حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3064 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دوربرگردان‌های بی شمع و چراغ در بندرعباس
    ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۴۸
    شناسه : 10743
    بازدید 1220
    9
    دریانیوز//بارها درخصوص تاریکی کوچه‌ها و معابر، بلوار ها خیابان ها و حتی دوربرگردان‌هایی که جدید احداث شده و یا مدت زمان زیادی از احداث آنها گذشته است، مطالبی را منتشر کردیم و متذکر شدیم یکی از دلایل تصادفات و سوانح، کیف قاپی ها، سرقت ها و.... همین تاریکی هاست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بارها درخصوص تاریکی کوچه‌ها و معابر، بلوار ها خیابان ها و حتی دوربرگردان‌هایی که جدید احداث شده و یا مدت زمان زیادی از احداث آنها گذشته است، مطالبی را منتشر کردیم و متذکر شدیم یکی از دلایل تصادفات و سوانح، کیف قاپی ها، سرقت ها و…. همین تاریکی هاست که متاسفانه کمتر مورد توجه متولیان مربوطه قرار گرفت و نتیجه اش افزایش خسارات به شهروندان و ناامنی است که متاسفانه اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.
    دوربرگردان هایی که در اتوبان شهیدرجایی و سایر مناطق شهر بندرعباس احداث شده واز جمله دوربرگردان روبروی کوی گلستان در اتوبان شهیدرجایی فاقد روشنایی و علائم لازم است که اگر راننده ای سابقه ذهنی از وجود دوربرگردان در این منطقه نداشته باشد، شاید اصلا در شب ها متوجه وجود دوربرگردان نشود. در سال های اخیر بارها به این موضوع اشاره کرده ایم و گزارش‌هایی نیز منتشر کرده ایم که از ده‌ها متر مانده به برخی دوربرگردان ها روشنایی وجود ندارد و موجب برخورد خودرو به دیواره دوربرگردان یا تصادف و… می شود و بایستی در این بخش اقدام فنی وعلمی وقانونی صورت گیرد.
    از طرفی دیگر روشنایی برخی از معابر شهری مناسب نیست. از چندهفته قبل بخشی از بلوار جمهوری اسلامی از سمت کمربندی و بیمارستان شهیدمحمدی به سمت پارک شهر روشنایی تیربرق های وسط بلوار تقویت شد که اقدامی مناسب است. اما در بلوار مدرس ضلع شرقی خورگورسوزان به سمت دوراهی ایسینی، در بیشتر اوقات تاریک است و در یک سمت پیاده روها توسط تعمیرگاه ها تصرف شده و از سمت دیگر که خور است، نیز پیاده رو حفاری و خاکی شده است و عابران از داخل خیابان رفت و آمد می کنند که بسیار خطرناک است.

    موضوع دیگر روشن بودن لامپ‌ها در برخی خیابان ها و معابر، پل های هوایی، مراکز تجاری، مجتمع های مسکونی و تجاری، مراکز فرهنگی و مذهبی و… در طول روز است که حتی به مدیرعامل شرکت توزیع برق هم پیشنهاد دادم که به افرادی و یا کنتورخوانان ماموریت دهند در طول مسیرشان به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی تذکر دهند تا لامپ و چراغ ها را در طول روز خاموش کنند که بطور حتم اثرگذار است. چون مردم وقتی ببینند که صدها لامپ و چراغ در روز روشن است و تذکری داده نمی شود، آنگاه به توصیه‌های صرفه جویی مسئولان برق کمتر
    توجه می کنند.
    موضوع دیگر اینکه معلمان به دانش‌آموزان آنقدر بایستی بگویند که بایستی لامپ های اضافه خاموش شود که دانش آموزان عادت کنند لامپ های اضافه داخل خانه و مدرسه و مجتمع ها و… را خاموش کنند و به دیگران تذکر دهند و در این حوزه فرهنگ سازی شود. متاسفانه از یک طرف در برخی مناطق وبلوارها معابر خاموشی است و در برخی اماکن و مناطق هم در طول روز برق هدر می رود و لامپ و چراغ هایی روشن است که تناقض ایجاد می شود.
    انتظار می رود متولیان مربوطه برای رفع خاموشی‌ها و خاموش کردن روشنایی ها در روز و هدررفت انرژی اقدام مناسبی را داشته باشند. موضوع دیگر تاریکی کوچه‌ها بخصوص در مناطق حاشیه‌ای و محلات است که باعث افزایش ناامنی و سرقت و تشکیل پرونده های قضایی شده و برای پیشگیری از جرم، دستگاه های متولی بایستی اقدام نمایند. یک نفر به طنز می گفت اگر مسئولان توان نصب تیربرق و چراغ را ندارند، حداقل شمع بگذارند تا مردم جلوی‌شان را ببینند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.