حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3064 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه طرح آفتاب با کارمزد صفر درصد
    ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
    شناسه : 12976
    بازدید 1257
    5
    در بانک سینا اجرا می‌شود دریانیوز// مدیر بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر از اجرای طرح تسهیلاتی آفتاب و پرداخت تسهیلات بدون کارمزد در این بانک خبر داد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر از اجرای طرح تسهیلاتی آفتاب و پرداخت تسهیلات بدون کارمزد در این بانک خبر داد.

    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ ابوالقاسم قاسمی با بیان این مطلب گفت: یکی از نیازهایی که امروز باید در جامعه ترویج پیدا نماید، سنت قرض‌الحسنه است.

    قاسمی افزود: برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، بانک سینا به منظور آگاهی، ترویج و رشد سنت قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد نموده‌است که این موضوع یک نگاه نو در نظام بانکی کشور می‌باشد.

    وی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون دریافت کارمزد میتوان به سمت بانکداری اسلامی پیش رفت و بانک سینا در این زمینه پیش‌قدم شده‌است. قاسمی عنوان کرد: منابع موجود در بانک‌ها بسیار محدود است و بخشی از این منابع محدود نیز، منابع قرض‌الحسنه است و باید کارهایی انجام شود تا سنت قرض‌الحسنه در جامعه رواج پیدا نماید.

    وی اظهارداشت: بانک سینا نیز براساس نیاز جامعه، طرح آفتاب که طرحی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌باشد را به صورت محدود از خرداد ماه سال جاری در مناطقی از کشور آغاز کرد و در استان هرمزگان نیز شهرهای قشم، بندرلنگه و پارسیان در این طرح قرار گرفتند.

    قاسمی ادامه‌داد: پس از آغاز این طرح و بررسی نقاط ضعف و قوت آن، طرح از آبان ماه در سطح وسیع‌تری اجرا و از دی ماه به صورت سراسری اجرایی شده‌است و همه افراد می‌توانند در این طرح شرکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد دریافت نمایند.

    این مسئول خاطرنشان کرد: طرح تسهیلاتی آفتاب یک طرح میان‌مدت است و برای دریافت این تسهیلات باید سپرده‌گذاری صورت پذیرد. وی اضافه کرد: در این طرح نیاز نیست که حتما مبلغ سپرده‌گذاری شده مسدود شود بلکه در این نوع سپرده‌گذاری، امکان واریز و برداشت وجه وجود داشته و در پایان هر روز به کمترین مانده حساب در آن روز امتیاز تعلق می‌گیرد.

    قاسمی گفت: در پایان مدت زمان سپرده‌گذاری، امتیازات حساب محاسبه شده و به میزان امتیاز دریافت شده تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. مدیر منطقه هرمزگان و بوشهر بانک سینا عنوان کرد: در طرح تسهیلاتی آفتاب، مدت زمان سپرده‌گذاری یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه وجود دارد و مدت زمان بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز به انتخاب مشتری از شش ماه تا ۴۸ ماه قابل تقسیط می‌باشد.

    وی به سقف این تسهیلات اشاره و بیان کرد: در طرح تسهیلاتی آفتاب بانک سینا، هر فرد می‌تواند تا مبلغ سه میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد دریافت نمایند، یعنی هر مبلغی دریافت نمایند همان مبلغ تقسیط شده و بازپرداخت می‌نمایند. وی با اشاره به اینکه این طرح برای صندوق‌های قرض‌الحسنه و خانوادگی نیز بسیار مناسب است اظهار کرد: افرادی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه یا خانگی عضو بوده و تسهیلات پرداخت می‌کنند می‌توانند با افتتاح حساب در بانک سینا و واریز و برداشت وجه تسهیلات خود، برای خود امتیاز کسب نمایند و در یک دوره زمانی علاوه بر دریافت تسهیلات درون گروهی، از تسهیلات قرض‌الحسنه طرح آفتاب این بانک نیز برخوردار شوند.

    قاسمی ادامه‌داد: در طرح تسهیلاتی آفتاب امکان انتقال امتیاز به بستگان درجه یک فرد وجود دارد. همچنین افراد حقیقی نیز می‌توانند به پرسنل خود که سه ماه سابقه بیمه‌پردازی در آن کارگاه داشته باشند امتیاز خود را منتقل نمایند. این مسئول افزود: افراد و شرکت‌های حقوقی نیز با شرکت در این طرح و کسب امتیاز، این امتیاز را برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به پرسنل خود انتقال دهند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج درصد از منابع مدیریت منطقه هرمزگان و بوشهر بانک سینا قرض‌الحسنه است خاطرنشان کرد: اگر این منابع قرض‌الحسنه افزایش پیدا نماید، بانک سینا نیز می‌تواند تسهیلات قرض‌الحسنه بیشتری پرداخت نماید و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هزار و ۳۴۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و … در استان هرمزگان با بیش از ۸۷۰میلیارد ریال پرداخت شده‌است. قاسمی در پایان با بیان اینکه در منطقه هرمزگان و بوشهر بانک سینا دوازده شعبه فعالیت می‌کند گفت: در هرمزگان هشت شعبه و یک باجه در حال ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد که چهار شعبه در شهر بندرعباس قرار دارد.

    قابل ذکر است؛ مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه محاسبه امتیاز و ضریب تسهیلات دریافتی می‌توانند به سایت https://tarh.sinabank.ir/Aftab مراجعه نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.