حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رییس سازمان جهادکشاورزی حامی مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی
    ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
    شناسه : 12931
    بازدید 1100
    6
    رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان تاکيد کرد دریانیوز// رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان گفت: با حمایت‌های رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باعث افزایش اشتغالزایی مهندسان در رشته های مرتبط با منابع‌طبیعی و کشاورزی در هرمزگان شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان گفت: با حمایت‌های رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باعث افزایش اشتغالزایی مهندسان در رشته های مرتبط با منابع‌طبیعی و کشاورزی در هرمزگان شده است.
    حمیدرضا نصیری در گفتگو با خبرنگار روزنامه دریا؛ ضمن قدردانی از حمایت ها و راهنمایی های مهندس عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در زمینه های مختلف به خصوص برون سپاری صورت گرفته توسط آن سازمان؛ اظهار داشت : این حمایت‌ها باعث تسهیل در اشتغالزایی و دلگرمی اعضای این سازمان و زمینه ساز برون سپاری های وظایف غیرحاکمیتی سایر ادارت تابعه با این سازمان گردیده که موجب کسب رتبه برتر در بخش های زیادی در کشور توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان شده است.


    نصیری با بیان اینکه از سال های گذشته این سازمان اقدام به اشتغال تحصیلکردگان رشته کشاورزی در گرایش های مختلف نموده است، افزود: این سازمان در راستای یکی از اهداف و رسالت‌های خود که ایجاد اشتغال و حمایت از اعضا و فارغ التحصیلان کشاورزی می باشد، تاکنون موفق به ایجاد ۱۰۱۴ فرصت شغلی در استان شده است.وی گفت : با حمایتی که سازمان جهادکشاورزی استان و اعضای شورا از سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی داشته است؛ این افراد در بخش های مختلف و در قالب نیروهای نمایندگی‌های شهرستانی، نیروهای مستقر در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ، مسئولین فروشگاه سموم و کلینیک ها، ناظرین گلخانه، دام و طیور و شیلات، طرح نویسی،ناظرین سوخت، مسئولین فنی واحد تولیدی پرورش میگو، ناظرین محیط زیست و کارشناسان عوامل نظارتی امور اراضی شده مشغول به فعالیت هستند. وی با بیان اینکه باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش شیلات و نیاز روز افزون به ارائه خدمات مشاوره ای ،فنی و مهندسی در این زمینه که باعث صدور مجوز شرکت‌های خدمات کشاورزی غیر دولتی در زمینه شیلات توسط این سازمان گردید؛ اظهار داشت: از جمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها می توان به مشاوره سرمایه گذاری، مطالعات اولیه،طراحی و جانمایی واحدهای آبزی پروری،نظارت بر ساخت واحد های آبزی پروری ،مدیریت و تولیدبر نظارت تولید آبزیان اشاره کرد. نصیری افزود: از جمله شرکت‌های پیشرو در این زمینه شرکت خدمات کشاورزی غیردولتی شماره ۱۳ در زمینه پرورش و تکثیر میگو می باشدکه از جمله موارد انجام شده توسط این شرکت انجام مشاوره پروژه پرورش متراکم میگو شرکت زیست فناور میگو قشم می باشد.
    وی اظهار داشت :از مزایای راه اندازی این پروژه می‌توان به تولید پایدار با کنترل بیماری، کاهش هزینه های جاری تولید،افزایش بهره وری در واحد سطح،کاهش اشغال اراضی مستعد ساحلی،بهره گیری از دانش تخصصی روز امکان تولید تا سه بار در سال اشاره نمود. وی با اشاره به مزارع پرورش ماهی در قفس در استان افزود: پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان با ۱۵۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره در یک دهه‌ اخیر به عنوان تجارتی پرسود و کم‌هزینه در بین انواع صیدها با استقبال صیادان و ساحل‌نشینان روبرو شده، به طوری که امروز در بین استان‌های ساحلی این نوع صید مقام نخست را در اختیار دارند.
    به گفته رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت قفس و تجهیز مزارع ماهی در قفس با مدیریت جواد باسره و ایجاد تیم مدیریتی برای مدیریت مزارع پرورش ماهی در قفس ،شرکت آبزی پروی دریا تکنولوژی می باشد. وی افزود: از جمله اعضای فعال دیگر در زمینه پرورش آبزیان آقای قاسم دهقانی می‌باشد که با اجرای طرح نرسری میگو باعث بالا رفتن پتانسیل ایجاد اشتغال در این زمینه ،درآمدزایی بالا برای مردم منطقه در آبزی پروری ،ایجاد ارزش افزوده در اراضی غیر قابل بهره برداری ساحلی، کاهش مدت زمان دوره تولید ،مقابله با شیوع بیماری ها شده است.
