حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۵۳ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند
    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۰
    شناسه : 7517
    بازدید 1450
    8
    مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان: دریانیوز//مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی است که به فرمان امام خمینی(ره) به منظور جبران عقب‌افتادگی کشور در تولید مسکن در روستاها تاسیس شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی است که به فرمان امام خمینی(ره) به منظور جبران عقب‌افتادگی کشور در تولید مسکن در روستاها تاسیس شد.
    شهریار نوری‌زاده افزود: به برکت انقلاب اسلامی، خدمات شایانی در روستاها ارائه شده و روستاهای سراسر کشور از محرومیت خارج شده است و اکنون شاهد هستیم که مهاجرت از شهر به روستاها افزایش یافته‌است. نوری‌زاده بیان‌کرد: استان هرمزگان از جمله استان‌هایی در کشور محسوب می‌شود که از جمعیت روستایی بالایی برخوردار است و در حال حاضر در سراسر روستاهای استان، ۱۸۶هزار واحد مسکونی وجود دارد.
    وی به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اشاره کرد و اظهارداشت: از سال ۱۳۸۴ بحث مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت و فعالیت‌های خوبی در کشور صورت پذیرفته‌است.
    نوری‌زاده ادامه‌داد: در حال حاضر میانگین مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در کشور پنجاه درصد است که این رقم برای استان هرمزگان ۵۳درصد بوده و ما در استان سه درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
    نوری‌زاده با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها اظهارکرد: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها، اجرای طرح هادی است که کارهای خوبی تاکنون در این زمینه در کشور صورت پذیرفته‌است و میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۵۵درصد است که این رقم برای استان هرمزگان ۴۰درصد می‌باشد. وی اضافه‌کرد: عقب‌ماندگی طرح هادی در استان هرمزگان بیشتر مربوط به شرق استان (شهرستان‌های جاسک، بشاگرد و رودان) می‌باشد و دلیل آن هم پراکندگی بالای روستاها در این بخش است و در برخی روستاها به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به روستاها، امکان اجرای طرح هادی در این روستاها میسر نبوده‌است اما در تلاش هستیم در یک افق ده ساله طرح هادی را در تمامی روستاهای استان هرمزگان اجرا نماییم.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر در استان پانصد روستا در طرح هادی باید بازنگری شوند که در سال گذشته تعداد ۱۵۶روستا مورد بازنگری قرار گرفتند و با توجه با اعتبارات، روستاهای باقی‌مانده نیز بازنگری صورت خواهد پذیرفت.
    وی در ادامه به سنددار کردن واحدهای روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که برای روستاییان صورت گرفته‌است، بحث سنددار کردن واحدهای روستایی است که تاثیر زیادی بر اقتصاد روستاها نیز دارد.
    این مسئول بیان‌کرد: در استان هرمزگان با همکاری ثبت اسناد استان و دیگر ادارات ذی‌ربط، تاکنون نود هزار واحد روستایی دارای سند شده‌اند که نزدیک به نیمی از واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.


    نوری‌زاده اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه استان هرمزگان برای سنددار کردن واحدهای روستایی سه هزار و هفتصد واحد بود که این تعداد به طور کامل انجام شد و در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد تمام سهمیه‌ای که به ما داده می‌شود را به طور کامل انجام دهیم تا دغدغه روستاییان در این زمینه کاهش یابد. وی خاطرنشان کرد: برخی از روستاهای استان به دلیل اینکه اداره کل منابع طبیعی سند کلی را دریافت نکرده بود، امکان صدور سند مالکیت برای روستاییان وجود نداشت که امسال در تلاش هستیم با سرعت بیشتری بتوانیم اسناد مالکیت واحدهای روستایی را اخذ نمایید.
    این مسئول به پروژه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور واگذار شده است که ۲۰۰ واحد شهری و ۲۰۰ واحد روستایی را شامل می شود.
    نوری‌زاده ادامه‌داد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها، متولی ساخت مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و در استان هرمزگان نیز علاوه بر این موارد، در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد و بندرلنگه کار ساخت مسکن در طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه سال جاری ۱۲۰ هزار واحد در استان هرمزگان ساخته و تحویل متقاضیان خواهیم داد. وی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان که سی شهر را دربرمی‌گیرد، یازده هزار و۴۵۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲هزار و ۱۸۱ نفر تایید نهایی شده اند و برای هزار و ۴۸ واحد زمین تخصیص داده شده است و ۶۹۲ نفر نیز آورده خود را واریز کرده اند.
