حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • کمبود اماکن ورزشی و تفریحی در شهر بندرعباس
    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
    شناسه : 10226
    بازدید 1203
    4
    دریانیوز// تابستان را به پایان می رسانیم و جوانان و نوجوانان خود را برای آغاز سال تحصیلی آماده می کنند. باید از جوانان این سوال را بپرسیم که اوقات فراغت خود را چگونه گذرانده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تابستان را به پایان می رسانیم و جوانان و نوجوانان خود را برای آغاز سال تحصیلی آماده می کنند. باید از جوانان این سوال را بپرسیم که اوقات فراغت خود را چگونه گذرانده اند.
    اگر نگاهی کوتاه و گذرا به سطح شهر به‌خصوص ساحل شهر بندرعباس بیندازیم جوانان بسیار کمی را در حال ورزش می بینیم. شاید بگوییم علاقه نوجوانان و جوانان به ورزش کم شده باشد، اما وقتی دقیق‌تر ماجرا را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم مسئله می‌تواند چیز دیگری باشد. کمبود امکانات و اماکن ورزشی در سطح شهری که پایتخت اقتصادی کشور است و همچنین پتانسیل بالایی در زمینه ورزش‌های آبی دارد.

    شاید فقط چند پارک و فضای سبز در شهر احداث شده که چند وسیله ورزشی در آنها نصب شده است. این وسایل هم بسیاری از آنها تخریب شده و یا به دلیل هوای گرم امکان استفاده از آنها وجود ندارد. البته فقط در نقطه ای از شهر تجمیع شده اند و به طور مساوی و در همه محلات نصب نشده اند؛ که این امر برای شهری که درآمد کلانی دارد بسیار ناچیز است. مسئله دیگر باشگاه‌های ورزشی است، هم تعداد آن ها بسیار کم است و هم در تمام نقاط شهر وجود ندارد. از طرفی همه رشته‌های ورزشی در همه باشگاه ها موجود نمی باشد.همین امر برای بسیاری از خانواده ها مشکل ساز شده است.همینطور می توانیم اشاره کنیم به هزینه های هنگفت کلاس‌ها و لوازم ورزشی، هزینه های مربوط به شهریه و لوازم ورزشی از سال گذشته تا به حال دو برابر شده است و باعث شده تا افراد کمتری به سوی ورزش بروند.
    خانواده هایی که دو فرزند یا بیشتر دارند ممکن است با این شرایط نتوانند فرزندان خود را به کلاس های ورزشی برده و از تفریحات سالم دور می مانند. موضوعی دیگر که می توان به آن اشاره کرد ورزش های آبی و ساحلی است. بندرعباس شهری ساحلی است و با وجود دریا و ساحل می‌توان در تمام نقاط شهر به راحتی مکان‌هایی برای ورزش وجود داشته باشد. با پتانسیلی که در این حوزه وجود دارد می توان بندرعباس را به قطب ورزش های آبی و تفریحات آبی و ساحلی تبدیل کرد و استعدادهای زیادی در این حوزه ورزشی کشف و تحویل جامعه داد. انتظار می رود مسئولان مربوطه در حوزه ورزش تلاش های بیشتر و برنامه ریزی بیشتری انجام دهند تا همه اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان تفریحات سالم تری داشته باشند و دسترسی راحت تری به امکانات ورزشی وجود داشته باشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.