حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وعده امیدآفرین استاندار در حوزه مشاوران املاک
    ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۳
    شناسه : 10627
    بازدید 1165
    9
    دریانیوز//استاندار هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه مراسم واگذاری زمین به 1293 خانواده سه فرزندی وبیشتر هرمزگانی در راستای طرح جوانی جمعیت، در پاسخ به سوالم در زمینه لزوم افزایش بازدید از مشاوران املاک وعده نمود که علاوه بر افزایش بازدید از مشاوران املاک، سخت گیری ها و برخوردها با مشاوران املاک متخلف را نیز بیشتر می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//استاندار هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه مراسم واگذاری زمین به ۱۲۹۳ خانواده سه فرزندی وبیشتر هرمزگانی در راستای طرح جوانی جمعیت، در پاسخ به سوالم در زمینه لزوم افزایش بازدید از مشاوران املاک وعده نمود که علاوه بر افزایش بازدید از مشاوران املاک، سخت گیری ها و برخوردها با مشاوران املاک متخلف را نیز بیشتر می کنند.

    در گزارش ها ومقالات مختلف روزنامه در حوزه مسکن، یکی از موضوعاتی که همواره مطرح کرده ایم، لزوم افزایش نظارت بر مشاوران املاک وتشدید برخوردها و ضرورت بازدارنده بودن جرایمی است که توسط تعزیرات حکومتی برای شان نوشته می شود تا از تکرار تخلفات جلوگیری شود.

    متاسفانه از یک طرف بازدید از دفاتر مشاور املاک بسیار کم است واز آن طرف هم برخوردها بازدارنده نبوده که همچنان برخی از دفاتر مشاور املاکی که حتی تذکر گرفتند ویا شاید جریمه شدند، اما همچنان همان رویه قبلی را دارند که بارها به این موضوع اشاره کردیم و انتظار می رود استاندار هرمزگان به وعده شان در خصوص دستور و پیگیری جهت افزایش بازدید از دفاتر مشاور املاک و تشدید برخوردها وبازدارنده بودن جریمه ها عمل کنند و نتایجش را مردم در بازار املاک بطور ملموس مشاهده نمایند.

    متاسفانه مشاوران املاک به حدی رها شده بودند و بازدیدی از آنها صورت نمی گرفت که در شهرهای مختلف شاهد رویش قارچ گونه و زیاد و بی حد مشاوران املاک مجوز دار و حتی تعداد زیادی بدون مجوز هم بودیم که مردم هم در همین دفاتر مشاور املاک اقدام به خرید وفروش و رهن و اجاره می کردند و درصورت وقوع تخلف یا جرم، امکان پیگیری در دفاتر مشاور املاک غیرمجاز بی شناسنامه برای شهروندان وجود نداشت و ندارد.موضوع دیگر اینکه در بازديد یک ماه ونیم پیش علیرضا مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک و مستغلات کشور از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس که بارها تاکید کرد، حذف عناوینی به غیر از مشاور املاک در تابلوهای سردرب این دفاتر و عدم مشارکت در ساخت وساز مشاوران املاک بدلیل تداخل صنفی بود که به این موارد همچنان توجهی نمی شود و بسیاری از مشاوران املاک در این بخش حضور دارند که در افزایش قیمت ها و حبابی کردن قیمت مسکن بی تاثیر نیست.

    درصورتیکه بایستی مشاوران املاک آموزش های تخصصی مستمر را برای مشاوره دادن جهت خرید وفروش و رهن واجاره ببینند وفقط در این حوزه فعالیت کنند واز ساخت وساز و دلالی مسکن و… اجتناب ورزند. از طرفی دیگر در پلتفرم های مجازی نیز که آگهی های مسکن را بررسی می کنیم، بیشتر آگهی ها توسط مشاوران املاک ثبت شده و بدلیل حبابی بودن قیمت های ثبت شده ، درواقع از این فضا برای قیمت سازی استفاده می شود که در این بخش هم اقدام مناسبی صورت نگرفته است. انتظار می رود با تشدید نظارت ها و ساماندهی فعالیت های مجاز دفاتر مشاور املاک و تحقق وعده های استاندار هرمزگان، بازار مسکن به ساحل آرامش برسد و حباب قیمت مسکن ورهن واجاره بطور کامل ازبین برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.