    نوری‌زاده بیان کرد: یکی از کارهایی که متقاضیان مسکن باید انجام دهید این است که آورده خود را به موقع واریز نمایند تا بتوانیم کار ساخت واحدهای مسکونی را به موقع شروع و به اتمام برسانیم. وی اظهارداشت: در استان هرمزگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری و همراهی خوبی وجود دارد و در ۹۸ درصد شهرهای استان زمین تملک شده است که این امر در کشور رتبه خوبی را برای استان رقم زده است.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: با استعلام و معرفی از اداره کل بهزیستی استان ۱۹۲ خانواده دارای دو معلول در روستاها شناسایی شد و با مشارکت بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای همه آنها واحد مسکونی احداث و تحویل شده است.
    وی عنوان کرد: در یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که با ارگان‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان امضا شده است، شش هزار واحد مسکونی با محوریت روستاهای کم برخوردار مسکن در آنها احداث می‌شود و در حال حاضر این طرح با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده و امیدواریم امسال این واحدها تکمیل و به واجدین شرایط واگذار شود.
    وی به تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد می باشد که در سال گذشته برای چهار هزار و پانصد واحد روستایی سهمیه به استان اختصاص داده شد که سه هزار و پانصد واحد آن به بانک‌های عامل معرفی شد و ۵۰ درصد آنها عقد قرارداد صورت گرفت و در تلاش هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه مابقی متقاضیان نیز به بانک‌ها معرفی شوند.
    نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه‌خیز بودن استان هرمزگان اشاره و بیان کرد: متاسفانه در استان هرمزگان هر سال شاهد حوادث و سوانح طبیعی خانمان‌سوز می‌باشیم که تبعات بسیار زیادی برای استان و مردم داشته است.
    وی به سیل سال ۱۴۰۰ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سیل اول، ۳۷۰ واحد دچار آسیب شد و در سیل دوم نیز به هزار و ۴۳۰ واحد خسارت وارد شد که تسهیلات واحدهای آسیب‌دیده در سیل دوم در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و برای همه آنها پروانه ساخت صادر شده و ۷۰ درصد واحدها به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
    وی به زلزله بخش فین و سیاهو نیز اشاره و اظهار کرد: در این زلزله دو هزار واحد روستایی و ۴۹۸ واحد شهری آسیب دیدند که ۹۸ درصد واحدهای روستایی کارهای ساخت آن انجام شده است و در واحد های شهری نیز تنها ۷۰ نفر تا خرداد ماه مراجعه کرده بودند که همه آنها تعیین تکلیف شد. وی ادامه داد: پس از آن ۳۱۰ نفر دیگر در واحدهای شهری برای ساخت واحدهای خود مراجعه کردند که اکنون با محوریت مردم کار در حال انجام است.
    این مسئول بیان کرد: مهمترین حادثه که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، زلزله در شهرستان بندرلنگه بود که به هزار و ۱۹۶ واحد روستایی خسارت وارد شد و در حال حاضر هزار و صد واحد عملیات ساخت آنها آغاز شده است و به دلیل اینکه تسهیلات در موعد مقرر پرداخت نشد دوماه عملیات اجرایی آن در زمانی که اوج کار در استان هرمزگان است به تعویق افتاد که اگر این تسهیلات به موقع ابلاغ شده بود اکنون کار ساخت واحدها به اتمام رسیده بود.
    وی بیان کرد: امیدواریم با مشارکت بانک‌های عامل بتوانیم تا سه الی چهار ماه دیگر واحدها را به اتمام برسانیم.
    نوری‌زاده به یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن هرمزگان اشاره و خاطرنشان کرد: در ۳۴ روستای شهرستان قشم و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در قشم توانستیم ۲هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانند واحد مسکونی برای خود احداث نمایند.
    وی بیان کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم که بتوانیم شش هزار قطعه زمین به مردم در این جزیره تحویل دهیم که در این زمینه باید از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم به خاطر همراهی و همکاری جهت واگذاری این زمین ها تقدیر نمایم.
    این مسئول گفت: افرادی که در جزیره قشم این زمین‌ها را دریافت می‌کنند نیز می‌توانند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نیز استفاده نمایند. وی در پایان خاطرنشان کرد: در سطح روستاهای استان ۵۷ هزار قطعه ویلایی با متراژ بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ متر با نرخ دولتی در اختیار متقاضیان بدون مسکن قرار گرفته است تا شاهد جهش ساخت مسکن در استان باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.