حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مرغ منجمد ایرانی گران‌تر از خارجی
    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
    شناسه : 5456
    بازدید 1188
    10
    با شرایط اقتصادی سختی که مردم دارند وبسیاری از اقشار نمی توانند مرغ، گوشت، ماهی و... بخرند، چرا مسئولان مربوطه بجای کاهش قیمت ها، به بهانه های مختلف اقدام به افزایش قیمت ها می کنند
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// شنبه شب به یکی از فروشگاه های بزرگ بندرعباس رفتم که مرغ منجمد داشت. قیمتش هر کیلویی ۵۴ هزار تومان بود. وقتی که پرسیدم قیمت مرغ منجمد کیلویی ۴۸ هزار تومان است، چرا شما ۵۴ هزار تومان می فروشید؛ خانم فروشنده گفت این مرغ‌ها ایرانی است و آن مرغ های ۴۸ هزار تومانی، برزیلی بود. واقعا جای تعجب دارد، بجای اینکه هر نوع کالا و جنس داخلی قیمت ارزان‌تری داشته باشد، این که گران‌تر باشد، جای تعجب وسئوال دارد.

    نکته دیگر اینکه با این شرایط اقتصادی سختی که مردم دارند وبسیاری از اقشار نمی توانند مرغ، گوشت، ماهی و… بخرند، چرا مسئولان مربوطه بجای کاهش قیمت ها، به بهانه های مختلف اقدام به افزایش قیمت ها می کنند. گوشت منجمد که تا چند ماه قبل به ندرت در برخی فروشگاه ها کیلویی ۱۱۰ هزار تومان یافت می شد، ماه هاست که این گوشت منجمد در همان تعداد محدود فروشگاه‌ها نیست و عرضه نمی شود که البته چند مرتبه این موضوع را متذکر شده ایم و به آن توجه نشده است.

    گوشت گرم هم که بسیار گران است و بسیاری از اقشار توان خرید آن را ندارند. از طرفی دیگر در شهر ساحلی وبندری بندرعباس که بایستی آبزیان ارزان‌تر از سایر مناطق کشور باشد، اما متاسفانه گران‌تر است وبسیاری از خانواده های بومی نمی توانند از ماهی و میگو استفاده کنند. گرچه که دوسال قبل با دستور دادستان بندرعباس برای مدتی کوتاه آبزیان نرخ‌گذاری و بر عرضه آن نظارت می شد، اما این روند تداوم نیافت و ماهی و میگو با قیمت مصوب عرضه نمی شود.

    این شرایط باعث شده است تا خانواده های زیادی در استان با سوء تغذیه مواجه شوند و شرایط سختی را داشته باشند. در اوایل شیوع کرونا بسته های معیشتی در قالب رزمایش های مواسات وهمدلی و… بین خانواده های نیازمند توزیع می شد که با افزایش فشارهای اقتصادی بر خانواده‌ های روستایی وحاشیه نشین هرمزگانی، ضرورت دارد این طرح ادامه یابد و مواد غذایی و پروتئینی بین نیازمندان توزیع شود.

    در این بخش ضرورت دارد صنایع مختلف و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی از محرومان استان حمایت نمایند. استانی که دارای صنایع، معادن، پالایشگاه ها، بنادر، گمرکات، کارخانجات، مناطق آزاد، تجاری، صنعتی، معدنی و اقتصادی است، اما از آن طرف رتبه نخست فقر، فلاکت و بیکاری را نیز داراست که این تناقض جای سوال و تامل دارد تا جاییکه بیشتر مردم استان در فقر مطلق بسر می برند و حتی برای معیشت و خوردوخوراک و… با مشکل مواجهند.

    دولتمردان در ادوار مختلف نیز به این استان و مردمانش و نیازهایش چندان توجهی نکرده اند و فقط به سوددهی تجارت خود اندیشیده اند و به همین دلیل استان در چنین شرایطی قرار دارد. در بحث نظارت ها در حوزه های مختلف نیز شرایط مناسبی نداریم و انعکاس مشکلات مردم در رسانه ها نیز مورد توجه دستگاه های نظارتی و متولیان مربوطه قرار نمی گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.