حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3064 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز کاهش خودروهای  شوتی  در جاده ها
    ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
    شناسه : 11886
    بازدید 1206
    6
    دریانیوز// پس از اجرای طرح هایی توسط دستگاه های قضایی، اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، استانداری و... در هرمزگان و شناسایی هزاران خودروی شوتی و همچنین قاچاق سوخت در استان و روند توقیف آنها، شاهد کاهش تردد این خودروها در برخی جاده های استان نسبت به گذشته هستیم
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پس از اجرای طرح هایی توسط دستگاه های قضایی، اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، استانداری و… در هرمزگان و شناسایی هزاران خودروی شوتی و همچنین قاچاق سوخت در استان و روند توقیف آنها، شاهد کاهش تردد این خودروها در برخی جاده های استان نسبت به گذشته هستیم و بایستی طرح های در حال اجرا تداوم یابد تا تردد این خودروها در جاده های شهری، بین شهری و بین روستایی به صفر برسد و جاده ها امن وایمن شوند.هفته قبل و پس از توقیف تعدادی از خودروها در شرق بندرعباس توسط دادستان محترم بندرعباس و نیروی انتظامی، چهارشنبه قبل که برای موضوعی به سمت حسن لنگی رفتم وبرگشتم، در این جاده هم کاهش تردد خودروهای شوتی و نیسان های آبی حامل تانکرهای سوخت قاچاق گازوئیل بودم که نشان از موفقیت اجرای طرح های مقابله با قاچاق سوخت داشت که بطور حتم تداوم اجرای طرح ها باعث ارتقای امنیت در جاده های بین شهری و روستایی خواهد شد و همانطور که دادگستری هشدار داده است که حتی با یک بشکه تانکر سوخت هم مقابله می کند که خواسته مردم هم همین است که اجازه قاچاق حتی یک لیتر سوخت قاچاق هم داده نشود.

    قاچاق سوخت نه تنها ضربه به اقتصاد کشور است، حتی باعث ناامنی جاده ها شده و از آن طرف حاشیه سود بالای آن باعث جذب نوجوانان و جوانان به سمت این شغل کاذب و قاچاق و خطرناک می شود و زندگی خودشان و دیگران را به نابودی می کشانند و خانواده های زیادی عزادار می شوند. موضوع دیگر بایستی با قاچاق سوخت و حتی قاچاق اتباع بیگانه، مشروبات الکلی، مواد مخدر و… قاطعانه برخورد شود و مدیرانی که در این حوزه و بخصوص قاچاق سوخت که رئیس کل دادگستری نیز اعلام کرده بود، ترک فعل دارند، بایستی با آنها نیز در استان و پایتخت و… برخورد شود تا این ترک فعل ها تداوم نیاید که ترک فعل مدیران نفتی و… در هر سطحی باعث زمینه سازی بیشتر قاچاق می شود. موضوع دیگر اینکه بایستی در حوزه قاچاق و ازجمله قاچاق سوخت آسیب شناسی شود که چرا این قاچاق برای نوجوانان و جوانان جاذبه دارد که تحصیل را نیز رها می کنند؟ اگر که برای جوانان زمینه اشتغال پایدار و مناسب فراهم شود، چه میزان از آنها حاضرند بازهم به سمت قاچاق بروند که در واقع با جان شان بازی می کنند وآینده ای هم ندارد.

    استان هرمزگان علی رغم اینکه قطب اقتصاد و پایتخت تجارت کشور است، اما در بالاترین سطح بیکاری، فقر و فلاکت و محرومیت و گرانی نیز قرار دارد که این روی دیگر سکه این استان اقتصادی است و این شرایط سخت متاسفانه در رفتن بخشی از جوانان و مردم این دیار به سمت قاچاق سوخت و… بی تاثیر نیست که بایستی زمینه اشتغال جوانان در تمام مناطق استان فراهم شود وصنایع و بنگاه های اقتصادی و… نیروی مورد نیازشان را از بومیان تامین کنند واز طرفی کارگاه های جوار نیز در استان افزایش یابد تا نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع تربیت شوند و اداره کل آموزش فنی وحرفه ای نیز بجای واگذاری کارگاه های دولتی به بخش خصوصی، این کارگاه ها را بصورت دولتی اداره کند تا جوانان بتوانند رایگان آموزش های مهارتی ببینند و جذب بازار کار شوند وبه سمت قاچاق خانمانسوز نروند. جوانان را بایستی جذب کنند و آموزش دهند تا جذب بازار کار شوند وبه سمت قاچاق و… نروند. در یک کلام حوزه قاچاق سوخت و… بایستی چندجانبه مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار گیرد و راهکارهای کارشناسانه اتخاذ گردد.

    بایستی تمام قاچاقچیان عادی و سازمان یافته و مرتبطین دولتی و خصوصی و… شناسایی و با آنها برخورد شدید قانونی شوند و از آن طرف کسانی که با اجبار نبود شغل و منبع معیشت و درآمد به سمت قاچاق می روند، نیز شناسایی شده وزمینه اشتغال را برایشان فراهم نمود وآنها تشویق شوند تا در مشاغل پایدار، تولیدی، فنی، صنایع و… وارد شوند واز قاچاق فاصله بگیرند. علاوه بر قاچاق سوخت که ناظران در جایگاه های عرضه سوخت نیز حضور یافته اند که در پیشگیری از قاچاق سوخت اثرگذار است، بایستی به قاچاق اتباع بیگانه، مشروبات، مواد مخدر و… نیز توجه شود و محلات و… نیز برای فروشندگان ومصرف کنندگان مواد مخدر و مشروبات ناامن شوند و مواد ومشروبات به سهولت و در دسترس قرار نگیرد و از طرفی با مصرف کنندگان مشروبات که آزادانه در کوچه ها و خیابان ها وساحل و… پیاده و با خودرو و موتورسیکلت و… تردد می کنند و باعث آزار واذیت شهروندان می شود، برخورد شده و حدود الهی برآنها جاری شود.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.