حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود نیروی انسانی  در بهداشت ودرمان هرمزگان
    ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
    شناسه : 13035
    بازدید 1166
    5
    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشستی خبری در آستانه سفر رئیس جمهور به استان با تشریح پروژه های قابل افتتاح حوزه بهداشت ودرمان به موضوعاتی اشاره کرد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشستی خبری در آستانه سفر رئیس جمهور به استان با تشریح پروژه های قابل افتتاح حوزه بهداشت ودرمان به موضوعاتی اشاره کرد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه قرار است بیمارستان های کودکان بندرعباس و فارابی بستک که در محوطه های این بیمارستان ها ساخته و اضافه شده اند، افتتاح شوند و در سال آینده نیز در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، بیمارستان های ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، ۱۶۰ تختخوابی میناب و ۲۶۴تختخوابی نفت ستاره در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس افتتاح شوند که بایستی نیروی انسانی مورد نیازشان تامین شوند.

    در آزمون استخدامی چندماه قبل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که مجوز جذب ۲۰۰۶ نفر داشتیم، ۱۷۴۲ نفر مورد مصاحبه قرار گرفته اند که تا پایان بهمن ماه مشخص می شود چه تعداد جذب می شوند و بخشی از سهمیه استان در این سهمیه استخدامی جذب نشدند.متاسفانه سیستم بهداشت ودرمان استان باکمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و حتی تمام مجوز استخدام را نتوانستیم جذب نماییم و با افتتاح پروژه های بهداشت ودرمان جدید، نیازمان به نیروی انسانی افزایش می یابد و بایستی برای تامین نیروی انسانی در بهداشت ودرمان استان تدابیری بیندیشیم. بخشی از نیازهای مان را بایستی از طریق دانش آموزان و دانشجویانی تامین کنیم که در حال تحصیل هستند.
    دانش آموزان بایستی توجیه و ترغیب شوند تا در رشته های مرتبط با بهداشت ودرمان تحصیل کنند و از طرفی به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بایستی در سبد غذایی خانواده ها موادغذایی قرار گیرد که در رشد ذهنی و قدی فرزندان شان اثرگذار باشد وبه استانداردهای کشوری نزدیک شوند.متاسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی و کمبود مدرسه ومعلم و… از یک طرف دانش آموزان زیادی ترک تحصیل می کنند و یا نمی توانند وارد دانشگاه شوند و از طرفی دیگر سوء تغذیه باعث شده است که دانش آموزان نتوانند دوران تحصیلی خوبی داشته باشند.

    بایستی مشکلات دانش آموزان برطرف شود تا آنها بتوانند تحصیل کنند و در رشته های مورد نیاز استان تحصیلات تکمیلی داشته باشند و به سمت مشاغل کاذب نروند و انتظار می رود در سفر رئیس جمهوری به استان در این بخش نیز مصوباتی داشته باشند. همچنین بایستی شرایط تسهیل شود تا نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی جذب شوند واز طرفی در ورود به دانشگاه ها، سهمیه مناطق محروم به استان تعلق گیرد.کمبود آمبولانس، دستگاه ام آر آی و… نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد و در این سفر نیز مصوباتی برای رفع کمبودها در این بخش ها وسایر بخش های بهداشت و درمان استان داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.