    نصیری گفت: در راستای تحقق اهداف قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و در راستای پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی تفاهم نامه هایی مبنی بر برون سپاری امور تصدی گری دولت به بخش خصوصی، امور مربوط به سامانه پهنه بندی، سامانه صدور حواله الکتریکی کود، سامانه توزیع سوخت، سامانه جامع امور اراضی(در خصوص عوامل نظارتی)، سنددار کردن اراضی ، تفاهم نامه صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی و تفاهم نامه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توسط این سازمان صورت گرفته است. وی افزود: مجموعا ۷۰ نفر در مرکز خدمات جهاد کشاورزی در سطح استان می باشندکه در زمینه واگذاری های صورت گرفته فعالیت می‌نمایند که می‌توان به تشکیل پرونده سنددارکردن اراضی و برداشت قطعات که در زمان محول بودن این وظیفه به سازمان در کشور پیشرو بودند، اشاره نمود. وی گفت: این سازمان در حال پیگیری تفاهم‌نامه آموزشی، فنی و پژوهشی با دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی به منظور استفاده و بکارگیری بیشتر دانش روز و فناوری های نوین در بخش کشاورزی همراه با آموزش اعضای خود می باشد. نصیری تصریح کرد: با تفاهمی که بین این سازمان و بانک کشاورزی صورت گرفته، امتیازات ویژه ای برای بهره بردارانی که اقدام به دریافت مجوز از این سازمان نموده اند و باعث اشتغالزایی اعضای حقیقی و حقوقی این سازمان شوند، توسط بانک کشاورزی لحاظ می گردد. وی گفت: بهره بردارانی که دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشند و باعث اشتغال حداقل یک نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی شوند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف در میزان آورده وام می شوندو همچنین ۸۰ درصد آورده نیز ازنقدی به غیر نقدی تبدیل می شود.
    گفتنی است، در ششمین دوره انتخابات این سازمان، حمیدرضا نصیری به عنوان نایب رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، انتخاب و معرفی گردید و مطابق بند (۴) ماده (۲) دستورالعمل داخلی شورای مرکزی، اداره جلسات شورای مرکزی تا زمان صدور حکم رئیس شورای مرکزی توسط رئیس جمهور به عهده نایب رئیس شورای مرکزی می باشد و بر این اساس تا زمان انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی و صدور حکم ایشان توسط رئیس جمهور جلسه شورای مرکزی به ریاست حمیدرضا نصیری به عنوان نایب رئیس شورای مرکزی برگزار می گردد. باتوجه به سوابق و تجارب ایشان در زمینه های مختلف و پیگیری های مستمر صورت گرفته به ویژه در حوزه برون سپاری امور غیرحاکمیتی دستگاه‌های اجرایی به این سازمان و اشتغالزایی شایان توجه اعضاء و فارغ التحصیلان کشاورزی استان،امید است با اعمال این روند در سطح کشور شاهد پیشرفت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اشتغالزایی بیش از پیش اعضاء سازمان باشیم.
    در انتها حمیدرضا نصیری ضمن اشاره به حضور اعضاء توانمند در این دوره شواری استانی مانند دکتر کامرانی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان (انتصابی)، دکتر محمد جلالی فرماندار محترم بستک (انتخابی)، مهندس منصور شفیعی مدیر محترم امور اراضی استان (انتصابی)، دکتر حبیب مسیحی مدیرکل محترم اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان (انتصابی) ،مهندس محمدرضا شیخ زاده (انتصابی)و سایر اعضاء که دارای سوابقی و تجارب مفید می باشند، از زحمات آنان من جمله مهندس شفیعی بابت حمایت صورت گرفته در بحث برون سپاری عوامل نظارتی امور اراضی در استان به این سازمان قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد باتوجه به توانمندی‌ها و قابلیت اعضاء شورای استانی شاهد پیشرفت و شکوفایی بیش از پیش سازمان در تمامی عرصه ها به ویژه اشتغالزایی اعضاء باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.