حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3098 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح ۵ هزار واحد مسکن در سفر رئیس جمهور به هرمزگان
    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۵
    شناسه : 10408
    بازدید 1211
    4
    هرمزگان روی ریل واگذاری مسکن به متقاضیان دریانیوز// اجراي طرح های متفاوت در حوزه مسکن توسط دولت سیزدهم در سال سوم فعالیت دولت اثراتش آشکارتر شده و کاهش ده تا سی درصدی قیمت مسکن را به دنبال داشته است و این کاهش ها ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت مسکن 50تا 60 درصد کاهش یابد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اجراي طرح های متفاوت در حوزه مسکن توسط دولت سیزدهم در سال سوم فعالیت دولت اثراتش آشکارتر شده و کاهش ده تا سی درصدی قیمت مسکن را به دنبال داشته است و این کاهش ها ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت مسکن ۵۰تا ۶۰ درصد کاهش یابد، زیرا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال و پس از افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن افزایش حبابی تا ۵۰ درصدی قیمت را بنا به اذعان برخی از مشاوران املاک و فعالان حوزه مسکن تجربه کرد واین حباب باعث شد خریداران مصرفی بطور کامل از بازار مسکن حذف شوند و دلالان نیز دریافتند که نمی‌توانند خریدو فروش ها و احتکار مسکن را ادامه دهند و بازارشان مشتری ندارد و این بازار در رکود شدید و عمیق فرو رفت و نمی توان انتظار داشت طلسم خرید وفروش مسکن حتی با کاهش بیشتر قیمت حبابی مسکن به این زودی ها شکسته شود و مردم توان مالی جهت خرید مسکن نداشته و به همین دلیل امیدوارند با طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شوند و دعاگوی دولتمردان ساعی دولت سیزدهم باشند که عزمشان را جزم کرده تا مستاجران و بی‌خانمان ها را خانه‌دار کند.
    طرح نهضت ملی مسکن مهمترین طرح دولت آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی برای احداث چهارمیلیون واحد مسکن است و اخذ مالیات از خانه های خالی، نظارت بر فعالیت‌های مشاوران املاک، زیر ذره بین رفتن پلتفرم‌های دیوار و شیپور و احتمال تعلیق یا متصل شدن به سامانه وزارت راه وشهرسازی از مهرماه، برنامه جایگزینی املاک در بافت فرسوده با زمین یا املاک نوساز و… از دیگر برنامه هایی است که با اجرای کامل آنها، پروبال مافیا و دلالان مسکن چیده می شود و بازار مسکن به ساحل آرامش خواهد رسید.
    طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس اما با سوء مدیریت در جانمایی شهرک علوی در سال ۱۴۰۰ و عدم ثبت نام از متقاضیان در مرحله اول ثبت نام در مهرماه ۱۴۰۰ در بندرعباس رقم خورد که پس از ثبت نام بندرعباسی‌ها در تیرماه سال گذشته با تاخیر حدود دوساله وارد فاز اجرا شد و البته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با عزم جزمی پیگیر است برنامه‌های مسکنی دولت را در استان پیاده سازی نماید و انتظار می رود با حمایت های استاندار جهادی انقلابی هرمزگان در سال جاری و سال آینده بیشتر واحدهای مسکن تحویل متقاضیان شوند و بسیاری از مستاجران و افراد فاقد مسکن صاحب خانه شوند و طعم شیرین خانه داری را در دولت سیزدهم بچشند و کاهش قیمت حبابی مسکن را بیش از پیش شاهد باشیم و محتکران مسکن که از هم اکنون بدنبال یافتن مشتری هستند و مشتری نمی یابند، در سال آینده با بحران مشتری مسکن مواجه شوند و دیگر نمی توانند خون مردم را در شیشه کنند.

    چند هفته قبل و در هفته دولت بیش از ۵۲۰۰واحد مسکن در بندرعباس همزمان با سراسر کشور افتتاح شد و در آبانماه قرار است همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان بیش از ۵هزار واحد مسکن در استان افتتاح شود. البته مسئولان کشوری وعده داده اند بصورت فصلی و هر سه ماه تعداد زیادی از واحدهای مسکن ملی و… را در کشور افتتاح کنند که بطور حتم هرمزگان نیز جزوشان است. درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح های مسکن در هرمزگان نیز با مدیرکل راه وشهرسازی گفتگو کردیم.

    اجراي مسکن ملی بندرعباس فاز به فاز
    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با بیان اینکه ۵۰ هزار متقاضی شهری و ۱۵ هزار متقاضی روستایی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام و پالایش متقاضیان مسکن بندرعباس نیز بزودی به پایان می رسد؛ اظهار داشت : پس از تسطیح اراضی ۱۶۱ هکتاری بندرعباس، عملیات اجرایی وساخت وساز مسکن در این طرح از دو تا سه ماه آینده فاز به فاز شروع می شود.عباس کمالی اظهار داشت : فقط در مناطق آزاد برای واگذاری اراضی مورد نیاز اجرای این طرح مشکل داریم و مناطق آزاد استان همکاری لازم را ندارند که از طریق وزارت راه وشهرسازی پیگیر رفع این مشکل هستیم. کمالی در خصوص گلایه شهروندان در خصوص روند بسیار زمان‌بر سبزشدن فرم ج متقاضیان انصرافی از طرح‌های قبلی مسکن و بروز مشکلاتی برای آنها نیز وعده نمود این روند را اصلاح نموده و زمان را کاهش دهند.

    کمالی در خصوص اشتغال ۲۰ هزار نفر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس در سایت ۱۶۱ هکتاری که استاندار هرمزگان در مراسم رسمی عملیات اجرای این طرح در نیمه مرداد سال جاری بر اشتغال نیروهای بومی تاکید کرده بود، اظهار داشت: تلاش می شود همزمان با اجرای عملیات ساخت وساز در این طرح، از بومیان استفاده شود، مگر اینکه نیروی متخصصی مورد نیاز در استان نداشته باشیم. این مقام مسئول از واریز سهم آورده مددجویان ثبت‌نام شده در طرح نهضت ملی مسکن توسط کمیته امداد و بهزیستی خبرداد و از متقاضیان عادی نیز خواست سهم آورده شان را تکمیل کنند تا واحدهای مسکونی زودتر ساخته و تحویل شوند.

    راه اندازی سامانه اجاره بها در مهرماه
    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در سفر رئیس جمهور به استان حداقل ۵هزار واحد مسکن در استان افتتاح می شود. کمالی در خصوص ثبت نام جدید متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان نیز گفت : به غیر از بندرعباس، در سایر شهرها تا آخر مهرماه ثبت نام از طریق سامانه آغاز می شود و به وزارت راه وشهرسازی نیز درخواست داده ایم مجوز ثبت نام از متقاضیان جدید بندرعباسی را در سال جاری صادر نماید.
    وی با اشاره به پیگیری جهت الحاق ۹۶۶هکتار اراضی جدید در اتوبان شهید رجایی بندرعباس و درادامه ۱۶۱ هکتاری از طریق شورای عالی معماری وشهرسازی خاطرنشان کرد: پس از الحاق این اراضی ۹۶۶ هکتاری، اجرای طرح های جدید نهضت ملی مسکن و صد هکتار نیز برای طرح جایگزینی املاک بافت فرسوده با املاک نوساز و زمین را در این منطقه خواهیم داشت که از سرمایه گذار برای ساخت واحدهای مسکن جهت معاوضه با املاک فرسوده استفاده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.