حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۲۱ سال برای هرمزگانی ها
    ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۵۲
    شناسه : 5713
    بازدید 1318
    5
    به بهانه ورود به بیست و دومین سالروز انتشار روزنامه دریا ؛ دریانیوز// 21 مین سالگرد روزنامه دریا را پشت سر می گذاریم. سال‌های زیادی در روزنامه دریا گزارش ها، یادداشت ها، مصاحبه‌های مختلفی را منتشر کردیم....
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// ۲۱ مین سالگرد روزنامه دریا را پشت سر می گذاریم. سال‌های زیادی در روزنامه دریا گزارش ها، یادداشت ها، مصاحبه‌های مختلفی را منتشر کردیم.

    در سال هایی که گذشت از همه اتفاق ها و مشکلات و مسائل سیاسی و انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس و……. در روزنامه گفتیم. در این میان گریزی خواهیم داشت به مطالب منتشر شده در سال هایی که در روزنامه دریا به فعالیت خبرنگاری مشغول بوده ام. سال هایی که حاصل آن تجربه های زیادی در زمینه حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری، حتی سیاسی بوده است. حوادث مختلفی را پوشش دادیم.

    کار با ادارات مختلف، احزاب سیاسی مختلف، افراد مختلف، بیان مشکلات و دغدغه های افراد و لمس مشکلات افراد جامعه از نزدیک باعث شد پخته تر از قبل شویم.

    * در اوج کرونا و تعطیلی همه مکان ها و قرنطینه ها، اما ما باز هم در حال انتشار اخبار بودیم. خبر و اطلاع رسانی هیچ گاه تعطیلی نداشته و ندارد. از تعطیلی کارها و خانه نشینی ها گفتیم، از سختی کار پزشکان و شهدای کادر درمان گزارش ها نوشتیم، شرایط بد اقتصادی و اطلاع رسانی درخصوص آمار مبتلایان و فوتی های کرونا، اتفاقات و واکسن های کرونا و …

    * از مراسم های آیینی که در ایام کرونا حذف شد. از هیاهوی نوروزی در ایام کرونا. روزهای پراسترس و سختی بود ولی گذراندیم.

    * از هرمزگان و دیار آیین هایش، هرمزگانی که اقوام مختلف را در خود جای داده، فرهنگ های مختلف را در خود پذیرفته است.

    * از رویای خانه دار شدن جوانان و آینده شان بارها و بارها نوشتیم و مصاحبه ها انجام داده ایم. رویایی که دیگر دست یافتن به آن از رویا هم فراتر رفته است.

    * «هرمزگان قطب صنعت، فارغ از گردشگر» ، تیترهای مختلفی که برای حمایت بیشتر صنایع از هرمزگان زده ایم، حمایت از جوانان و جذب افراد بومی . حمایت برای آبادانی هر چه بیشتر شهر بندرعباس . هرمزگانی که همه آن را با صنایع می شناسند.

    * مصاحبه های مختلفی را با مسئولین انجام داده ایم. بسیاری از مشکلات را مطرح کرده ایم و به نتیجه رسیده است. مصاحبه با معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس و بازدید میدانی از شهرک پیامبر اعظم (ص) و به نتیجه رسیدن بخشی از مشکلات یکی از آن مصاحبه ها بود.

    * از معلولین و مشکلتشان همچنین نقش معلولین و جایگاه آنان در فضای شهری امروزی بارها نوشته ایم. مناسب سازی شهری و ادارات بندرعباس یکی از دغدغه های مهم و همیشگی معلولین بوده است.

    * یکی دیگر از مسائل مهمی که دغدغه خبرنگاران بوده. مسائل درمانی و امکانات موجود در استا ن هرمزگان است. از مشکلات بیمارستان ها و مراکز درمانی گزارش های مختلفی نوشته ایم. گزارشی با عنوان « اتاق عمل قطب اقتصادی کشور» منتشر کردیم.

    * «کاسبی با سلامت مردم» از گرانی داروها و هزینه های زیاد درمان بسیار گفته ایم و هنوز هم می گوییم. کاسبی که بعضی از پزشکان با جان انسان ها می کنند. این جمله را بسیار شنیده ایم «اول پول را واریز کنید تا مریض مداوا شود»

    * «محلات قدیمی بافت قدیمی» بازدید های میدانی از بافت قدیمی شهر بندرعباس داشته ایم . عکس های بسیاری از این محلات ثبت کردیم تا به یادگار بماند. به مسئولین یادآوری کردیم تا در ثبت و نگهداری آن کوشا باشند.

    * «اعتیاد زنان و جوانان در جامعه ایرانی» یکی از مشکلاتی که این روزها بیشتر از قبل گریبان گیر همه افراد جامعه به خصوص جوانان شده، اعتیاد است . اعتیادی که به سنین خیلی پایین رسیده و شکل و به مدل های مختلفی تغییر کرده است.

    * بعد از سیل جاسک به شهر جاسک رفتیم و از نزدیک مشکلاتشان و روند خدمات رسانی را بررسی و گزارش تهیه کردیم. سیلی که بسیاری از روستاها را ویران کرده بود و در زمستان سرد خانواده ها مجبور بودند در چادر بگذرانند.

    * فروش آزادانه مواد مخدر در خیابان های بندرعباس؛ معضلی که همیشه وجود داشت و دارد. مواد مخدر و مشروبات الکی به راحتی در همه جای این شهر به فروش می رسد بدون هیچ گونه سختگیری… بارها و بارها در این زمینه گزارش تهیه کردیم و از مسئولین مربوطه خواستیم تا پیگیری بیشتری انجام دهندو اما….

    * از محلات قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس گزارش ها نوشتیم، محلات قدیمی که هویت فرهنگی هر محله هستند . محلات قدیمی با افراد و فرهنگشان هستند که به ما می گویند از کجا آمده ایم به کجا می رویم.

    * «آیین های محرم در هرمزگان» آیین های پیشواز، آیین های ده روز اول. محرم در هرمزگان دارای آیین های متکثری است. مراسم هایی که مختص خود هرمزگان است و با فرهنگ آن عجین شده است؛ همین موضوع باعث شده است تا هر ساله گردشگران مذهبی در ایام محرم به هرمزگان سفر کنند.

    * از مکان های تاریخی شهر و میراث فرهنگی حرف های زیادی گفته ایم، مصاحبه ها و گزارش های زیادی انجام داده ایم؛ از موزه مردم شناسی و اینکه «چرا مردم شهر بندرعباس موزه شهر خود را نمی شناسند؟» موزه ای که در زمینه تخصصی خود از بهترین‌ها است و در زمینه شناسایی آن هیچ گونه تبلیغاتی نشده است.

    در سال هایی که در روزنامه دریا فعالیت کردم از مسائل مختلفی نوشتم که تعدادی از آن ها را بیان نمودم. نوشتن و خبرنگاری حرفه ای است که باید صبر و تحمل بسیاری دراین زمینه داشته باشی تا بتوانی با دیدن مسائل و مشکلات مختلف باز هم دوام بیاوری و راه ات را ادامه بدهی. اما برای ادامه این مسیر باید عشق به این کار داشته باشی و از همه مهم تر هدفت کمک رسانی به مردم جامعه وحل مشکلات مردم باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.