حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ۴۰۰۰شماره با مردم
    ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۴۱
    شناسه : 4675
    بازدید 1292
    8
    دریانیوز// امروز چهارهزارمین شماره در بیست ویکمین سال انتشار روزنامه دریا را منتشر می کنیم. دریا در ابتدا بصورت هفته نامه، سپس دو شماره در هفته، سپس زوج نامه و از بیش از یک دهه قبل بصورت روزنامه منتشر می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امروز چهارهزارمین شماره در بیست ویکمین سال انتشار روزنامه دریا را منتشر می کنیم. دریا در ابتدا بصورت هفته نامه، سپس دو شماره در هفته، سپس زوج نامه و از بیش از یک دهه قبل بصورت روزنامه منتشر می شود.

    انتشار نشریه آن هم بصورت حرفه ای و مردمی، اقدامی سخت است که بحمدالله با لطف خدا و همراهی مخاطبان، تاکنون چهارهزار شماره از این نشریه مردمی ومخاطب پسند را منتشر کرده ایم. مرحوم ایوب دبیری نژاد بنیانگذار روزنامه دریا که در مهر ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت، این نشریه مردمی را برای بیان خواسته ها و دغدغه های هرمزگانی های مظلوم ومحروم بنا نهاد و همواره در همین مسیر قلم زده ایم. بخاطر داریم در سال ۸۶ که سلسله گزارش های مستمری را از محلات حاشیه نشین بندرعباس وگاهی هم از برخی از روستاها منتشر می کردیم که نشریه ای که هر روزصبح انتشار روی دکه قرار می گرفت و تا ظهر همه نسخه های روزنامه تمام می شد و مردم پیگیر بودند تا ببینند در این شماره از کدام محله یا روستا نوشته ایم. البته در دو سه سال قبلش هم گزارش هایی را بصورت مستمر از روستاهای میناب منتشر کرده بودیم که مورد توجه مخاطبان عزیز قرار گرفته بود. در دهه ۸۰ و۹۰ همواره سعی کردیم صدای مردم باشیم و مشکلات شان را در حوزه های مختلف تا حدامکان منعکس کنیم و در این دو دهه هم فراز ونشیب های زیادی را در مسیر انتشار داشتیم.

    مردم استان همواره مورد بی مهری و کم لطفی واجحاف مدیران ودولت ها در ادوار مختلف قرار گرفته اند وبه همین دلیل این استان همچنان در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی و… در جایگاه نخست کشور قرار دارد و در استانی که دهها صنعت و بنگاه اقتصادی بزرگ و کوچک فعالیت می کنند، اما از آن طرف هرمزگانی ها بیکارترین قشر کشور هستند واین بنگاه های اقتصادی از دو سه دهه گذشته همواره نیروی انسانی مورد نیازشان را اتوبوسی از سایر استان های کشور تامین کرده اند و سهم مردم وبیکاران هرمزگانی فقط دود وآلودگی، ترافیک و گرانی‌های مسکن بوده است ودر اشتغالزایی این صنایع سهم چندانی نداشته اند. این صنایع حتی مالیات و عوارض شان را در استان پرداخت نمی کردند وبسیاری از آنها حتی حساب های بانکی شان در استان نیست وحتی مدیران شان پروازی بوده و حاضر نبودند خانواده شان در استان زندگی کنند که برخی همچنان پروازی اند.

    این بنگاه های اقتصادی حتی چندان تمایل نداشتند که نقش مسئولیت های اجتماعی شان را در استان ایفا نمایند؛ وگرنه بسیاری از مشکلات استان در حوزه های مختلف از جمله کمبود مدرسه، مراکز درمانی، اماکن ورزشی و تفریحی ، جاده سازی و… با مشارکت صنایع می توانست برطرف شودکه بارها به این موضوعات پرداختیم. در سال گذشته و سال جاری به حوزه محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس پرداختیم که بدلیل سوء مدیریت،تصمیم داشتند این طرح را در شهرک علوی اجرا کنند و با انتشار گزارش ها و مقالات و…، مکان اجرای این طرح به داخل شهر بندرعباس انتقال یافت و با تاخیر نه ماه ونیم، ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس آغاز شد. همواره در روزنامه دریا سعی کرده ایم صدای مردم باشیم و امیدواریم توانسته باشیم بخشی از دغدغه های هرمزگانی های نجیب و مظلوم و محروم را منعکس کرده و اثرگذار باشیم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.