام محتمل ترین گزینه های کاندیداتور در غرب هرمزگان قصد داریم تا به بررسی گزینه‌های احتمالی کاندیداتور در حوزه انتخابیه شرق استان بپردازیم.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در ادامه تحلیل انتخابات در غرب هرمزگان و ذکر نام محتمل ترین گزینه های کاندیداتور در غرب هرمزگان قصد داریم تا به بررسی گزینه‌های احتمالی کاندیداتور در حوزه انتخابیه شرق استان بپردازیم.
    حوزه انتخابیه شرق استان بدلیل تنوع اقشار و اقوام مختلف ساکن در این حوزه و همچنین اقبال مردم حوزه شرق به چهره‌های جدید ، امکان پیش بینی نتیجه انتخابات در این حوزه انتخابیه تقریبا نا ممکن است. در حال حاضر از فعالیت ها و رفت و آمدهای سیاسیون شرق استان، اینگونه استنباط می شود هفت نفر بیشترین تلاش را برای جلب نظر مردم دارند که این گزینه های احتمالی به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی عبارتند از:
    ۱- محمد احمدی، احمدی اصالتی بشاگردی دارد و تا تیر ماه ۹۹ سمت فرماندار میناب را برعهده داشت. پس از تودیع از این سمت بعنوان مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان مشغول به خدمت شد و با پایان کار دولت روحانی از سمت مدیرکل بازرسی نیز خداحافظی نمود. احمدی از مدیران با تجربه و با نفوذ حوزه شرق استان محسوب می گردد که حتی در صورت عدم کاندیداتوری، حمایت وی از کاندیدای دیگر می تواند نقش موثری در سبد آرای منتخب شرق هرمزگان بازی کند.
    ۲- روح الله بهادری زاده میناب، بهادری در انتخابات شورای شهر میناب به عنوان پنجمین منتخب مردم میناب وارد شورای این شهر شد. وی توانست در سال دوم فعالیت شورا، با جلب نظر سایر اعضا بر کرسی ریاست بنشیند. فعالیت های عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر و همچنین ارتباط نزدیک بهادری با شهردار میناب و همکاری جهت اجرای این پروژه ها می تواند برگ برنده بهادری برای جلب آرای مینابی ها باشد.
    اما هنوز مشخص نیست بهادری برای جلب رای سایر شهرستانهای حوزه انتخابیه چه تدبیری خواهد اندیشید. همچنین رها نمودن عضویت شورای شهر در نیمه راه می تواند یکی از موضوعات مورد استفاده منتقدین وی و موجبات بی اعتمادی رای دهندگان به بهادری زاده را فراهم نماید، چرا که قطعاً رای دهندگان به وی، توقع فعالیت چهار ساله تا پایان عمر شورای شهر ششم میناب را داشته اند.
    ۳- حسین رئیسی، حسین رئیسی نماینده فعلی حوزه شرق استان است که همین امر سبد رای وی را محکم تر می نماید . بدلیل تک کرسی بودن نمایندگی حوزه شرق ، تیم های رقیب حسین رئیسی در تلاش برای زیر سوال بردن عملکرد وی و جلب آرای حامیان رئیسی هستند تا بتوانند تنها کرسی این حوزه انتخابیه را کسب نمایند. رئیسی با گرایش سیاسی اصولگرای میانه رو، از جمله نمایندگان حامی دولت در مجلس بود که در برخی موارد انتقادات تندی نیز علیه دولتمردان داشته و همین امر ممکن است وی را از لیست کاندیداهای دولتی خارج نموده و ظرفیت حمایت دولتی ها را در اختیار رقیب وی بگذارد. پیگیری های جاری و استفاده از فرصت نمایندگی فعلی، یکی دیگر از نقاط قوت رئیسی در جلب آرای شرق استان است. در کنار آن افراد منتقد و گلایه‌مند همچون بزرگان برخی طوایف بلوچ شهرستان جاسک و برخی کنشگران اجتماعی از رئیسی را در محاسبات سبد آرای رئیسی نباید نادیده گرفت.
    ۴- سیده فاطمه ذوالقدر، دختر سید مصطفی ذوالقدر نماینده ادوار مختلف حوزه های مرکز و شرق هرمزگان است. وی در مجلس دهم بعنوان نماینده تهران با پدرش همکار بود و طی دوره نمایندگی دوره دهم بارها به شرق استان سفر نموده با پیگیری مسائل و مشکلات حوزه شرق زیرساخت های حضور در عرصه انتخابات این منطقه را فراهم نموده است. فاطمه ذوالقدر در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه شرق هرمزگان کاندید شد و علی رغم ارتباطات گسترده و محبوبیت پدرش در میان طوایف بلوچ حوزه شرق، نتوانست آرای لازم را کسب نماید. علی رغم ارتباط موثر و انسجام تشکیلات انتخاباتی فاطمه ذوالقدر، مهم ترین علت ناکامی وی را می توان تراکم کم جمعیت و گستردگی حوزه انتخابیه در استان های جنوبی کشور دانست که اعتماد مردم به سرکشی دائمی یک نماینده زن در تمام حوزه انتخابیه را با شبهه مواجه نموده و به همین دلیل برخلاف استانهای شمالی و غربی کشور، مردم استان های جنوبی برای نمایندگی مجلس به بانوان اقبال کمتری نشان می دهند.
    ۵- سید علی میرخلیلی، نماینده مردم شرق هرمزگان در دوره های چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی که هنوز نیز محبوبیت خود را در برخی مناطق حوزه شرق حفظ نموده است. وی بدلیل ارتباط خانوادگی با برخی سیاسیون و مدیران کشوری همچنان حضور خود را در عرصه سیاست و ارتباط با محافل محلی شرق هرمزگان حفظ نموده است. باتوجه محدودیت حداکثر سن ۷۵ سال برای کاندیداتوری مجلس، کاندیداتوری میرخلیلی ۷۴ ساله، آخرین شانس برای حضور در انتخابات مجلس خواهد بود. برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از آن است که فرزند میرخلیلی قصد دارد جایگزین پدر در انتخابات سال جاری گردد.
    ۶- غلامرضا نظر نژاد، وی یک دوره تجربه کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را در کارنامه دارد و با تجربه بیشتری وضعیت سایر کاندیداها را رصد خواهد نمود. نظر نژاد سال ها در بخش های مختلف کارشناسی و مدیریتی سازمان جهاد کشاورزی استان فعالیت نموده و ارتباط با کشاورزان و معتمدین روستایی برای وی یک نقطه قوت محسوب می شود. همچنین سابقه شش ساله در فرمانداری شهرستان رودان، سبد رای وی را در رودان متفاوت تر از سایر نقاط حوزه شرق خواهد نمود.
    ۷- سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، هاشمی با رای بالای مردم حوزه انتخابیه شرق وارد مجلس نهم شد و یکی از جدی ترین گزینه های کسب کرسی نمایندگی حوزه شرق محسوب می شود که در دور قبل بدلیل تعدد کاندیداهای حوزه شرق و پراکندگی سبد آرا، از ورود به مجلس بازماند و رای دوم منطقه شرق را کسب نمود. هاشمی نخل ابراهیمی پیش از حضور در مجلس نهم، مدیرکل منابع انسانی استانداری هرمزگان بود و پس از اتمام دوره نمایندگی بعنوان مشاور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور به این سازمان رفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.