حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2993 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان « زندگی پس از زندگی » را ببینند
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۱
    شناسه : 913
    بازدید 1544
    14
    برنامه «زندگی پس از زندگی» که در سومین سال پیاپی در ماه مبارک رمضان در ساعت 18:30 دقیقه هر روز از شبکه 4 تلویزیون ودر ساعت 23:30 دقیقه همان روز و 12 ظهر روز بعد بازپخش این برنامه پژوهشی پخش می شود، تجربیات اشخاصی را به تصویر می کشد که در اثر حادثه ای و بیماری و... برای لحظات، دقایق، ساعات و حتی روزهایی به عالم دیگر می روند و صحنه هایی را مشاهده می کنند که با قرآن و روایات نیز مطابقت دارد و با لطف خدا به این دنیا برمی گردند و حال در این برنامه به بازگویی حالت شان وصحنه هایی که در عالم دیگر مشاهده کرده اند، می پردازند که برای ببیننده و شنونده هم جذابیت دارد و هم هشدار دهنده و بشارت دهنده و به قولی بشیر و نذیر است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برنامه «زندگی پس از زندگی» که در سومین سال پیاپی در ماه مبارک رمضان در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه هر روز از شبکه ۴ تلویزیون ودر ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه همان روز و ۱۲ ظهر روز بعد بازپخش این برنامه پژوهشی پخش می شود، تجربیات اشخاصی را به تصویر می کشد که در اثر حادثه ای و بیماری و… برای لحظات، دقایق، ساعات و حتی روزهایی به عالم دیگر می روند و صحنه هایی را مشاهده می کنند که با قرآن و روایات نیز مطابقت دارد و با لطف خدا به این دنیا برمی گردند و حال در این برنامه به بازگویی حالت شان وصحنه هایی که در عالم دیگر مشاهده کرده اند، می پردازند که برای ببیننده و شنونده هم جذابیت دارد و هم هشدار دهنده و بشارت دهنده و به قولی بشیر و نذیر است.

    واقعیت هم این است که در جامعه امروزی که با قرآن فاصله گرفته ایم و این کتاب زندگی را کمتر می خوانیم و در زندگی استفاده می کنیم که بیان تجربیات تجربه گرها در برنامه زندگی پس از زندگی و مطابقت با آیات و روایات نشان می دهد، برخی از موضوعاتی که در قرآن کریم و روایات بیان شده است را این تجربه گرها و هر کدام به بخشی از آن اشاره می کنند که در عالم دیگر دیده و شنیده اند که قابل تامل وتدبر است. سال گذشته یکی از تجربه گرها هم تاکید می کرد که تا حد امکان نباید مسئولیت قبول کنیم و مسئولان به این موضوع توجه کنند که بایستی بطور کامل نسبت به مسئولیت شان پاسخگو باشند. مسئولان اگر واقعا به این موضوع توجه کنند، بطور حتم بخاطر مسائل سیاسی، جناحی و… مسئولیتی را نمی پذیرند که قادر به انجام آن نیستند و بایستی پاسخگوی کم کاری شان باشند. در حال حاضر که می بینیم بیشتر مشکلاتی که برای مردم در حوزه های مختلف پیش می آید، به این دلیل است که برخی مسئولان به انجام مسئولیت ها و تعهدات شان کوتاهی کرده اند. اگر خودروسازها در رعایت استانداردها کوتاهی می کنند ویا برخی جاده ها ایمنی لازم را ندارند و نقاطی حادثه خیز هستند و همین موضوع منجر به تصادفات مرگبار شده، کسانی که در این بخش ها قصور کردند، بایستی پاسخگو باشند.

    البته این موضوع در بخش های مختلف صدق می کند. چند سال قبل فردی تعریف می کرد که کارمند اداره ای گفته بود که پیرمردی روستایی زیاد به اداره مان رفت وآمد می کرد و من هر دفعه به بهانه ای کارش را به هفته بعد موکول می کردم و پیرمرد مجبور می شد برگردد وهفته بعد از روستای دور دست شان دوباره برای پیگیری کارهایش به شهر برگردد. بعد از مدتی دیدم از آن شخص خبری نیست و از همشهری هایش که به اداره می آمدند، موضوع را جویا شدم. آنها گفتند پیرمرد در مسیر آمدن به شهر و برای انجام کارهای اداری اش تصادف کرده و فوت کرد. این کارمند می گفت حالا عذاب وجدان دارم که چرا کارش را انجام ندادم و امروز وفردا کردم تا این پیرمرد در همین رفت وآمد ها جانش را از دست دهد که من هم در مرگش مقصرم و آن دنیا باید پاسخ دهم.

    اگر مسئولان، کارمندان و اقشار مختلف به این موضوعات با دیدگاه پاسخگو بودن نگاه کنیم، آنگاه از انجام برخی امور و ترک فعل های زیادی خودداری نموده و تلاش می کنیم تا گره گشا باشیم و گره های کور را در زندگی دیگران ایجاد نمی کنیم. در حال حاضر بیشتر مشکلاتی که مردم با آن مواجهند و فسادها، رشوه ها، تضییع حقوق و… که دیده می شود، به همین دلیل است و نیاز است‌ همگان و از جمله مسئولان در رفتارهای مان تجدید نظر کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.