حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کوچه‌ها و خیابان‌ها هم به تصرف درآمدند
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
    شناسه : 12074
    بازدید 1107
    5
    بعداز تصرف پیاده روها؛ دریانیوز// پیاده‌روها یکی از بخش‌های شهری محسوب می‌شود که باید در اختیار همه مردم قرار داشته باشد. پیاده‌رو محلی برای تردد عابران پیاده محسوب می‌شود و کسی حق ندارد این پیاده‌روها را از مردم دریغ نماید.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پیاده‌روها یکی از بخش‌های شهری محسوب می‌شود که باید در اختیار همه مردم قرار داشته باشد. پیاده‌رو محلی برای تردد عابران پیاده محسوب می‌شود و کسی حق ندارد این پیاده‌روها را از مردم دریغ نماید.
    در شهر بندرعباس گویا نظارتی بر کار ساخت و ساز خانه‌ها وجود ندارد و در بسیاری از نقاط این کلان‌شهر شاهد هستیم که آپارتمان‌سازان پیاده‌روها را به تصرف خود در آورده‌اند و عابران پیاده مجبور هستند برای عبور و مرور از قسمت سواره‌رو استفاده نمایند و خطرات احتمالی را به جان بخرند. پس از اینکه بستن پیاده‌رو به امری عادی برای این افراد تبدیل شده و برخوردی با این قانون‌شکنی انجام نشد، اکنون شاهد بستن خیابان و حتی کوچه‌ها توسط سازندگان هستیم. اگر سری به بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، جنب پارک لاله بزنیم، می‌بینیم که کوچه کنار پارک چند روزی است که توسط یکی از آپارتمان‌سازان که در این کوچه در حال ساخت و ساز است مسدود شده و عبور و مرور در این کوچه حتی برای عابران امکان‌پذیر نیست.
    کوچه، خیابان و پیاده‌رو همه بخش‌های یک شهر را تشکیل می‌دهند و دسترسی و استفاده از این معابر شهری حق همه شهروندان است اما در پایتخت اقتصادی کشور به دلیل اینکه نظارتی بر کار سازندگان خانه وجود ندارد و حتی برخوردی با متخلفان صورت نمی‌گیرد، شاهد رواج بیشتر این تخلف هستیم. در شهری که بیشتر پیاده‌روهای آن غیراستاندارد بوده و تردد برای عابران به سختی انجام می‌شود یا حتی پیاده‌روها در اختیار صنوف مزاحم است، نباید انتظار داشت که با دیگر متخلفان برخوردی شود. مردم بندرعباس در حال حاضر از نبود پیاده‌روی استاندارد با مشکل مواجه هستند. بسیاری از افراد مسن، کودکان، خانم‌های باردار، افراد دارای نیازهای ویژه و … برای استفاده از پیاده‌روهای بندرعباس مشکلاتی دارند و این موضوع تاکنون بارها از سوی روزنامه دریا منعکس شده‌است اما هنوز اقدامات لازم برای رفع این معضل صورت نگرفته‌است.
    از سوی دیگر حضور صنوف مختلف در شهر و مسدود و تصرف کردن پیاده‌روها به معضل غیرقابل حلی برای این شهر تبدیل شده و شهروندان را سردرگم کرده‌است. مردم می‌خواهند که مسئولان با افراد متخلف برخوردهای بازدارنده داشته باشند تا شاهد کمتر شدن این معضلات باشیم. عدم برخورد با مسدودی پیاده‌روها، به مسدودی خیابان و کوچه رسیده است. آیا زمان آن نرسیده که مسئولان برخوردی با متخلفان انجام دهند؟ چرا باید شهروندان بندرعباسی همیشه با مشکلات تکراری دست به گریبان باشند. چرا با متخلفان برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ آیا اگر این اقدامات در دیگر نقاط کشور انجام می‌شد مسئولان به راحتی از کنار آن می‌گذشتند؟ اکنون که سازندگان اقدام به بستن کوچه و خیابان کرده‌اند نباید اقدامی صورت گیرد؟ سکوت مسئولان تا چه زمانی در برابر این تخلفات باید ادامه داشته‌باشد؟ مردم شهر بندرعباس منتظرند تا ببینند مسئولان تا کی به این سکوت خود ادامه داده و به متخلفان اجازه انجام هر کاری را می‌دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.