حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3064 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نقش بی‌بدیل زنان  در پیروزی انقلاب اسلامی
    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
    شناسه : 13563
    بازدید 1163
    5
    دریا نیوز//درخصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی باید گفت که از همان خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) حرکت را آغاز کردند از تربیت سربازان خود در گهواره توسط، زنان انقلابی خبر دادند و تکیه بر سربازان آینده در دامان این مادران دانستند و تربیت نسل انقلابی که برعهده زنان است.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//درخصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی باید گفت که از همان خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) حرکت را آغاز کردند از تربیت سربازان خود در گهواره توسط، زنان انقلابی خبر دادند و تکیه بر سربازان آینده در دامان این مادران دانستند و تربیت نسل انقلابی که برعهده زنان است.
    امام خمینی (ره) اول کسی بودند که نقش زنان و تأثیر حضور آنان را در جامعه درک کرد، امام قدر مردم را دانستند و توانایی‌های آنان را کشف کردند. تأکید مکرر امام راحل بر همدوش بودن زنان با مردان و نیز حمایت از حضور زنان در مجلس خبرگان قانون اساسی و قرار دادن یک زن در ترکیب هیأت اعزامی جهت دیدار با گورباچف صراحتاً پیامی برای آیندگان داشت که آنچنان که باید این پیام درک نشد. حضور استوار زنان را در صحنه‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان دید. زنان، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه گوناگون انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را نقش بر آب ساختند.
    زنان با حماسه‌آفرینی‌های خود زبان گویای انقلاب بودند. آنها با حضور اسلامی خود در ابعاد مختلف و با داشتن روحیه اسلامی، جبهه‌های نبرد را پرشور نگه داشتند و در پرتو مقاومت و ایثارگری‌های آنها صبر و شکیبایی در برابر دشواری‌ها و شهادت‌ها، نه‌تنها پیروزی را رقم زدند، خود به قهرمانان دفاع مقدس تبدیل شدند.زن ایرانی که بر اساس اعتقادات مذهبی، زمینه‌های لازم را داشت به برکت روشنگری‌ها و راهنمایی های امام خمینی(ره) از حاشیه به متن جامعه آمد. جامعه زنان مسلمان و متعهد ایرانی برپایه ایمان و عفت و صبر و هوش، حقیقت را دریافت کرد و با تلاشی روزافزون درصدد جبران عقب‌ماندگی های گذشته برآمد. هرچند زنان ایرانی برای اولین بار نبود که حضور خویش را در صحنه سیاسی و اجتماعی به اثبات می‏رساندند ولی گستردگی و کیفیت و مشارکت فعالانه و متعهدانه این قشر در لحظات حساس و سرنوشت ساز ملت در انقلاب اسلامی، بی‌سابقه و در جهان بی‌نظیر است. پس از فرمان تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی همسران ناصرالدین شاه به شکستن قلیان ها اقدام کردند و در نهضت انقلابی جنگل زنان خطه گیلان با کمک‏های مادی و معنوی خویش مبارزان را یاری رساندند، تا آنها در انجام وظیفه خود ترسی به دل راه ندهند، مقاومت زنان مسلمان در توطئه کشف حجاب و به پاکردن تظاهرات بزرگ در مشهد و اعتراض به این وضع هرگز از خاطره‏ ها محو نمی‏ گردد. ولی نقش زنان در صحنه‏ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیار فعالانه‏ تر و قوی تر از هر زمان دیگری بود.
    حضور زنان در صحنه‏ های مبارزه و تلاش، بردباری خانواده‏ های انقلابی در برابر انبوه مشکلاتی که رژیم ستمگر شاه برای آن‏ها پیش می‏ آورد، ترغیب و تشویق همسران و پسران و مجاهده و تلاش در سرنگونی طاغوت از جمله عوامل مؤثر در روند روبه تکامل انقلاب بود. صبوری مادران داغدیده که جوان‌های خود را در صحنه تظاهرات و راهپیمایی‏ ها از دست می‏ دادند و هیچ شکایتی نداشتند از اموری است که نمی‏ توان همانندی برای آن در جنبش های ملی و یا مذهبی در دیگر نقاط جهان پیدا کرد. در واقع اگر همکاری خالصانه زنان با خانواده و همسرانشان در میادین مبارزه، زندان رفتن ها و شکنجه ها و آزارها نبود شاید این مقاومت‏ ها به ثمر نمی‏ رسید و ریشه‏ های سازنده و شکل دهنده انقلاب پا نمی‏ گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.