حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۴۰ هنرستان تخصصی باید در هرمزگان ایجاد شود
    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
    شناسه : 1981
    بازدید 1451
    4
    استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان : مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: توجه به شهرک پیامبر اعظم بندرعباس باید یکی از هدف‌های مهم وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا این شهرک نیازمند توجه ویژه در زمینه زیرساخت‌های آموزشی است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: توجه به شهرک پیامبر اعظم بندرعباس باید یکی از هدف‌های مهم وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا این شهرک نیازمند توجه ویژه در زمینه زیرساخت‌های آموزشی است. استاندار هرمزگان افزود: ایجاد مدارس شبانه‌روزی در استان به ویژه در جزایر و توجه به معلمان این جزایر هم نیازمند نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش است زیرا توجه به این دو بخش می‌تواند به کیفیت آموزشی در این مناطق کمک کند.مهدی دوستی ادامه داد: برنامه ریزی لازم انجام شده و امیدواریم با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج اصناف، ترمیم مدارسی که دچار مشکل هستند را در تابستان پیش‌رو انجام دهیم. استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هنرستان‌های تخصصی می‌توانند در جهت رفع بسیاری از امور اساسی به استان کمک کنند، گفت: با کمک وزارت آموزش و پرورش در جهت ساخت هنرستان‌ها کارها را پیش خواهیم برد، استان در زمینه معادن، فولاد، پتانسیل‌های دریایی، پالایش و حوزه‌های تجاری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و درخواست داریم در این حوزه از سوی وزارت کمک بشود تا بتوانیم ۴۰ هنرستان‌ تخصصی را در استان ایجاد کنیم.

    دوستی در ادامه گفت: در بعضی مناطق هرمزگان متاسفانه خانواده‌ها فرزندان دختر را از ادامه تحصیل منع می‌کنند و حتی اگر دولت شرایط و امکانات را نیز فراهم کند بازهم این منع وجود خواهد داشت از این رو درخواست داریم یک مدرسه مجازی ملی شکل بگیرد که در تمام کشور افرادی که از تحصیل حضوری باز می‌مانند بتوانند از طریق فضای مجازی تحصیل خود را پیگیری کنند و ادامه دهند. وی گفت: در استان هرمزگان حاضریم تمام امکانات را در اختیار بگذاریم تا به صورت پایلوت این طرح اجرا شود تا در صورت موفقیت طرح در سایر مناطق کشور نیز اجرایی شود. استاندار هرمزگان ادامه داد: سرویس مدارس در استان هرمزگان نیازمند توجه ویژه دولت است و دولت در این زمینه و بصورت ویژه باید کمک کند تا ما دغدغه‌‌ای در این زمینه نداشته باشیم از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود در این زمینه برنامه ریزی کنند. دوستی با تاکید بر اینکه جزایر خلیج فارس باید در کتاب‌های جغرافیایی ما بدرخشند گفت: جزایر‌های خلیج فارس باید در همه جا دیده شوند و این نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش است و باید در این زمینه نهایت تلاش و خلاقیت را به خرج داد و حتی مبارزات تاریخی یک ملت با استعمارگران هم باید به خوبی به نسل‌های آینده نشان داده شود.

    وی افزود: به طور مثال نیاز است جنایت و خباثت امریکا در به شهادت رساندن ۲۹۰ سرنشین هواپیمای ایرباس یا مقاومت مردم هرمز در برابر استعمارگران در کتب درسی گنجانده شود که البته در این زمینه نیازمند خلاقیت و ایده نیز هستیم. دوستی با تاکید بر اینکه مدارس استان در حوزه تجهیزات و لوازم سرمایشی شرایط خوبی ندارند گفت: در بحث تجهیزات و لوازم سرمایشی مدارس هم باید توجه ویژه‌ای داشت و خواهش ما از وزارت آموزش و پرورش رفع این کمبودها و مشکلات است و انتظار داریم در این زمینه نیز به استان مساعدت شود. وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای حل مشکل کمبود معلم را دیگر مسئله مهم استان در حوزه آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در بحث کمبود نیروی انسانی در این استان هم ما نیازمند توجه ویژه هستیم که بتوان کمبود معلم را جبران کرد و کیفیت اموزش را بالا برد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.