حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ۵ هزار مورد کمک خیرین به مددجویان بهزیستی بندرخمیر
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
    شناسه : 7551
    بازدید 1422
    10
    دریانیوز// رئیس بهزیستی شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار دریا عملکرد یکساله این اداره را تشریح کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین درساره منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس بهزیستی شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار دریا عملکرد یکساله این اداره را تشریح کرد.
    عزیز براندیش گفت: تعداد ۵۳۸۴ مورد کمک نقدی و غیرنقدی اعم از بسته های معیشتی، گوشت قرمز، مرغ، لبنیات، وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی بوده است.براندیش دو مولفه اشتغال و مسکن از مهم ترین برنامه های بهزیستی در این سال یاد کرد و عنوان کرد: تعداد ۱۷۱ مورد اشتغال و تعداد۸۶ مورد مسکن در سال ۱۴۰۱ برای مددجویان در دستور کار بهزیستی بود که از این تعداد ۱۲ مسکن تحویل مددجویان شد و تعداد ۷۴ مورد در مراحل پایانی کار است.

    وی ادامه داد: حوزه های فعالیت بهزیستی متعدد است در حوزه امور اجتماعی که شامل زنان سرپرست خانوار، فرزندان شبه خانواده و خانواده های کودکان دوقلو و بیشتر می شود که تعداد ۴۹۷ پرونده تحت پوشش این اداره می باشد. همچنین در خصوص پذیرش فرزندان در خانواده بیان داشت: خوشبختانه فرهنگ خوبی در شهرستان ایجاد شده و در سال گذشته تعداد ۱۰ پرونده جهت فرزند خواندگی تشکیل شده که روند رو به رشدی داشته است.براندیش افزود: حوزه دیگر بهزیستی توانبخشی است که بیشترین تعداد توانخواه را دارد و اصولا جامعه اداره بهزیستی را به عنوان متولی اصلی آنان می شناسند.

    وی گفت : در این حوزه۱۱۴۴ خانوار تحت پوشش و تعداد ۲۰۴۱ خانوار خدمت بگیر داریم که برای ارائه خدمات بهتر به این عزیزان سه مرکز مثبت زندگی در شهرهای بندرپل، رویدر و روستای آرابی ایجاد شده که با استفاده از تسهیلگران در روستاهای اطراف خدمت رسانی را در تمام مناطق شهرستان از نزدیک و با کمترین نیاز مراجعه به مرکز شهرستان به مددجویان ارائه می دهند.

    رئیس بهزیستی شهرستان بندرخمیر گسترده ترین حوزه بهزیستی را پیشگیری دانست و اعلام کرد: این حوزه به کل جامعه خدمات می دهد و فقط مخصوص جامعه هدف بهزیستی نیست در این حوزه انواع غربالگری ها از جمله بینایی، شنوایی نوزادان، اضطراب و همچنین انجام آموزش های پیش از ازدواج، آموزش خانواده و مهارت های زندگی و مشاوره های تخصصی، درمان اعتیاد و برنامه های اجتماع محور و … صورت می پذیرد.

    وی بیان داشت: در یک سال گذشته تعداد ۵۲۹۷ کودک سه تا ۶ ساله از نظر بینایی غربالگری شدند که تعداد ۳۶۴ نفر آنها عینک گرفتن و یک مورد جهت انجام عمل جراحی به شیراز اعزام گردید. براندیش گفت: همچنین ۶۲۸ نوزاد از نظر شنوایی غربال شدند که ۵ مورد با عوامل خطر شناسایی شدند که مراحل درمان و کاشت حلزون قرار گرفتند تا از آسیب هایی که این معلولیت برای آنها بوجود می آورد پیشگیری شود.

    رئیس بهزیستی بندرخمیر تصریح نمود: در بحث آموزش ها هم برنامه های فرهنگی در زمینه آموزش خانواده ۱۱ کارگاه، پیش از ازدواج ۱۳ کارگاه، مهارت های زندگی ۹ کارگاه، پیشگیری از اعتیاد در محیط کار ۴ کارگاه، پیشگیری از معلولیت های سالمندان، دانش آموزی و زنان سرپرست خانوار ۳۱ کارگاه انجام یافته است.وی بیان داشت: در شهرستان بندرخمیر تعداد سه مرکز جهت درمان اعتیاد و یک مرکز مشاوره وجود دارد که به مردم شهرستان خدمت رسانی می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.