حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3092 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا در هرمزگان اورژانس چشم نداریم؟
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
    شناسه : 11911
    بازدید 1143
    3
    دریانیوز// مردم هرمزگان در حوزه درمانی همواره با مشکلات فراوانی مواجه بوده وبخش زیادی از بیماران از گذشته تاکنون مجبورند برای درمان شان به استان های یزد، فارس، تهران و... بروند. بیماران برای ویزیت متخصصین و فوق تخصص ها هم بایستی مدت زمان زیادی در انتظار بمانند که برای تربیت نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص ماندگار در استان و حتی پزشک عمومی بومی بایستی تدابیری اندیشید. در برخی بخش ها وضعیت مان بحرانی تر است و اگر در ایام تعطیل و نیمه شب و... با مشکل حاد چشم، گوش و... مواجه شویم، مرکزی برای درمان نداریم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مردم هرمزگان در حوزه درمانی همواره با مشکلات فراوانی مواجه بوده وبخش زیادی از بیماران از گذشته تاکنون مجبورند برای درمان شان به استان های یزد، فارس، تهران و… بروند. بیماران برای ویزیت متخصصین و فوق تخصص ها هم بایستی مدت زمان زیادی در انتظار بمانند که برای تربیت نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص ماندگار در استان و حتی پزشک عمومی بومی بایستی تدابیری اندیشید. در برخی بخش ها وضعیت مان بحرانی تر است و اگر در ایام تعطیل و نیمه شب و… با مشکل حاد چشم، گوش و… مواجه شویم، مرکزی برای درمان نداریم.
    در این حوزه بایستی مراکز درمانی اورژانسی داشته باشیم تا بيمار بتواند با فوریت اقدام به درمان کند وبه چشمش آسیب بیشتری وارد نشود. در استان بیماران برای ویزیت چشم پزشک در ایام عادی نیز با مشکلات و کمبودهایی مواجهند و دريافت نوبت برایشان زمان‌بر است که در این حوزه بایستی نسخه شفابخشی توسط متولیان پیچیده شود. اورژانس های چشم به بیماری ها یا مشکلات چشمی اطلاق می شود که به صورت حاد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اخیر بروز کرده و موجب افت دید، درد، قرمزی، سوزش، دو بینی یا بیرون زدگی چشم شده اند. خوشبختانه در اورژانس های چشم به جز چند مورد، در بقیه موارد نیاز به دخالت فوری نیست و درمان می تواند با چند ساعت تاخیر انجام شود. در مورد بیمارانی که دچار مشکلات اورژانس در نقاط دیگر بدن می باشند یا دچار کاهش سطح هوشیاری هستند، مثل بیماران تصادفی، لازم است ابتدا مشکلات سایر اعضای بدن مثل خونریزی داخلی که حیاتی تر است برطرف شده و سپس مصدوم برای مشکلات چشمی به مرکز چشم پزشکی منتقل شود.
    به طور کلی بیماران اورژانس چشمی را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد : بیماران اورژانس مرتبط با ضربه ، بیماران اورژانس غیر مرتبط با ضربه مثل تاری دید، درد و قرمزی چشم و بیماران با مسایل اورژانس پس از عمل ( بیماران عمل شده ). این اورژانس به حضور متخصص چشم پزشکی به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات اورژانس به بیماران مراجعه کننده و مشاور تخصصی به سایر مراکز درمانی است. در این مراکز همه خدمات سرپایی از جمله خارج کردن اجسام خارجی، بخیه های سطحی، درمان های دارویی و پیگیری وضعیت بیمار تا حصول نتیجه مطلوب انجام می شود. بیمارانی که بعد از معاینه اولیه نیاز به بستری و عمل جراحی داشته باشند، با صلاحدید پزشک و پس از قرار دادن شیلد چشمی و تجویز داروهای لازم برای انجام عمل جراحی در همان روز و یا روز بعد آماده می شوند. اعمال جراحی تکمیلی و مشاوره با سرویس های فوق تخصصی در صورت نیاز قابل انجام بوده و همه امکانات و تجهیزات مرتبط با این خدمات و سرویس ها در این بیمارستان ها مهیا است. همچنین در مراکز اورژانس چشم، جهت افرادی که به طور حاد دچار مشکل چشمی شده و امکان مراجعه به درمانگاه اورژانس را ندارند، سرویس مشاوره تلفنی جهت تعیین وقت همه روزه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.